צפו בתקציר: 1:2 יקר להפועל רעננה על מ.ס אשדוד

שמעון אבו חצירה ועמנואל מאיוקה
שמעון אבו חצירה ועמנואל מאיוקה | דני מרון

הקבוצה המתאוששת של קורצקי ברחה מהתחתית, ניצחה בפעם השנייה ברציפות והשיגה שלוש נקודות בבית לראשונה מאז ינואר 2017. אבוחצירה להט עם צמד (השני מרהיב ביופיו), מושל המחליף השווה זמנית

(גודל טקסט)

מאז ה-28 בינואר 2017, לא פחות מ-17 משחקים רצופים, לא ניצחה הפועל רעננה משחק ביתי באצטדיון בנתניה. בשבוע שעבר, הניצחון על מכבי תל אביב במשחק חוץ אולי שינה את המזל, ומי שחשש מאפקט התבדה. הקבוצה של מנחם קורצקי גברה 1:2 על מ.ס אשדוד, פתחה ממנה פער של ארבע נקודות בדרך להמשך מסע ההישרדות המופלא מאז הגיע המאמן.  


רעננה הייתה טובה יותר לאורך רוב דקות המשחק ובדקה ה-25 כבשה ראשונה. שמעון אבוחצירה ניצל מסירה של כארם ארשיד והכניע את יואב ג'ראפי. אשדוד חזרה למשחק בזכות נגיחה של בנצי מושל בדקה ה-70, אבל אז הגיע הרגע הגדול של אבוחצירה. ארבע דקות אחרי השוויון, החלוץ קיבל מסירה מהמחליף כארם ארשיד ובעט בסיבוב מהאוויר פנימה. שער ענק. 





אבוחצירה העלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה וחגג צמד ליגה ראשון מאז חודש אפריל ובהמשך פינה את מקומו להופעת בכורה מחודשת של עמנואל מאיוקה בליגת העל. דקה בתוך תוספת הזמן ביצע דור ג'אן מבצע אישי, עבר את בן והבה ושלח כדור לקורה. מאיוקה הספיק להחמיץ ברשלנות מול שוער ורעננה כמעט נענשה, אך גנב החמיץ הזדמנות להשיג נקודה לאשדוד. 


רעננה של קורצקי סופרת שלושה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד ועד המשחק של אשקלון, היא רחוקה שמונה נקודות מהקו האדום. אשדוד נעצרה אחרי שלושה ללא הפסד. בעוד שלושה ימים, השתיים תיפגשנה שוב באותו אצטדיון בגומלין של רבע גמר גביע המדינה. 



אלקה מאשדוד במאבק על הכדור (דני מרון)


תגובות
"החוכמה היא לא להשתגע אחרי שמבקיעים ולדעת לשמור על מסגרת ושיטה", כך סיכם עמיר תורג'מן את ההפסד המאכזב, 2:1 בחוץ מול הפועל רעננה, שסיבך את מ.ס אשדוד במאבקי התחתית. תורג'מן הוסיף: "היינו הרבה יותר טובים בחצי השני והצלחנו להבקיע, אבל רצינו יותר מידי מהר לכבוש את השער השני. במתפרצת טובה אחת הם הכריעו את המשחק וזה מאכזב טוב. לא פתחנו טוב, השתפרנו ולצערי זה לא הספיק".


על משחק הגביע בין הקבוצות שיתקיים ביום רביעי: "קשה לדעת איך המשחק הזה ישפיע, אבל אני מבטיח שנגיע מוכנים ודרוכים בשביל להגיע לחצי הגמר. רעננה קבוצה טובה ועיקשת שלא תעשה לנו חיים קלים". על קרבות התחתית: "אנחנו עושים את המקסימום בשביל לייצב את החלק האחורי ובתקופה מסוימת זה עבד טוב. לאחרונה יש ירידה ועכשיו זה הזמן שאנחנו צריכים לתת את הכל כי אנחנו במאני טיים של העונה".


קורצקי
: "ניצחון חשוב נגד קבוצה מעולה, מאומנת ואיכותית וזה יותר מעניין מזה שניצחון ביתי. בשלבים האלה במיוחד חשוב לחבר שני ניצחונות רצופים. אני גאה בשחקנים כי לא היה לנו משחק טוב. לא קל להבקיע במשחק כזה שני שערים. אני מאושר. אנחנו חושבים רק על לברוח מהתחתית ולבוא לפלייאוף עם מרווח של נקודות. פער מהתחתית יעזור לנו לביטחון ונציג כדורגל יותר איכותי. הוספנו איכות בינואר ואני בטוח שנוכל להביא את זה לידי ביטוי כשיהיה פחות לחץ".


קורצקי החמיא לאבוחצירה: "עשינו עוול לשמעון כל העונה כששמנו אותו בצד. הוא נתן הכל, לא הצליח להביא את המספרים שהוא יודע. יותר קל לו מאמצע. קיבלנו החלטה לתת לו להיות החלוץ המוביל של הקבוצה ואנחנו מאושרים. הוא לא אמר את המילה האחרונה וייתן לנו עוד הרבה".


על משחק הגביע הקרוב אמר: "לא נבוא לשחק על תוצאה אלא כדי לשחק משחק טוב ולנצח. אנחנו מאוד רוצים לעבור שלב כי זה אבן דרך – משהו שלא היה ברעננה – להגיע לחצי הגמר".



הרכבים

הפועל רעננה: גיירמו ויסקארה, עדי נמני, מוחמד עלי קמארה, בן והבה, עידו לוי, עמנואל אמבולה, בן בנימין, נימניה ניקוליץ', כארם ארשיד (מוחמד כליבאת, 67), רועי זיקרי (אור דסה, 52), שמעון אבוחצירה ׁ(עמנואל מאיוקה, 90).

 

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, יצחק אספה (בנצי מושל, 61), איגור פיליפנקה, ויקטור גאנב, קרלו ברוצ'יץ', וובה בראון, יובל יעקובוביץ' (אור אינברום, 61), דן ביטון, דור ז'אן, בלסינג אלקה (דין דוד, 82), מאוריסיו קורדיירו.



יציעי המגרש בנתניה (דני מרון)


מהלך המשחק


דקה 3: אבוחצירה הגביה כדור נהדר לרחבה, זיקרי הגיע אליו באיחור קל והחמיץ הזדמנות טובה לשער מוקדם.



ארשיד מול ביטון בקרב התחתית החשוב (דני מרון)



אבוחצירה חוגג את שער היתרון שכבש (דני מרון)


דקה 25, 0:1 לרעננה: ארשיד הכניס כדור מדויק לרחבה, אבוחצירה קיבל אותו על נקודת ה-11, שעט קדימה ומשישה מטרים בעט חזק לרשת.


דקה 35: אלקה הגביה כדור לרחבה, ויסקארה היה מהיר מכולם וקלט בקלות.


דקה  39: ארשיד הכניס עוד כדור טוב לרחבת אשדוד, אבוחצירה הגיע אליו באיחור. 



מה זה? שואל קורצקי (דני מרון)


דקה 45+2: כדור חופשי וגבה לכיוונו של דן ביטון שהתקדם ובעט חזק ברגל ימין, ויסקארה הודף מצוין והקבוצות ירדו להפסקה.


דקה 49: תקרית בין זיקרי לביטון, לייבה ניגש לעשות סדר ושלף לשניים כרטיס צהוב.


דקה 70, 1:1: ביטון הגביה כדור לרחבה, מושל המחליף נגח אחורה, הכדור טס אל הקורה ופנימה. 



מושל וחבריו בחגיגות השוויון (דני מרון)



אבוחצירה חוגג צמד יקר (דני מרון)


דקה 74, 1:2 לרעננה: אבוחצירה קיבל כדור מהמחליף כליבאת על קו ה-16 כשהוא עם גבו לשער, הקפיץ, הסתובב ובעט מהאוויר לרשת. שערו השביעי העונה בליגה, שער נהדר.


דקה 88: כדור חופשי לרעננה 17 מטרים משער אשדוד, ניקוליץ' בעט טוב, הכדור עבר את החומה וטס מעט מעל השער, החוצה.


דקה 90: דור ז'אן חלף על פני ווהבה ובעט מ-12 מטרים, הכדור שפשף את הקורה ויצא החוצה. כמעט שוויון.


דקה 90+3: מאיוקה פרץ לשער וממצב קורץ, ארבעה מטרים מהשער, החמיץ. 



קורצקי המאושר בסיום המשחק (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי