קריאת התרנגול: טוטנהאם חזרה מ-2:0 ל-2:2 אצל יובנטוס

אריקסן
אריקסן | AFP

ליגת האלופות: קיין ואריקסן מחקו צמד שכבש היגוואין תשע דקות מתחילת המשחק. פיפיטה גם החטיא פנדל. מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר (מעשית) אחרי שמחצה 0:4 בחוץ את באזל (צמד של גונדואן, ברנרדו סילבה ואגוארו)

(גודל טקסט)

חמש נציגות יש העונה לאנגליה בליגת האלופות (בגלל הזכייה של יונייטד בליגה האירופית בעונה שעברה). כל החמש עלו לשמינית הגמר ואחרי שני משחקי הערב (שלישי) יכולות טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי לסמן וי ענק.

התרנגולים, שכבר הקדימו בבית המוקדם את ריאל מדריד ובורוסיה דורטמונד, היו טובים בהרבה מיובנטוס במגרש של הגברת הזקנה ויצאו מפיגור 2:0 לשוויון 2:2, שנותן להן מקדמה נהדרת לגומלין בוומבלי. הסיטיזנס טיילו בבאזל עם 0:4 ועלו מעשית לרבע הגמר.

באזל – מנצ'סטר סיטי 4:0
אמנם זו ליגת האלופות אבל בינינו באזל לא יותר טובה מקבוצת אמצע טבלה בפרמייר-ליג, כמו לסטר נניח. אז אם את השועלים מנצ'סטר סיטי מוחצת 1:5, מה הפלא שאחרי שלושה ימים היא תטייל גם בשווייץ עם 0:4 קליל. כל כך קליל שאפשר להוציא כבר בתחילת המחצית השנייה את ראחים סטרלינג וקווין דה בריינה ולתת דקות ללירוי סאנה ודויד סילבה שחזרו מפציעות ולאפשר לקון אגוארו, שהשלים חמישה שערים בשני משחקים, סטדינג אוביישן.

אילקאי גונדואן פתח את החגיגה בדקה ה-14 והשלים אותה בדקה ה-53. ברנדרו סילבה וקון השלימו, הבלגי הסתפק בבישול, הגומלין נותר לפרוטוקול כי פפ כבר ברבע הגמר. כאילו שחשבנו אחרת.

הרכבים
באזל: תומאש ואצליק, מארק סוצ'י, טואלנט ג'אקה, לאו לקרואה, בלאס ריברוס, סרי דייה, ולנטין שטוקר, פביאן פריי, מיכאל לאנג, דימטרי אוברלן, מוחמד אליונוסי.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, וינסנט קומפאני, ניקולס אוטמנדי, פביאן דלף, פרננדיניו, קווין דה בריינה (דויד סילבה 63), אילקאי גונדואן, ראחים סטרלינג (לירוי סאנה 57), ברנרדו סילבה, סרחיו אגוארו (דנילו 85). 


כמה שהם רגילים לדרוס (AFP)

מהלך המשחק 
דקה 14, 0:1 לסיטי – אחרי שהמשחק התנהל בכיוון אחד בלבד מתחילתו זכתה מוליכת הליגה האנגלית ביתרון שהגיע לה. קווין דה בריינה הגביה כדור קרן לקצר ואילקאי גונדואן נגח כדור אדיר לאחור ולרשת.


ברנרדו סילבה. מה תעשה סיטי בגומלין (Getty)

דקה 18, 0:2 – החגיגה נמשכת. סטרלינג חרך את צד שמאל, כמו שהוא עשה כל כך הרבה העונה, והעביר רוחב לצד השני. ברנרדו סילבה קלט באלגנטיות, עצר וסובב לפינה הרחוקה ולוואצליק רק נותר לאסוף מהרשת.

דקה 23, 0:3, איזה בליץ! – סיטי טסה למתפרצת שהסתיימה בבעיטה שטוחה של אגוארו מ-20 מ'. ואצליק היה חייב לעצור את זה אבל הוא כנראה היה עדיין בהלם.


דה בריינה. יש לו טלסקופ בגרביים (Getty)


דקה 53, 0:4:
אגוארו מצא את גונדואן על סף הרחבה והגרמני בעט שטוח ומדויק לרשת. זאת כבר השפלה.

יובנטוס – טוטנהאם 2:2
המארחים בטח ידברו על שתי ההחמצות של גונסאלו היגוואין: בעיטה החוצה ממצב של גול ופנדל שהלך למשקוף שמנעו מהם לרדת למחצית ביתרון 1:4. האנגלים יזכירו שהשער הראשון בצמד של פיפיטה הובקע בכלל בנבדל  ועל כך שהיו עדיפים כמעט בכל פרמטר וכבשו פעמיים לרשת של ג'יג'י בופון, שלא ספג עד כה שער ב-2018.

בסופו של דבר התרנגולים לא רק גילו אופי כשיצאו מפיגור 2:0 אלא השיגו תוצאה שתכריח את יובנטוס לנצח אותם בוומבלי. וכמו שזה נראה הערב זה ממש לא יהיה פשוט גם אם פאולו דיבאלה יחזור ל-11 של מקסי אלגרי.

יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון, מתיאה דה שיליו, מהדי בנעטיה, ג'ורג'יו קייליני, אלכס סנדרו, סמי חדירה (רודריגו בנטקור 66), מיראלם פיאניץ', מריו מנז'וקיץ' (סטפנו סטוררו 76), דוגאלס קוסטה (קוודאו אסמואה 92), פדריקו ברנרדסקי, גונסאלו היגוואין.

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, דווינסון סאנצ'ס, יאן ורטונגן, בן דייויס, מוסא דמבלה, אריק דייר, כריסטיאן אריקסן (ויקטור ואניימה 92), דלה עלי (הונג מין סון 83), אריק לאמלה (לוקאס מורה 89), הארי קיין. 


פיאניץ' פתח מצוין את המשחק, אריקסן ידע לסגור אותו (AFP)

מהלך המשחק
דקה 2, 0:1 ליובה!: 
המארחת קיבלה כדור חופשי כ-25 מ' מהשער ופיאניץ' הסיט אותו על הקרקע אל עבר היגוואין שהיה חופשי לחלוטין על סף הרחבה והארגנטינאי המשיך בבעיטה שטוחה. לוריס איחר להגיב ואסף את הכדור מהרשת. מאוחר יותר התברר שפיפיטה היה בעמדת נבדל.


שער תוך 70 שניות, חבל רק שלא חוקי (Getty)


דקה 9, פנדל ו-0:2:
דייויס נכנס בטיפשות בברנדסקי ברחבה והיגוואין בעט מהנקודה הלבנה לפינה השמאלית, לוריס כמעט הגיע לכדור אבל רק כמעט.

דקה 26: טוטנהאם מתעוררת, אבל בופון התעופף והוציא גול בטוח מהראש של קיין. שתי דקות מאוחר יותר שוב ג'יגי בשיאו כשהוא השתטח והדף לקרן כדור מסוכן של אריקסן.


קיין. החלוץ הכי מסוכן באירופה (AFP)

דקה 30, כמעט 0:3: יובה יצאה למתפרצת ושוב פיאניץ' הזין נפלא את היגוואין, אבל הארגנטינאי במקום לחגוג שלושער בעט החוצה ממצב מצוין.

דקה 35, 2:1!: חדירה איבד כדור במרכז השדה, הכדור הגיע לדלה עלי שהמשיך במסירת לקיין. החלוץ הטוב בעולם עבר את השוער בקלילות כאילו לא קוראים לו בופון וגלגל לרשת.


בופון בדרך להוציא את הכדור הראשון מהרשת שלו ב-2018 ומי אם לא קיין (AFP)

דקה 45, יובה החמיצה פנדל!: דגלאס קוסטה שעט לרחבה ואורייר הכשיל אותו. היגוואין בעט כדור אדיר אבל למשקוף.


דקה 59:
בזה אחר זה מצליח לוריס לסכל שני מצבים לגול של יובה. תחילה בעיטה של ברנרדסקי נהדפה על הצרפתי לקרן, אחר כך קלט נגיחה מקרוב של מנדז'וקיץ'.


הפנדל שהלך למשקוף ועשוי לסיים את דרכה של יובה באלופות (AFP)


דקה 70:
טוטנהאם ממשיכה ללחוץ, קיין בעט ובופון הדף לא טוב, אבל למזלו לא היה אף תרנגול בסביבה לנצל זאת.


דקה 72, 2:2 וזה כל כך מגיע לאנגלים
: דלה עלי הוכשל כ-20 מ' בזווית ישרה לשער. אריקסן בעט מסובב וחזק לפינה השמאלית, הכדור נגע ברגל מהחומה וטס לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי