הפועל באר שבע שוקלת לאסור הכנסת סלולרים לאסיפות

בן ביטון
בן ביטון | דני מרון

האלופה החליטה להילחם בהדלפות. גורם במועדון: "כאילו מישהו מקליט אספות ומוציא אותם החוצה". ביטון הושעה לאחר שבילה במועדון לילה אחרי ההדחה מהגביע. וואקמה עשוי לקבל מנוחה לקראת הפלייאוף

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מתכוונת לפעול נגד המדליפים מקרב שחקניה וגם לפעול נגד שחקנים שהתנהלותם לא נראית בעין יפה על ידי המועדון. כך למשל, ספג המגן בן ביטון השעיה ממשחק הליגה הקרוב ביום ראשון (20:00) בקריית שמונה, לאחר שבילה במסיבת פורים במועדון לילה אחרי ההפסד ברבע גמר הגביע (1:0) לקריית שמונה. 

  .
לגבי ההדלפות, במועדון רואים בחומרה את הגל האחרון שבמסגרתו דברים שנאמרים באספות מגיעים לאמצעי התקשורת. "כאילו שמישהו מקליט ומוציא אותם החוצה", כדברי גורם במועדון. נבחנת האפשרות לאסור על שחקנים להכניס טלפונים ניידים לאספות. על-פי המדיניות, שהוכתבה על ידי הבעלים אלונה ברקת, נאסר על עובדים, ובכלל זה על שחקנים, למסור לעיתונאים מידע על הנעשה בקבוצה, פרט למסיבות עיתונאים וכתבות יזומות שמקבלות את אישורו של קצין העיתונות גיל לבנוני. עובד שנתפס מעביר מידע ללא אישור חשוף לפיטורין. המקרה של ביטון הדליק נורות אדומות בטרנר, ובמיוחד הדברים שהטיח בו בכר באספה הבוקר.
 




הסיפור של מועדון הלילה היה רק הקש ששבר את גב הגמל במקרה של בן ביטון. על רקע אבדן מקומו בהרכב לדור אלו התקשה ביטון להסתיר את מורת רוחו, ונוצרה מתיחות בינו לבין המאמן שמצאה את ביטויה בדברים החריפים שנאמרו באספה. בקיץ עשוי ביטון לעשות חושבים, ואפשר שיממש את תכניתו לעזוב לקבוצה בחו"ל, כנראה בליגה הבלגית. בנוסף מסתמן שטוני וואקמה יקבל מנוחה במשחקים הקרובים עד שיחול שיפור במצב הקרסול שלו.


חלום הדאבל של הפועל באר שבע התנפץ אמש (רביעי) לרסיסים. בשעה שברק בכר ניתח במסיבת העיתונאים את ההדחה המביכה מהגביע, בקעו מחדר ההלבשה של קריית שמונה שאגות שמחה. הליווי המוסיקלי הפך למטריד עבור האדומים כאשר המארחים פצחו בשירת "משנכנס אדר מרבין בשמחה". ואם זה לא הספיק, היו שצירפו עוד שורה מתריסה בנוסח "אין גביע, אין אירופה אין אליפות".


בסיום המשחק שררה אווירה מעיקה במועדון הדרומי. השחקנים ניגשו ל-400 האוהדים שליוו אותם צפונה כדי להודות להם, ופרט לתנועות ידיים עצבניות של ג'ון אוגו ולפניה העגומות של אלונה ברקת לא נראו מחזות קורעי לב בתוך המגרש. מחוצה לו הדברים כמעט יצאו מכלל שליטה, כאשר מספר אוהדים דרומיים התעמתו עם אוהדי קריית שמונה וחטפו מהם את הדגל של קבוצתם.



בכר. נשבר לו מהמדליפים (אנצ'ו גוש)


בהתערבות המשטרה הושגה הפרדת כוחות, והאוהדים מבירת הנגב זכו לליווי צמוד עד שנבלעו באוטובוס שהסיע אותם דרומה. גביע המדינה הוא התואר היחיד שברק בכר טרם הניח עליו את ידיו מאז נחיתתו בטרנר. יש לו שתי אליפויות רצופות, גביע טוטו ושני גביעים של אלוף האלופים. כמאמן קריית שמונה הוא זכה בגביע, ודווקא נגד קבוצתו הקודמת הוא לא מצליח לצרף את החוליה החסרה לשרשרת הישגיו בבאר שבע. במסיבת העיתונאים החגיגית לרגל פתיחת העונה דיבר בכר על זכייה באליפות ועל קמפיין מוצלח באירופה כשני יעדים מרכזיים, ואז אלונה שישבה לצדו "הזכירה" לו בחיוך שהוא עדיין חייב לה חוב קטן בצורת זכיה במפעל השני בחשיבותו. אולי זה יקרה בשנה הבאה.


אמש הייתה לבכר תחושה של דה ז'ה וו, כשקרית שמונה הדיחה את קבוצתו מגביע המדינה בפעם השנייה ברציפות. "קריית שמונה היו יותר טובים ומסוכנים ועברו בצדק", הודה המאמן המנוצח. "תמיד יש הפתעות בגביע, למרות שלא הייתה פה הפתעה כי הקבוצה שהייתה יותר טובה בסיכום שני המשחקים עלתה בצדק".


הליגה היא הלחם והחמאה מבחינת באר שבע, וביום ראשון היא שוב תעלה צפונה. "יש לנו עוד משחק נגד ק"ש, ונצטרך לבצע את השינויים הנדרשים", הוסיף בכר. "לא יעזור אם נחשוב על מה שהיה בגביע, כי מה שנשאר זה הליגה. כבר מחר (יום חמישי) נשים הכול מאחורינו. נכון שזה כואב, אבל צריך להתגבר על הכול ולהרים את עצמנו".



החוב לאלונה ברקת נותר. שחקני ב"ש רגע אחרי ההדחה (אנצ'ו ג'וש)


לואי טאהא חרג מהפוליטקלי קורקט ומתח ביקורת על משחק ההגנה הקבוצתי: "התקשורת כל הזמן מאשימה את הבלמים, אבל אנחנו קבוצה ועובדים ביחד, יש 11 שחקנים, יש הגנה, יש קישור ויש התקפה. כולם צריכים לעשות הגנה וכולם צריכים לקחת אחריות. כי בתקופה האחרונה אנחנו יותר מדי חשופים מאחורה. וכאשר אתה חשוף כל הזמן אנחנו רצים מצד לצד כדי להתמודד באחד על אחד".


כדרכו, ניסה לואי הבלם להסתכל על החלקים המלאים בכוס המתרוקנת: "אנחנו עדיין במקום ראשון (הטעות במקור, ח.ז) ויש לנו את ההגנה שספגה הכי מעט שערים בליגה. אני בטוח שכבר בעוד ארבעה ימים במשחק הליגה נגד קריית שמונה ניראה יותר טוב. ניקח אחריות ונשתפר. חייבים לעשות את זה".


על רקע שחרור הקיטור של טאהא, צפויים מספר שינויים בפיקוד העורף הדרומי. מיגל ויטור, שחזר אתמול לסגל אך לא שותף במשחק ההפסד, צפוי לפתוח ביום ראשון, כנראה על חשבונו של חאתם אלחמיד. בהעידרו של מתן אוחיון, שסובל מקרע בשריר, שוב מתקצרת השמיכה על הספסל.



ויטור. הבכורה המחודשת מסתמנת בתחילת השבוע (אנצ'ו ג'וש)


טוני וואקמה ממשיך לנשוך שפתיים בגלל כאבים כרוניים בקרסול, ועד משחק הליגה יקבל "הנחות" באימונים. ג'ון אוגו, חברו הטוב של טוני, רשם הופעה מאכזבת לאחר שסיים לרצות עונש הרחקה מארבעה משחקים. חדי העין הבחינו בעימות הסמוי שהתפתח על הדשא בין הגרזן הניגרי לבין נייג'ל האסלביינק, חלוץ ק"ש שהוזכר כמועמד להגיע לטרנר בקיץ הקרוב, ולפי דיווחים שונים אוגו היה אמור לעשות את הדרך ההפוכה. בסביבתו של אוגו אמרו השבוע כי בשום סיטואציה אוגו לא יסכים לעבור לקריית שמונה. "עד כמה שידוע לנו ג'ון הוא הזר היחיד של באר שבע שקיבל בתקופה האחרונה הצעה מקבוצה בחו"ל", אמר מקורב לשחקן. "הוא חתום בבאר שבע לעוד כמה שנים וכל הדיבורים מסביב לא מעניינים אותו".


בסוף העונה יסתיים חוזהו של מהארן ראדי בבירת הנגב, ובינתיים טרם הוגשה לו הצעה לחתום על חוזה חדש. מעורפל גם עתידו של מוחמד גאדיר, שסיים תקופת שיקום ארוכה בעקבות פגיעת ברך לא פשוטה. גאדיר, למי ששכח, היה חתום על השער שהבטיח לאדומים את שלב הבתים בליגה האירופית, כשכבש את השער המצמק בהפסד 3:1 ללודוגורץ הבולגרית. שוויו של הגול הזה מוערך בכמה מיליוני יורו.


ואפרופו מיליוני יורו: איסק קואנקה לא סיפק אתמול את הערך המוסף, המתבקש משחקן זר עם רזומה כמו שלו, והחלפתו במחצית מלמדת על האכזבה מיכולתו. סוגיית מיכאל אוחנה עשויה לקבל תפנית, אם השחקן יתנצל על התנהגותו במהלך המשבר האחרון בינו לבין הקבוצה. אוחנה לא נכלל בסגל למשחק אתמול בגלל כאבים בברכו ובסביבת המועדון טענו כי ייתכן שהיה משותף במידה והיה כשיר. המשך יבוא.



"הזר היחיד של באר שבע שקיבל בתקופה האחרונה הצעה מקבוצה בחו"ל" (אנצ'ו ג'וש)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי