צפו בתקציר: 1:1 סוער בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים

אנטואן קונטה עם אורן ביטון
אנטואן קונטה עם אורן ביטון | דני מרון

הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות בקרב על המקום הראשון, בשירות מכבי ת"א שעלתה לפסגה. ממן כבש ראשון בדקה ה-31 עם שערו הרביעי במדי האלופה, סילבסטר השווה (60). האורחת קופחה כשפנדל לזכותה לא נשרק

(גודל טקסט)
משחק העונה שנערך לעיני לעיני 15,712 צופים באצטדיון "טוטו טרנר" הסתיים הערב (ראשון) ב-1:1 בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים. זה אמור היה להיות הקרב על המקום הראשון, אך המרוויחה הגדולה הייתה דווקא מכבי תל אביב שנהנתה מחלוקת הנקודות ותסיים את המחזור בפסגה.


בית"ר פתחה את המשחק בסערה והראתה שהיא לא נלחצת מהקהל באצטדיון טרנר ושיר צדק שנראה ביציע לראשונה מאז תקרית החומרים האסורים. האורחים מהבירה הגיעו למצבים מול גיא חיימוב, אך האלופה יצאה מההלם ועלתה ליתרון בדקה ה-31. קרן של מאור מליקסון הגיעה לטוני וואקמה שנגח למרכז. חנן ממן התמקם טוב ודחק מקרוב את הכדור לרשת של בוריס קליימן. שער רביעי בשלושה משחקים לרכש מהפועל חיפה.



בית"ר כמעט השוותה לפני הירידה להפסקה עם בעיטה חופשית של קלאודמיר שפגעה בקורה, והמומנטום המשיך גם במחצית השנייה, כשבין לבין ברק בכר איבד בדקה ה-56 את לואי טאהא שנפצע והוחלף במתן אוחיון. בדקה ה-60 הגיע השיוויון כשאיתי שכטר פרץ נהדר מהמרכז, התגבר בקלות על חאתם עבד אלחמיד, ועם הבישול השביעי שלו העונה מסר כדור נהדר ליקוב סילבסר המחליף שכבש את שערו השני במדים השחורים-צהובים.



האוהדים בטרנר דאגו לתפאורה (מאיר אבן חיים)



סילבסטר. שער שני של הסלובקי בבית"ר (דני מרון)


שתי הקבוצות הגיעו להזדמנויות כשבין השאר בית"ר ירושלים קופחה אחרי שגיא חיימוב בעט בשכטר שהיה ללא כדור ברחבה, אך השופט ארז פפיר לא שרק לפנדל למרות הצלילה התיאטרלית של קפטן האורחת ובסופו של דבר התוצאה נשמרה עד הסיום.


החבורה של ברק בכר שתסיים את המחזור במקום השני תקווה להתאושש כשבשבוע הקרוב מצפה לה מפגש חוץ כפול בקריית שמונה, בגומלין רבע גמר הגביע ובליגה. בית"ר ירושלים מצידה יכולה להתנחם בכך שמצאה את הרשת כבר משחק 30 ברציפות ותפגוש בגביע את הפועל כפר סבא, רגע לפני משחק הליגה מול הפועל עכו.



שכטר. משחק טוב של הקפטן הירושלמי (דני מרון)



שחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (דני מרון)


הרכבים
הפועל באר שבע
: גיא חיימוב, אורן ביטון, לואי טאהא (מתן אוחיון 56), חאתם עבד אלחמיד, בן ביטון, מרואן קבהא, דן איינבינדר, חנן ממן, מאור מליקסון, טוני וואקמה (בן שהר 65), תומאש פקהארט (איסק קואנקה 80).


בית"ר ירושלים: 
אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, טל כחילה, שון גולדברג, קלאודמיר פריירה, אופיר קריאף, מרסל הייסטר (יקוב סילבסטר 46), אריק סאבו (דוד קלטינס 90), חן עזרא (אנתוני וארן 86), איתי שכטר.


מהלך המשחק
דקה 5: אוהדי הפועל באר שבע שרו לכבוד צדק, והוא התרומם ונופף להם לשלום. הופעתו הראשונה בטרנר מאז התפוצצה פרשת השימוש בחומר האסור.



צדק. מקבל תמיכה מהיציעים בטרנר (דני מרון)


דקה 8: טאהא וקבהא התנגשו בראשם, אך אלחמיד המשיך לשחק ובית"ר יצאה למתפרצת שהסתיימה בבעיטה של קונטה למשקוף ממטרים ספורים. הספסל של באר שבע מחה על ההחלטה שלא לעצור את המשחק ומאמן הכושר דרור שמשון הורחק.


דקה 10: הלחץ של בית"ר נמשך. קריאף ניסה את מזלו בבעיטה מתוך הרחבה, חיימוב עצר ללא קושי.


דקה 15: גם באר שבע במשחק. מליקסון פרץ נהדר מימין והעביר כדור רוחב לממן, הקשר חיפש את הפינה הקרובה מ-15 מטרים, קליימן הדף טוב.



קליימן. מנע שער של ממן (דני מרון)


דקה 21: בעיטה של וואקמה מחוץ לרחבה חלפה מעל המשקוף.


דקה 30: מליקסון בעט כדור כ-20 מטרים מהשער, שוב קליימן היה במקום כדי להציל לקרן.


דקה 31, 0:1 להפועל באר שבע! הקרן של מליקסון הגיע לוואקמה שנגח למרכז. ממן הסתנן ודחק מקרוב את שערו הרביעי מאז הצטרף לאלופה.



ממן. התמקם נכון כדי לכבוש את היתרון (דני מרון)


דקה 35: הייסטר בעט כ-25 מטרים אלכסונית לשער, בכדור פגע בשכטר ושינה כיוון אך חיימוב הדף לקרן.


דקה 45+1: כמעט השיוויון של בית"ר. האורחת קיבלה כדור חופשי מצד שמאל של השער. קלאודמיר בעט מזווית קשה לקורה הימנית, הכדור נהדף לעבר שכטר שניסה לנגוח, אבל חיימוב הרחיק את הכדור.


דקה 51: ממן שלח כדור רוחב מצוין לוואקמה שנשאר באחד על אחד מול קליימן, אך השוער הדף את הבעיטה.


דקה 56: טאהא נפצע ולא יכול היה להמשיך. אוחיון עלה מהספסל במקומו.


דקה 57: קלאודמיר בעט כדור חופשי כ-18 מטרים מהשער, חיימוב הציל לקרן.


דקה 59: עוד בעיטה חופשית של קלאודמיר. הברזילאי בעט את הכדור ב-22 מטרים מהשער, הפעם מעל המשקוף.


דקה 60, בית"ר ירושלים משווה ל-1:1! שכטר פרץ מהמרכז, התגבר בקלות על אלחמיד ועם הבישול השביעי שלו העונה השאיר לבד מול חיימוב את סילבסטר, שכבש את השיוויון.



שחקני בית"ר בטירוף אחרי השיוויון (דני מרון)


דקה 65: וואקמה שלא היה לגמרי כשיר הוחלף בשהר.


דקה 67: כדור חופשי שהוגבה לרחבה על ידי מליקסון הגיע לפקהארט שנגח לשער, קליימן הדף.


דקה 68: שכטר פרץ משמאל וניסה להעביר רוחב לסילבסטר שהיה מול השער, אלחמיד דחף את הרגל והרחיק ברגע האחרון.


דקה 72: חיימוב בעט בשכטר ברחבה והקפטן הבית"רי נפל בתיאטרליות. השופט פפיר לא שרק לפנדל.


דקה 88: אורן ביטון הגביה כדור נהדר משמאל לממן שנגח לשער, קליימן הדף לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי