צפו בתקציר: הפועל חיפה הביסה 0:3 את מכבי חיפה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | ערן לוף

קלינגר ושחקניו השלימו דרבי רביעי העונה ללא הפסד, לא ספגו פעם רביעית ברצף בליגה מול הירוקים וגרמו לאוהדים לנטוש ולהשליך מנויים לדשא. מאבוקה (עצמי), תמאש אחרי טעות נוראית של לויטה ותורג'מן כבשו

(גודל טקסט)
הפועל חיפה לא הציגה יכולת מרשימה במיוחד הערב (שני), אך מול מכבי חיפה הנוכחית גם זה הספיק והיא הביסה אותה בקלילות 0:3 בדרבי החיפאי האחרון לעונה זו, שנעל את המחזור ה-25 בליגת העל וייזכר עוד הרבה שנים. זה היה הדרבי הרביעי העונה בו הירוקים לא הצליחו לנצח, הפעם באופן הכי חד צדדי, והרביעי ברציפות בליגה בו לא מצאו את הרשת של היריבה העירונית.

 

 

זה התחיל רע מאוד עבור הירוקים עוד לפני שריקת הפתיחה, כשמעט מאוד אוהדים שלהם הגיעו למשחק. למעשה, מדובר בשיא שלילי עבור הקהל הביתי בסמי עופר, כשמתוך 10,132 הצופים שהגיעו, כ-2,500 היו אוהדי הפועל חיפה. האוהדים הביתיים פתחו את המשחק בשריקות בוז לשחקנים שעלו למגרש, וכפי שהבטיחו מוקדם יותר היום, לא עודדו את הקבוצה.




אחרי שריקת הפתיחה, שתי הקבוצות לא הציגו יכולת מרשימה במיוחד ונתנו אחת לשנייה לתקוף, עד שבדקה ה-45 ריקו מיטרבסקי קיבל כדור מאלון תורג'מן, פרץ לרחבה ושלח כדור עומק לראדו גינסארי. הרומני התגבר על אוהד לויטה שפתח במקום גלזר שפישל בדרבי בגביע, וגלגל לשער והכדור פגע במאבוקה שדחק לשער קבוצתו.


 

שחקני הפועל חיפה חוגגים בסיום (ערן לוף)


השער כנראה שבר את רוחה של החבורה של פרד רוטן, שנראתה רק רע יותר במחצית השנייה ושילמה על כך בדקה ה-56. גבריאל תמאש, בשחזור מהמשחק הראשון ברבע גמר הגביע, ירה כדור חופשי מ-30 מטרים ולויטה היה במקום, אך השמיט באומללות והכדור חדר לרשת. שמונה דקות לאחר מכן כבר הגיע השלישי כשרוסלן ברסקי שלח כדור עומק לאלון תורג'מן, שבאחד על אחד מול השוער הירוק לא התקשה לכבוש מול קבוצתו לשעבר והתוצאה נשמרה עד הסיום.


הפועל חיפה, שהוגרלה היום נגד הפועל רעננה בחצי גמר הגביע, אומנם נשארה במקום הרביעי, אך צמצמה את השער ממכבי תל אביב השלישית לשלוש נקודות בלבד וחמש מהמוליכה הפועל באר שבע. בשבת היא תארח את מ.ס. אשדוד. הירוקים, שרשמו שני ניצחונות בלבד ב-15 משחקי הליגה האחרונים יתארחו במחזור הקרוב אצל הפועל אשקלון לקרב תחתית, בתקווה להתאושש מחלום הבלהות שלא עוזב אותם.



שחקני מכבי חיפה בתמונה מוכרת בסיום (ערן לוף)

 

הרכבים
מכבי חיפה:
אוהד לויטה, ארנסט מאבוקה, רמי גרשון, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש (יונתן לוי, 46), גיאורגי קוסטדינוב (אופיר מזרחי 57), רועי קהת, שלומי אזולאי, סינטיהו סלליך (מוחמד עוואד 70), ניקיטה רוקאביצה, עומרי דמארי.


הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, ריקו מיטרבסקי, ראדו גינסארי, גילי ורמוט (גל אראל 78), יוסיפ איבנצ'יץ' (מקסים פלקושצ'נקו 67), אלון תורג'מן (עידן גולן 74).


מהלך המשחק

דקה 1: כפי שהובטח, מעט מאוד אוהדים ירוקים הגיעו הערב לסמי עופר, וגם אלה שכן, שרקו בוז לשחקנים כשעלו למגרש. המשחק נפתח בטקס לזכרו של שחקן העבר אשר עלמני, שהלך לעולמו בחודש שעבר.



הטקס לזכרו של עלמני (ערן לוף)



אוהדי מכבי חיפה שומרים על השקט ביציע (ערן לוף)


דקה 13: קוסטדינוב בעט החוצה כדור מסף הרחבה.


דקה 17: מתפרצת יפה של האדומים הסתיימה במסירת עומק  של גינסארי למלול, שמתוך הרחבה בעט ישר לידיים של לויטה.



מלול. המתפרצת נעצרה אצל לויטה (ערן לוף)


דקה 32: בן הרוש הגביה טוב לקוסטדינוב, שנגח החוצה.


דקה 33: רוקאביצה פרץ מימין והעביר כדור רוחב לקהת. הקשר התמהמה עם הכדור ובעט לפינה הימנית, אך שטקוס הדף לקרן, אותה נגח סלליך ונהדף שוב לקרן על ידי השוער הליטאי.




קהת. כמעט הכניע את שטקוס (ערן לוף)


דקה 45, 0:1 להפועל חיפה! מיטרבסקי קיבל כדור מתורג'מן, פרץ לרחבה ושלח כדור עומק לגינסארי. הרומני התגבר על לויטה וגלגל לשער והכדור פגע במאבוקה שדחק לשער קבוצתו.



גינסארי עורף את לויטה בדרך לשער (ערן לוף)


דקה 50: כמעט השני של הפועל חיפה. תורג'מן ניצל בלאגן ברחבה הירוקה וניסה להקפיץ בנגיחה מעל לויטה, אך הכדור יצא.


דקה 56, 0:2 להפועל חיפה!
תמאש ירה כדור חופשי מ-30 מטרים, לויטה היה במקום אך רשם השמטה אומללה וגרם למעט האוהדים הירוקים שהגיעו לנטוש את האצטדיון.




תמאש. שחזר את השער מהגביע, תודות ללויטה (ערן לוף)


דקה 64, 0:3 להפועל חיפה! ברסקי שלח כדור עומק לתורג'מן, שבאחד על אחד מול לויטה בעט את השלישי לרשת.


דקה 65: לאוהדים הירוקים שעוד נשארו אחרי הגול של תמאש נמאס, והם השליכו את כרטיסי המנוי שלהם לכר הדשא.



המנויים שהושלכו לכר הדשא (ערן לוף)


דקה 79: קהת נגח למספרת, שטקוס היה במקום.

דקה 87: גינסארי נפצע, אך לקלינגר נגמרו החילופים.



רוטן סופר את הדקות לסיום (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי