ראקיטיץ': מסי מאוד ממוקד לקראת צ'לסי, אנחנו מרגישים את זה

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

ברצלונה תתארח בלונדון (שלישי, 21:45) בשחזור המפגשים המרתקים מ-2009 ו-2012, הקשר החמיא לחברו וטען: "ריאל פייבוריטית לזכות". אינייסטה: "הצ'מפיונס מצריך ממך המון", הזאר: "ריאל מדריד רוצה אותי שנים"

(גודל טקסט)
ברצלונה יצאה ללונדון לקראת המשחק המסקרן נגד צ'לסי בסטמפורד ברידג' (שלישי, 21:45) במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות. תומאס ורמאלן החלים לאחר שהיה פצוע בחודש האחרון. נלסון סמדו עדיין פצוע.


ההיסטוריה מראה כי המפגשים בין שני מועדוני הפאר הולידו מספר משחקי ענק. בעונת 2008/9 הדיחה בארסה את הבלוז בחצי הגמר כאשר אחרי 0:0 בקאמפ נואו סיימה ב-1:1 בברידג' בזכות שער השוויון הבלתי נשכח של אנדרס אינייסטה בסיומה של שערוריית שיפוט גדולה. ב-2012 ידם של האנגלים הייתה על העליונה עם 0:1 באנגליה ו-2:2 דרמטי בספרד. בשני המקרים המנצחת גם זכתה בסופו של דבר במפעל.



בניגוד למצופה, המאזן נוטה דווקא לטובת צ'לסי. ב-12 מפגשים ביניהן ברצלונה ניצחה בשלושה, הפסידה בארבעה וחמישה משחקים הסתיימו בתיקו. הפרש השערים – 18:18. גם ליאו מסי לא זוכר את הבלוז כקבוצה המועדפת עליו. בכל שמונת המפגשים ביניהן בצ'מפיונס, הכוכב הארגנטינאי לא כבש אפילו שער אחד.


שחקני צ'לסי כיום פדרו וססק פברגאס ששיחקו בברצלונה במשחק ב-2012 בחרו במפגש בקאמפ נואו כאחד הימים השחורים בקריירה שלהם. פדרו אמר: "זה היה יום עצוב. אני זוכר את עצמי מחזיק את פני בחדר ההלבשה". פברגאס הוסיף: "זה היה אחד הימים העצובים בקריירה שלי".


מסי ואינייסטה חוגגים מול צ'לסי ב-2012 (gettyimages)
מסי ואינייסטה חוגגים מול צ'לסי ב-2012 (gettyimages)


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר הקשר איבן ראקיטיץ': "הרגע הזה הגיע סוף סוף. רוצים להמשיך ברצף הניצחונות שלנו. תהיה לנו הזדמנות להציג את הכדורגל שלנו. המאמן שלהם עושה עבודה טובה ואנחנו צריכים להיות מוכנים. אם אנחנו רוצים לזכות בליגת האלופות אנחנו צריכים לנצח את הקבוצות הכי טובות וצ'לסי היא אחת מהן. צריכים לעלות מחר למגרש כדי לנצח בלי לחשוב על הגומלין. להבקיע שער מוקדם. מכל האצטדיונים בלונדון, לשחק בסטמפורד ברידג' זה הכי שונה. אווירה מיוחדת שנותנת מוטיבציה. רוצים לשמח את כל האוהדים".

הבצורת של מסי נגד צ'לסי: "הוא נראה מאוד ממוקד. כל יום הוא נותן מאה אחוז כדי להיות מוכן ואנחנו מרגישים את זה. הוא תמיד רוצה להיות שם ואנחנו צריכים אותו. לשחק נגדו במונדיאל יהיה משהו מיוחד".



מסי. "נראה מאוד ממוקד" (AFP)


על המשחק בין ריאל מדריד לפ.ס.ז'
: "צריך לכבד את אלופת אירופה, שזאת ריאל מדריד. היא המועמדת מספר אחת למרות שלא התחזקה והלחץ על פ.ס.ז'. גם אנחנו היינו שם אבל לא רצינו להיות בלחץ רוצים להמשיך במומנטום שלנו. זאת אחת מליגות האלופות הכי צמודות בשנים האחרונות".


המאמן ארנסטו ואלוורדה הוסיף: "יהיה קשה לכבוש שער חוץ אבל אנחנו רוצים לעשות את זה. ברור שזה משחק גורלי לכולנו ואנחנו רוצים להישאר. זה נכון שלליאו אין הרבה מזל מול צ'לסי, אבל זה חלק מהעבר. העונה האנגליות מצליחות מאוד באירופה. זה הגיוני שקבוצות מליגה חזקה כל כך יגיעו לשלבים הגבוהים. קיווינו שצ'לסי תסיים ראשונה בבית בגלל הפוטנציאל שלה, אבל זה לא קרה. כל רגע הוא לא טוב כדי לפגוש את צ'לסי. העונה לא התחילה הכי טוב בשבילה, אבל היא התאוששה במשחקים האחרונים. יש לה שחקני הכרעה כמו אלברו מוראטה ואדן הזאר".


בנוסף, אנדרס אינייסטה אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה של המועדון: "אנחנו מגיעים למפגש עם צ'לסי במועד טוב ואנחנו צריכים לנצל זאת. אנחנו צריכים לחשוב על שני מפגשים רציניים ולא לעשות הנחות לעצמנו, כי ליגת האלופות מצריכה ממך המון. כל משחק הוא סיפור בפני עצמו וכל משחק שונה. שער השוויון שלי מול צ'לסי ב-2009 היה שער ענק. הגורל רצה שהכדור ייכנס. באופן אישי זה היה אחד הרגעים הכי טובים שהיו לי בקריירה".



Hasta pronto, Barcelona
✈ ¡Londres nos espera!

#ForçaBarça#ChelseaBarçapic.twitter.com/hiDJOxdomd

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) February 19, 2018


הקטלאנים יגיעו ללונדון עם סגל שכולל 21 שחקנים ועם תומאס ורמאלן החלים לאחר שהיה פצוע בחודש האחרון. נלסון סמדו עדיין פצוע ולא יתלבש. בצ'לסי דויד לואיז, טימו בקאיוקו ורוס בארקלי בספק בגלל פציעות.


כוכב הבלוז אדן הזאר תמך במאמנו אנטוניו קונטה לקראת המשחק החשוב: "אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד. אני לא מרגיש שיש איזה שחקן בצ'לסי שלא תומך במאמן. כולנו רוצים לתת הכל נגד ברצלונה. מה יהיה לאחר מכן עוד נראה. זה לא רק העתיד של קונטה מונח על המאזניים. ריאל מדריד? כרגע אני כאן בצ'לסי ומאושר. יש לנו עוד מטרות העונה ויש את הגביע העולמי. יש לי חוזה לעוד שנתיים וחצי. ריאל רוצה אותי כבר שנים ואם זה לא ריאל, זו פאריס סן ז'רמן ושוב ההיפך ואני עדיין בצ'לסי".


במסיבת העיתונאים נשאל הבלגי על רמתו ביחס למסי ולרונאלדו והשיב: "זו השוואה שעושה טוב, אבל אני ברמה אחרת. אני מנסה להגיע לרמתם כי הם הכי טובים בעולם – ולשם כך אני צריך להיות טוב נגד ברצלונה, אלו המשחקים להצטיין בהם אם אתה רוצה להיות הכי טוב בעולם. ניתן את הכל בשני המשחקים כדי לעבור את אחת הקבוצות הטובות בעולם, אם לא הטובה ביותר


אנטוניו קונטה. השחקנים תומכים בו (AFP)
אנטוניו קונטה. השחקנים תומכים בו (AFP)


הזאר המשיך והתייחס לחרושת השמועות על מעבר לריאל ואמר: "אני שש שנים בצ'לסי וטוב לי כאן, גם משפחתי מרוצה ואני חושב רק על המשחק מחר ועל המשך העונה עם צ'לסי".


בתוך כך, המנהל הספורטיבי של ברצלונה רוברטו פרננדס הגיע לפורטו אלגרה לשיחות עם נשיא גרמיו על החתמת ארתור בינואר 2019. מוליכת הליגה רוצה לחתום באופן מיידי לפיו הקשר המוכשר יגיע בתחילת השנה הבאה, אך עם אופציה להקדים את הרכישה לקיץ, בדומה לעסקת ירי מינה.


גם בצ'לסי עוסקים כבר בקיץ. לפי ידיעות באנגליה, בקבוצה הלונדונית יהיו מוכנים למכור את הזאר למנצ'סטר סיטי רק אם זאת תעביר להם את סרחיו אגוארו וסכום כסף. במקביל, ראשי המועדון מנסים להאריך את חוזהו של הכוכב הבלגי ומציעים לו שכר של למעלה מ-300 אלף ליש"ט לשבוע.


Cüneyt Çakır will be the referee when Barcelona travel to Chelsea…

️ He was the man in charge when Chelsea beat the Catalans at the Camp Nou in 2012 to reach the final… pic.twitter.com/RFaJzQJZId

— FourFourTweet (@FourFourTweet) February 19, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי