"בלי אייל גולסה ואלי דסה מכבי תל אביב היא לא אותה קבוצה"

אייל גולסה מול מאור מליקסון
אייל גולסה מול מאור מליקסון | מאיר אבן חיים

הצהובים חוששים מאיבוד נקודות נוסף ועושים מאמצים להכשיר את הקשר למשחק מול הפועל חיפה, המגן יעלה בהרכב. קרויף סופג ביקורות על שילובם של באטוקיו וקיארטנסון, אכזבה מדוידזאדה, רודריגס יעלה ליציע?

(גודל טקסט)

ההפסד להפועל רעננה לא עבר בשקט במכבי תל אביב וגורמים בקריית שלום מדברים על כך שהשיחות האישיות שג'ורדי קרויף ניהל לאחרונה עם מספר שחקנים לא הועילו והיכולת בשני המשחקים האחרונים הייתה מעליבה. הצהובים עושים מאמצים להכשיר את אייל גולסה שסובל מפציעה בשריר, אך אין כוונה לסכנו ולהחזיר אותו לפני שיחלים בצורה מלאה. בקבוצה טוענים שהסיכויים שהקשר ישחק כבר במחזור הקרוב מול הפועל חיפה הם קצת יותר מ-50 אחוז. אותם גורמים מדברים על כך שסגנית האלופה נראית הרבה פחות טוב בלי גולסה ודסה מודעים לכך שהקבוצה מתקשה לתפקד בשיטת שלושת הבלמים ללא הקשר והמגן. "בלי דסה וגולסה זו לא אותה קבוצה", אמרו.

במועדון טוענים שמי שהוביל את שינוי המערך שסחף את הצהובים לסיבוב שני מסחרר הוא סטיב מקלארן שכידוע סיים את דרכו. קרלוס גרסיה, שהגיע לאחר שמנג'ר נבחרת אנגליה לשעבר עזב, סופג ביקורות על כך שמשחק ההגנה נראה הרבה פחות טוב בשני המשחקים האחרונים. מאז ההפסד הצורם להפועל באר שבע בסיבוב הראשון בטרנר מקלארן סייע לג'ורדי לבנות את השיטה הנוכחית שכה הצליחה וכעת כבר נשמעות טענות על כך שאולי המערך מיצה את עצמו ושמשחק ההגנה שמכבי תל אביב מציגה הוא החלש ביותר בשנים האחרונות.

במכבי תל אביב מבינים שמעידה מול הפועל חיפה תוביל ללחץ גדול לפני פתיחתו של הפלייאוף העליון וחוששים מכך שהקבוצה עלולה להיכנס לעשרת המשחקים הקובעים של העונה מהמקום השלישי או הרביעי. מי שככל הנראה שוב לא יהיה כשיר הוא שרן ייני, שסובל מפגיעה מתחת לברכו. דסה צפוי לתפוס את מקומו של יובל שפונגין שלא הרשים מול רעננה. קיימת אכזבה גם מיכולתו של אופיר דוידזאדה, אך לא מן הנמנע שלמרות זאת הוא יעלה ב-11 בשל העובדה שדור מיכה מאבד הרבה אנרגיות במרדף אחרי שחקני ההתקפה ומתקשה להיות יעיל בחלק הקדמי. אבי ריקן, שלא פתח בשני המשחקים האחרונים, צפוי לשוב להרכב.


מכבי תל אביב לא אותה קבוצה בלעדיו? אייל גולסה (דני מרון)

טענה נוספת שנשמעה לעברו של ג'ורדי קרויף היא בנוגע לשילובם של כריסטיאן באטוקיו ו-וידאר קיארטנסון שממשיכים לקבל את הקרדיט בהרכב הפותח למרות שהם לא מספקים את הסחורה. האיסנלדי, שלא שותף כלל בניצחון על הפועל ב"ש, זוכה למעקב צמוד של נציג מנבחרתו לקראת הזימונים למונדיאל ברוסיה. מי שלא זוכה לקרדיט הוא חוסה רודריגס, שבתחילת העונה דובר עליו כאיש שאמור לעשות את ההבדל במרכז השדה. הספרדי, שמרבה לשוחח עם קרלוס גרסיה, עלול למצוא את עצמו ביציע כשאצילי, גולסה וייני ישובו לסגל.

שחקן נוסף שחלה ירידה משמעותית בכושרו הוא ניק בלקמן, שככל שהעונה התקדמה הפך לאיש המועדף על ג'ורדי קרויף בחלק הקדמי. גורמים במועדון העבירו ביקורות על כך שארון שוינפלד זוכה לפרורי דקות בסיומם של משחקים ולא מקבל הזדמנות רצינית להוכיח את עצמו.


קרויף סופג ביקורות על אי שילובו. שוינפלד (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי