צפו בתקציר: 2:3 למכבי פ"ת על רעננה. בניון שוב כבש

מכבי פ"ת חוגגת
מכבי פ"ת חוגגת | עדי אבישי

הצעיר הנצחי של הליגה הדביק בחצי מספרת כדור לרשת, לידור כהן ומרסיאל השלימו. צמד של כליבאת לא עזר לאורחת. קורצקי וקוסטיקה התעמתו בסיום

(גודל טקסט)

אווירת סוף עונה. זה מה שקיבלו הצופים במושבה שהגיעו לצפות במשחק בין מכבי פתח תקווה להפועל רעננה. הם קיבלו משחק מהנה, שערים נאים, בין המארחת המשוחררת מלחצים לקבוצה החמה של מנחם קורצקי שכבר חשבה שהיא אוגרת נקודה, אבל ספגה בדקה ה-87 והפסידה 3:2.


מחזור אחד לפני תום העונה הסדירה, המלאבסים יכולים להתכונן לשנה הבאה, בעוד רעננה, שהגיעה במומנטום בו שכלל גם העפלה לחצי גמר גביע המדינה, עדיין לא רגועה. 





מוחמד כליבאת, אקס פ"ת, כבש שער ראשון העונה כבר אחרי ארבע דקות ובתום מהלך קבוצתי יפה. אבל לשרון מימר יש את יוסי בניון שבדקה ה-25 כבש בחצי מספרת שער רביעי בחמישה משחקים מאז המעבר מבית"ר ושביעי בסך הכל העונה. מבחינת מספרים, זו העונה הכי טובה של בניון מאז כבש שמונה שערי ליגה בליברפול בעונת 2008/9.  



ויסקארה מאוכזב בסיום (עדי אבישי)


הקצב נמשך במחצית השנייה. לידור כהן נגח את שער המהפך בדקה ה-54 אחרי קרןשל מנור סולומון, אבל חמש דקות מאוחר יותר, כליבאת השלים צמד אחרי בישול של נמניה ניקוליץ' וטעות של צחי גיגי. כשנראה היה שהמשחק יסתיים בשוויון, כדור חופשי של רישאר סומא המחליף נחת על ראשו של הבלם ז'והאן מרסיאל שנגח פנימה. מימר יכול סמן וי על הישארות בליגה. קורצקי נעצר אחרי חמישה משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות, שבוע לפני שהוא פוגש את בית"ר ירושלים.


לקראת סיום המשחק נשמעו חילופי דברים וצעקות בין עוזר מאמן מכבי פ"ת, נמרוד קוסטיקה, לבין מאמן רעננה מנחם קורצקי. לפי טענת עדי ראייה, קוסטיקה ביקש ממנור סולומון להעביר זמן ליד דגל הקרן וקורצקי לא אהב זאת.




אבוחצירה. רעננה מקווה להמשיך במומנטום (יוני אריאלי)


הרכבים
מכבי פתח תקווה:
צחי גיגי, עודד אלקיים, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק, אורי מגבו, רומריו פירס, יניב בריק (יובל שבתאי, 68), יוסי בניון (עדן שרם, 88), מנור סולומון, לידור כהן, גרגורי טאדה (רישאר סומא, 83).


הפועל רעננה: גיירמו ויסקארה, עדי נמני , בן והבה, מוחמד עלי קאמרה, עמנואל אמבולה, אלי בבייב, נמניה ניקוליץ', אור דסה (שניר שוקר, 72), מוחמד כליבאת (רועי שוקרני, 86), רועי זיקרי (תומר סוויסה, 56), שמעון אבוחצירה.


מהלך המשחק
דקה 4, 0:1 להפועל רעננה: חילופי מסירות בין שמעון אבוחצירה, עדי נמני ורועי זיקרי שהעביר כדור ברחבה בגלישה למוחמד כליבאת, החלוץ המשיך לרשת. שערו הראשון העונה.



שחקני רעננה חוגגים כבר בדקה הרביעית (עדי אבישי)


דקה 20: הזדמנות טובה לרעננה, אבוחצירה ראה את זיקרי פנוי אך העדיף לבעוט, הכדור טס מעל המשקוף והחוצה.



בניון וחבריו חוגגים אחרי השוויון (עדי אבישי)


דקה 25, 1:1: עודד אלקיים הגביה כדור מדויק, יוסי בניון בחצי מספרת מהאוויר, כבש והשווה.


דקה 42: פעמיים בתוך אותה דקה רעננה קרובה לשער יתרון אחרי שדסה בעט וגיגי הדף, דסה שוב בעט נהדר והשוער הדף לקרן.



ויסקארה הודף עוד כדור גובה (עדי אבישי)


דקה 53: לידור כהן הגיע לכדור גובה, הוריד אותו לבריק, שבעט חזק אך נבלם אצל ויסקארה לקרן.


דקה 54, 1:2 למכבי פתח תקווה: מנור סולומון הגביה קרן משמאל, לידור כהן נגח היטב לפינה וקבע 1:2 למארחת. מהפך.



חיבוקים ללידור כהן אחרי שער המהפך (עדי אבישי)


דקה 59, 2:2: אור דסה שלח כדור ארוך לעברו של ניקוליץ' מימין, הוא העביר כדור רוחב נהדר לכליבאת, שבעט חלש. גיגי הגיב לא טוב ומצא את הכדור ברשתו.


דקה 72: טאדה נשלח בכדור ארוך על ידי מגבו, אבל לא הגיע אליו, ויסקארה היה מהיר יותר וקלט.


דקה 87, 2:3 למכבי פתח תקווה: סומא הגביה כדור מדויק מחוץ לרחבה, מרסיאל התרומם נהדר ונגח מחמישה מטרים פנימה. שוב מהפך.


מימר: "מנסים לשמור על המקום השביעי"  
מאמן מכבי פתח תקווה, שרון מימר אמר בסיום: "עוד חודשיים נהיה בים בטוח, כרגע אנחנו ממשיכים ליהנות ולנסות להשיג את המטרה כדי לשמור על המקום השביעי. אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום הטוב שאנחנו נמצאים בו. אמרתי אחרי הניצחון נגד עכו ש-99% נשארנו בליגה, אבל עדיין רצינו להמשיך. לא היה לנו משחק טוב, אבל לשמחתי בשני המשחקים האחרונים הרווחנו קבוצה עם אופי וחזרנו מפיגור. חזר לנו המזל? אומרים שדברים מתאזנים. רואים פה קבוצה הרבה יותר מאוזנת ורוב השחקנים בכושר טוב. באנו בהתחלה רכים ונתנו מתנה לרעננה, אבל הגול שספגנו בתחילת המשחק העיר אותנו".



מימר. "הרווחנו קבוצה עם אופי" (עדי אבישי)


המאמן המנוצח, מנחם קורצקי סיכם: "אני מאוד מאוד מאוכזב. היינו ראויים לפחות לנקודה ושיחקנו ממש טוב. צריכים להבין שמצבים נייחים זה חלק מהמשחק, ולקבל במצבנו בתחתית שני שערים ממצבים נייחים זה מאכזב וחבל. הליגה לא גמורה וצריך להבין את זה. לאורך כל המשחק רצנו ויצרנו מצבים. עם אחריות אישית של כל שחקן ושחקן, היינו מנצחים. אנחנו משחקים כדורגל טוב ולא אופייני לרעננה לקבל כאלה גולים נאיבים. מבחינת כדורגל ויצירת מצבים אנחנו כן שם. נתקן את הדברים הקטנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי