משלושה נשאר אחד: הפועל ב"ש הפסידה בק"ש והודחה מהגביע

שחקני הפועל באר שבע אחרי ההדחה
שחקני הפועל באר שבע אחרי ההדחה | צילום: אנצ'ו גוש

שנה שנייה ברציפות שהאלופה מודחת על ידי הצפוניים. האסלביינק כבש שער מוקדם והעניק לסילבס 0:1 מוצדק בדרך לחצי הגמר. האדומים הציגו יכולת רעה, מיעטו לאיים על השער ויסתפקו במאבק האליפות

(גודל טקסט)

מעט יותר משנה עברה מאז הדיחה עירוני קריית שמונה את הפועל באר שבע בשמינית גמר גביע המדינה עם ניצחון מדהים ב"טרנר", והנה זה קרה שוב. הפועל באר שבע סיימה הערב (רביעי) את דרכה בגביע המדינה, אחרי שהפסידה 1:0 בקריית שמונה, נכנעה 2:1 בסיכום המשחקים והודחה ברבע גמר המפעל.

הפועל באר שבע לא זכתה בגביע המדינה מאז 1996/7, ואחרי שהעונה כבר איבדה את גביע הטוטו כשנכנעה למכבי תל אביב במשחק הגמר, קיוו ברק בכר ושחקניו לשוב לכל הפחות למעמד ארבע האחרונות. המאמן עלה בהרכב התקפי שכלל בין השאר את טוני וואקמה, גיא מלמד, בן שהר וגם את ג'ון אוגו שחזר לקישור האחורי אחרי ה-1:1 במשחק הראשון, אבל כבר בפתיחה המקומיים עלו ליתרון שנשמר עד לסיום.

שגיב יחזקאל בעט לקורה של דודו גורש במהרה, בדקה ה-11 הרשת של השוער הוותיק כבר זזה כאשר נייג'ל האסלביינק השלים דאבל-פס נהדר עם מוחמד שכר וקבע 0:1 שהדיח את האלופה, שתיאלץ כעת להסתפק במאבק על התואר החשוב ביותר.

למעשה האדומים איימו לראשונה על שערו של מהדי זועבי רק בדקה ה-57, לולא כניסתם של מאור מליקסון וחנן ממן למגרש ספק אם היו מצליחים לאיים ביכולת שהציגו עד אותו רגע, אבל המחמאות מגיעות לקריית שמונה ששלטה מן הפתיחה והייתה יכולה, אפילו צריכה, להבקיע שער או שניים נוספים. חצי גמר ראשון לעירוני קריית שמונה מאז עונת 2013/4, אז גם זכתה על חשבון מכבי נתניה.


מיגל ויטור שב לסגל האלופה אחרי תקופה ארוכה (אנצ'ו ג'וש)


אוגו סיים לרצות עונש השעיה ושב להרכב, אבל גם זה לא עזר (אנצ'ו ג'וש)

הרכבים
עירוני קריית שמונה: מהדי זועבי, איאד אבו עביד, מרקוס דיניז (שון ויסמן, 63), קרלוס קוויאר, עידן נחמיאס, מילוש רדיבוייביץ' (סאן מנחם, 27), אפונסו טיירה, עומר לקאו, מוחמד שכר, נייג'ל האסלביינק, שגיב יחזקאל (דידייה ברוסו, 84).

הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, אורן ביטון (ניב זריהן, 79), מהראן ראדי (חנן ממן, 58), ג'ון אוגו, טוני וואקמה, איסק קואנקה (מאור מליקסון, 46), גיא מלמד, בן שהר.

מהלך משחק
דקה 6: שגיב יחזקאל בעט לקורה. המארחים הוציאו כדור חוץ ליד רחבה במהירות, לואי טאהא חלם והחלוץ הצעיר בעט כדור רע, שלמרות הכל גורש לא היה מוכן אליו ולמזלו נעצר רק בקורה והורחק.


דקה 11, 0:1 לעירוני קריית שמונה!!
המקומיים ביתרון מהיר ומוצדק. האסלביינק דהר לרחבה, מסר ימינה לשכר וקיבל את הכדור בחזרה כדי לשים את הרגל וממטרים ספורים להכניע את גורש.


האסלביינק. יתרון מהיר ולמרות זאת מוצדק (אנצו ג'וש)

דקה 36: החמצת ענק של קריית שמונה. שוב איבוד אדום במרכז המגרש, טיירה הכניס כדור עומק נהדר להאסלביינק ורק הדיפה גדולה של גורש באחד על אחד מנעה מהאלופה פיגור כפול.

דקה 49: שוב זוהי קריית שמונה עם הזדמנות פז. אורן ביטון מסר אחורנית והשאיר את שגיב יחזקאל לבדו ברחבה, החלוץ בעט כדור שגורש הספיק לרדת ולקלוט.

דקה 54: נחמיאס הגיע ראשון לכדור חופשי שהגביה האסלביינק, הכדור החמיץ את המסגרת של גורש.


מלמד וראדי. לא בעטו למסגרת עד כמעט אמצע המחצית השנייה (אנצ'ו ג'וש)

דקה 57: הפועל באר שבע עם איום ראשון. בן ביטון הרים מימין, אורן ביטון היה חופשי והכדור שלו הורחק על ידי אבו עביד מהקו.

דקה 65: האדומים חזק בעניינים אחרי כניסתם של מליקסון וממן. האחרון ניסה את מזלו בבעיטה מכ-18 מטרים, זועבי ירד היטב והדף לקרן.

דקה 74: עוד הזדמנות ענק לקריית שמונה. מנחם חטף כדור, העביר ליחזקאל שפעם נוספת בעט חלש, אלא שחיימוב הדף למרכז הרחבה ו-ויסמן המחליף הגיע ראשון ומקרוב נבלם. רק קרן למקומיים.

שגיב יחזקאל מול טאהא. ק"ש מחמיצה שוב ושוב (אנצ'ו ג'וש)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי