צפו בתקציר: מכבי ת"א דרסה 0:4 את הפועל חיפה

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אריאל שלום

שערים נהדרים של בלקמן (3) ודוידזאדה (84) וצמד נדיר של רודריגס (33, 61) החזירו את ג'ורדי קרויף לפסגה באופן זמני והרחיקו את ניר קלינגר משלוש הראשונות בטבלה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נראתה הערב (שבת) כמו שקבוצה שרוצה להיות אלופה צריכה להיראות. קרב הצמרת בין השנייה לרביעית הסתיים בנוקאאוט צהוב עם 0:4 לרשת של הפועל חיפה. ג'ורדי קרויף ספג הרבה ביקורת לאחר ההפסד בשבוע שעבר לרעננה. אז הוא ענה עם הרכב מהפכני שכלל את חוסה רודריגס, בעוד אלירן עטר ו-וידאר קיארטנסון לא פתחו, אך איש לא הרגיש בחסרונם. הפועל חיפה קיבלה הערב שיעור חשוב. כנראה שמשחקים כאלה מבדילים בין מועמדת אמיתית לתואר, לקבוצה שהחלומות שלה קצת גדולים על מידותיה. 


מכבי ת"א שטפה את הדשא מהדקה הראשונה, שיחקה בקצב מסחרר והציגה כמה התקפות מרהיבות עם מסירות מרגל לרגל. בדקה ה-13 אבי ריקן הגביה בנגיעה משמאל היישר אל ראשו של ניק בלקמן שנגח בעוצמה פנימה. אבל הדובדבן הגיע כעבור 20 דקות. התקפה מושלמת של הצהובים בראשות דור מיכה ואלי דסה הסתיימה עם בישול של בלקמן לרודריגס שהפציץ לרשת. הספרדי שפתח לראשונה בליגה אחרי חודשיים וחצי כבש שער ראשון בקריירה אחרי כמעט שלוש שנים. 




החגיגה נמשכה במחצית השנייה. דסה היה פשוט בלתי ניתן לעצירה ומסירת עומק שלו הפכה לעוד בישול של בלקמן לרודריגס בדקה ה-61. לפני השריקה, אופיר דוידזאדה המחליף סיים עוד מהלך קבוצתי עם הרביעי. מכבי ת"א כבשה רביעייה והשתוותה לבאר שבע בהפרש השערים, מה שישאיר אותה במקום הראשון אם המשחק בין האלופה לבית"ר ירושלים לא יוכרע. 



חגיגה צהובה בנתניה. חווית כדורגל (דני מרון)


הפועל חיפה לא נראתה הערב כמו קבוצה שיכולה לאיים על האליפות. זה היה הפסד הליגה הגבוה ביותר שלה מאז חטפה חמישייה בטרנר בנובמבר 2016. אף אחד לא ייקח מניר קלינגר והקבוצה שלו את העונה המדהימה, אבל כנראה שהמילה "אליפות" כבר לא תיאמר עוד בצד האדום של הכרמל. קלינגר יקווה שהתבוסה לא תשפיע לקראת הדרבי בגביע באמצע השבוע. קרויף ומכבי ת"א שלחו מסר של עוצמה לליגה וזה יותר מחשוב בשלב הזה של העונה. 


אוהדי מכבי תל אביב במחווה לחייל שנהרג בשבוע שעבר (דני מרון)
אוהדי מכבי תל אביב במחווה לחייל שנהרג בשבוע שעבר (דני מרון)


הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה (אופיר דוידזאדה, 78), יובל שפונגין, ז'אן סילבן באבין, איתן טיבי, דור מיכה, דור פרץ, חוסה רודריגס (כריסטיאן בטוקיו, 69), אבי ריקן, ניק בלקמן (אלירן עטר, 73), ארון שוינפלד. 


הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תמאש, שמואל שיימן, גל אראל (מקסים פלקושצ'נקו, 65), ריסטו מיטרבסקי, רוסלן ברסקי, גילי ורמוט (יוסיפ איבנצ'יץ', 70), עדן בן בסט (סער פדידה, 78), אלון תורג'מן.



קרויף מוחה על החלטת שיפוט (דני מרון)

מהלך המשחק
:
דקה 1: השופט אלון יפת הוציא את המשחק לדרך לעיני 11,538 אוהדים.


דקה 6: מכבי ת"א פתחה טוב ואחרי 6 דקות הגיעה להזדמנות ראשונה עם הגבהה של אלי דסה מצד ימין, היישר לראש של שוינפלד שנגח חזק מעל השער.


שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים לאחר השער השני. מבטלים לחלוטין את היריבה (דני מרון)


דקה 7: דסה שלח עוד כדור, הפעם מסירת רוחב לריקן שבנגיעה בעט מ-15 מטרים, אבל הכדור עבר סנטימטרים מעל השער.


דקה 13, 0:1 למכבי ת"א
: אבי ריקן הגביה כדור נהדר מצד שמאל, ניק בלקמן היה בתוך הרחבה לנגוח אותו פנימה.


ניק בלקמן. קיבל הזדמנות וניצל אותה (אריאל שלום)ניק בלקמן. קיבל הזדמנות וניצל אותה (אריאל שלום)


דקה 33, 0:2 למכבי ת"א: התקפה למופת של מכבי, שעברה דרך בלקמן, דסה ומיכה, הסתיימה אצל חוסה רודריגס שמ-20 מ' בעט פצצה ישר לרשת של שטקוס המסכן.


דקה 45: הזדמנות נהדרת לשוינפלד שמצא את עצמו לבד מול שטקוס, אבל העדיף לנסות לנגוח מאשר לדחוק עם הרגל ופספס את הכדור.


דקה 50: למרות דקות טובות של הפועל, ההזדמנות המשמעותית הראשונה במחצית הגיעה מכיוון הצהובים. דור מיכה הכניס כדור יפה לאבי ריקן, שמול שני שחקני הגנה ושוער בעט חזק אבל לא מדויק.



רודריגס. צמד נהדר וחגיגה בנתניה (דני מרון)


דקה 57: מתפרצת של מכבי הסתיימה כשהכדור אצל טיבי, שהיה צריך לכבוש אבל בעט מעל לשער.


דקה 60, 0:3 למכבי ת"א: מתפרצת מושלמת של ההתקפה הצהובה. דסה הכניס כדור לבלקמן, שהיה חופשי בתוך הרחבה אבל העדיף להשאיר לחוסה רודריגס. הספרדי כבש את השני שלו והוכיח שקרויף צדק כשהימר עליו.


חוסה רודריגס. קרויף הימר עליו והספרדי החזיר לו (אריאל שלום)
חוסה רודריגס. קרויף הימר עליו והספרדי החזיר לו (אריאל שלום)


דקה 76: מיטרבסקי  ניסה להפתיע את ראיקוביץ' בבעיטה מרחוק, אבל השוער היה מוכן והדף לקרן.


דקה 84, 0:4 למכבי ת"א: שטקוס הדף כדור ברחבה, דוידזאדה המחליף עט על המציאה וכבש מקרוב.


דקה 89: כדור נהדר של עטר לרחבה, ריקן הגיע אליו ובעט בעוצמה, שטקוס הדף היטב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי