הנסיך חוזר לבירה: על מינויו של עודד קטש להפועל ירושלים

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

באירופה אין לו רזומה של הצלחות ובמועדונים גדולים הוא לא בדיוק הרשים. לבוא באמצע העונה הוא יודע ומעמד הישראלים, ותיקים וצעירים, ישתנה תחתיו. ומה עם הנבחרת? 7 נקודות על המאמן החדש של האלופה

(גודל טקסט)

עודד קטש יחל היום (רביעי) באופן רשמי את עבודתו בהפועל ירושלים. המשימה של המאמן החדש תהיה לייצב את המצב הרעוע של הקבוצה מאז פתיחת העונה ולהביא אותה לפיינל פור ביוני, כל דבר אחר ייחשב לכישלון. אם הכל יתנהל כשורה יוכל קטש להתפנות להכנות לקיץ במהלכו יתבצע חריש עמוק בסגל ומרבית השחקנים לא יישארו לעונה הבאה. רגע לפני שהנסיך של הכדורסל הישראלי מתחיל את הקדנציה השנייה בבירה, שבע נקודות על המינוי המסקרן.


אירופה
. המטרה הגדולה של הפועל ירושלים היא להצליח באופן קבוע באירופה ועל ידי כך להיכנס ליורוליג. לקטש אין ברזומה הצלחות במפעלים האירופאים ועד כה הוא לא הוכיח שהקבוצות שלו מאומנות ברמה מספקת ומשחקת באינטנסיביות הנדרשת כדי להצליח באירופה. בעונה הבאה זה יהיה המבחן הגדול שלו.

מנהל מקצועי. כפי שפרסמנו, גורמים במועדון הירושלמי מנסים לדחוף למינויו של מנהל מקצועי. קטש עצמו לא התנגד במהלך השנים לאיש מקצוע שיסייע לו בבחירת הזרים, להיפך. אבל האם נכון להביא מאמן ורק אחר כך למנות מעליו ג'נרל מנג'ר? האם לקטש תהיה מעורבות בבחירת הפרסונה המתאימה? לאורי אלון ולגיא הראל הפתרונים.


לחץ במועדון גדול
. אם יש משהו שקטש פחות אוהב זה כשמזכירים לו שהוא עדיין לא הצליח בקבוצה גדולה עם כל הלחץ הנלווה. את הקדנציה במכבי ת"א הוא סיים בצורה לא נעימה אחרי מספר חודשים כשלעולם נולד מושג חדש – התפוטר, התקופה הקודמת שלו בהפועל ירושלים לא הייתה הצלחה גדולה והסתיימה אף היא בפיטורים וגם בהפועל ת"א הוא לא חווה הצלחה. למאמן הלאומי יש עכשיו שנה וחצי להוריד את הקוף מהגב.

אורי אלון. אותו מעניינת אירופה (דני מרון)
אורי אלון. אותו מעניינת אירופה (דני מרון)

ישראלים ותיקים. ליאור אליהו ויותם הלפרין כבר נראו עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, גם על עתידו של יוגב אוחיון החלו רינונים, למרות שהוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות. מינויו של קטש יכול להפוך את הקערה. המאמן החדש מחזיק ביחסים קרובים עם כל הישראלים בסגל הנוכחי של הפועל ירושלים ואם יש מישהו שיכול להשאיר אותם, זה רק הוא. השאלה היא האם הוא בכלל ירצה בכך.

ישראלים צעירים. יש היום שני מאמנים בכדורסל הישראלי שיכולים למשוך לקבוצות שלהם שחקנים "צברים" מוכשרים, דן שמיר ועודד קטש. האחרון מוערך באופן טבעי על ידי מרבית השחקנים הישראלים בליגת העל, ויכול להיות שרק בזכותו האדומים יבצעו בקיץ 2-3 החתמות אסטרטגיות של כישרונות מקומיים בשוק דליל.

אליהו ואוחיון. אצל קטש המצב ישתנה (לירון מולדובן)
אליהו ואוחיון. אצל קטש המצב ישתנה (לירון מולדובן)

הגעה באמצע עונה. בסטורי שהעלה אורי אלון בו הודיע על מינויו של קטש למאמן הוא ביקש ממנו דבר אחד: "לשמור על האליפות". להגיע באמצע העונה ולהצליח זה לא דבר פשוט. קטש דווקא עשה זאת בהצלחה, פעמיים. בעונת 2007/8 הגיע להפועל גליל עליון כדי להשאיר אותה בליגה ועמד במשימה עם מאזן 5:5, כולל ניצחונות על מכבי ת"א והפועל ירושלים. עונה לאחר מכן הוא כבר הוביל אותה לפיינל פור. הפעם השנייה הייתה ב-2015/16 כשהתמנה בנובמבר למאמן הפועל אילת שהייתה במקום האחרון והביא אותה עד לחצי גמר הפיינל פור.


העבודה במקביל בנבחרת
. "אני רואה את התפקיד של מאמן נבחרת הרבה יותר רחב מההתכנסות כזו או אחרת", כך אמר קטש כשהוצג באוקטובר כמאמן נבחרת ישראל. "אבקר את השחקנים בקבוצות שלהם, אקח אחריות על ההרגשה שלהם ועל התוספות שהם צריכים. זה תפקידי. נצטרך לדאוג למעטפת הנכונה לאורך השנה, רק בעבודה כזו ולאורך זמן נשיג תוצאות". במצב החדש שנוצר ברור שהמאמן הלאומי לא יוכל לבצע את ההבטחות, בטח לא כשקבוצתו תשחק פעמיים בשבוע בעונה הבאה. האם המשימה תוטל על דרור כהן, עוזרו בנבחרת? ימים יגידו.  

עודד קטש. צריך להוריד קוף מהגב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי