הזמן הצהוב: ג'ורדי קרויף בדרך הבטוחה לתואר

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ערן לוף

אם המגמה הסטטיסטית של העונה הסדירה תימשך גם בפלייאוף העליון, מכבי ת"א צפויה לזכות באליפות. וגם: אשקלון ועכו במצב הגרוע ביותר בתחתית, רעננה יכולה להתעודד ובית"ר ירושלים לא מפסיקה להבקיע

(גודל טקסט)

1. הפלייאוף העליון והתחתון די סגורים. ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה מפרידות תשע נקודות בין הפלייאוף העליון לתחתון, וקשה לראות מצב של שינוי דרסטי. בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי כולה, אין משהו שאפילו קרוב לכך. על פי ניתוח סטטיסטי של המשחקים בין שש קבוצות הפלייאוף העליון עד כה ושל המשחקים שבין שמונה קבוצות הפלייאוף התחתון עולה מסקנה ברורה: מכבי ת"א נמצאת בפער משמעותי של יותר מ-2 נקודות בכל הנוגע למשחקים בינה לבין יריבותיה לפלייאוף.

בטבלה הפנימית שבין קבוצות הצמרת ובין עצמן, מוליכה מכבי ת"א עם 17 נקודות מתשעה משחקים, כאשר להפועל ב"ש רק 11 נקודות. בית"ר ירושלים עם שמונה נקודות משבעה משחקים. בסיבוב השני עשתה המוליכה הצהובה 10 נקודות מ-12 אפשרויות במשחקים בינה לבין יריבותיה לצמרת, בעוד שב"ש רק שתיים מ-12 ובית"ר ירושלים אפס מ-6. הפועל חיפה במגמת שיפור בסיבוב השני (4 נקודות מ-6). מכבי נתניה (6 מ-9 בסיבוב השני ו-10 בסך הכל) ובני יהודה (2 מ-9 ו-8 נקודות בסך הכל), מסוגלות לקבוע מי תהיה האלופה.

בפלייאוף התחתון המצב קצת יותר פשוט. מבין ארבע האחרונות, מצבה של רעננה הוא הטוב ביותר, ומצבה של אשדוד הגרוע ביותר – אבל כשמסתכלים רק על הסיבוב הראשון, אשדוד צברה פי ארבע נקודות, ואילו אשקלון צברה רק שליש. אם המגמה הזו תימשך, אשקלון ועכו במצב הגרוע ביותר. סכנין אומנם עשתה פחות נקודות בסיבוב השני (7 לעומת 11 עם שני משחקים חסרים), אבל זה עדיין יותר מאשקלון, עכו וקריית שמונה. על פי אותו ניתוח, אגב, מכבי חיפה בכלל לא בתמונת הירידה.


בדרך לתואר. שחקני מכבי ת"א (ערן לוף) 

2. לתשומת לבם של אוהדי הפועל ב"ש: מתי לקחה אליפות בישראל קבוצה שכמות ההבקעות שלה הייתה הרביעית בליגה – כמו במקרה של האלופה העונה? שמונה פעמים בהיסטוריה, והפעם האחרונה לפני שש שנים כשקריית שמונה זכתה באליפות למרות ששבע קבוצות הבקיעו יותר ממנה. כך קרה גם להכח רמת גן ב-1965 – שבע קבוצות הבקיעו יותר ממנה, אך היא זכתה באליפות. מכבי ת"א זכתה בדאבל ב-1996 כאשר שלוש קבוצות הבקיעו יותר ממנה.

3. הפועל אשקלון עם חמישה הפסדים רצופים, עם ניצחון אחד לעומת שמונה הפסדים בתשעת המשחקים האחרונים, שהוא גם ניצחונה הבודד ב-19 המשחקים האחרונים, בכל המסגרות. מומנטום שלילי כל כך לא היה פה מאז שמכבי נתניה ירדה ליגה לפני שנתיים.

4. הפועל רעננה ומ.ס אשדוד שחזרו השבוע הישג מפוקפק שהושג בפעם האחרונה לפני 40 שנה: שתיהן הגיעו למחזור ה-22 בליגה ללא ניצחון ביתי. הפעם האחרונה הייתה כאמור בעונת 1977/8, ואז לא רק ששמשון ת"א והפועל עכו הגיעו למחזור ה-22 ללא ניצחון בית, הן גם סיימו את העונה (שנמשכה 26 מחזורים) ללא ניצחון כזה. המדהים הוא שבעוד עכו ירדה ליגה, שמשון סיימה שביעית והיו לה נקודות חוץ כמו לאלופה מכבי נתניה.


בצרות. שחקני רעננה (דני מרון) 

5. בית"ר ירושלים הגיעה השבוע ל-52 שערי ליגה ב-22 משחקים. הפעם האחרונה שקבוצה רשמה נתון דומה לזה הייתה בעונת 2009/10, וזו הייתה הפועל ת"א. איך נגמרה העונה ההיא של הפועל? בדאבל.


6.
למרות הממוצע האדיר שלה, 2.36 שערים למשחק ורצף של 28 משחקי ליגה רצופים בהם כבשה – שיא מועדון – הידרדרה בית"ר למקום ה-27 באירופה בממוצע השערים שלה. ראשונה נמצאת דודלאנז' מלוקסמבורג עם 3.08 שערים למשחק, שנייה שקנדריה ממקדוניה עם 3.06 שערים ושלישית פ.ס.ז' עם 3.04.


7.
אנתוני וארן כבש בשבת בפעם השישית ברציפות בכל המסגרות, אבל לא מדובר בשוס בלתי רגיל בכל מה שקשור לבית"ר ירושלים. רק לפני שנתיים עשה זאת ניקיטה רוקאביצה, בשישה משחקי ליגה רצופים.


מי יכול לעצור אותו? וארן (דני מרון) 

8. אחרי סיום עבודתו של יובל נעים בהפועל אשקלון השבוע, נותרו שישה מאמנים בלבד מתוך 14 שהחלו את העונה ועדיין נמצאים בה. בעונה שעברה היו רק חמישה, ולפני שנתיים ארבעה בלבד סיימו את העונה. בסך הכל סיימו 11 מאמנים בעל כורחם את תפקידם, לעומת 14 בכל העונה שעברה.


9
. אלירן עטר כבש בשבת את שער הליגה ה-60 שלו במכבי ת"א, והוא השחקן ה-13 בהיסטוריה של המועדון שעשה זאת. הוא רחוק שער אחד מרפי לוי האגדי ושבעה שערים מכניסה לעשרת הגדולים במועדון.


10.
יוסי בניון חזר השבוע להיכלל בין 50 המבקיעים הגדולים ביותר בליגה מאז קום המדינה לאחר שדחק משם את החלוץ הארמני של מכבי יפו ונבחרת ישראל, בוחוס ג'וג'וסיאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי