פרד רוטן: אנחנו עלולים לרדת ליגה. חששתי מתוצאה גבוהה יותר

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

מאמן מכבי חיפה נשמע אבוד לאחר ה-3:0 להפועל חיפה והבהיר: "כולם יכולים לטעות וגם אני חלק מהקבוצה הזו. כדי לשרוד עלינו להישאר מאוחדים, וזו המשימה שלי כעת". קלינגר חגג: "ברור שאנחנו פקטור במאבק האליפות"

(גודל טקסט)

אין ספק שזו העונה החלשה ביותר של מכבי חיפה בעידן הבעלים יעקב שחר, אבל כעת גם במסגרת היוקרה העירונית מול הפועל חיפה נקלעו הירוקים לתהום. אחרי שהושפלו הערב 3:0 על ידי ניר קלינגר ושחקניו, הם כבר ארבעה דרבים רצופים במסגרת הליגה ללא שער זכות – ובסך הכל כבר שישה דרבים רצופים ללא ניצחון, ארבעה מהם העונה.

גם השינוי של פרד רוטן בין הקורות עלה ביוקר, אחרי שגם אוהד לויטה, שנכנס לשער בעקבות טעותו הקשה של עומרי גלזר בגביע, שגה בענק ואפשר לגבריאל תמאש לכבוש את השני של קבוצתו בדרבי, במה שגרם להתפרקות ירוקה ול-3:0 בסיום. 25 נקודות כבר מפרידות בין הקבוצות, וכבר עתה ברור שהפסד ירוק גם בשבת בחוץ לאשקלון יסבך אותה בקרבות התחתית לקראת הפלייאוף התחתון שייפתח בעוד שבועיים.

בסיום המשחק ניסה להסביר פרד רוטן ללא הצלחה: "כשהגעתי לכאן אהבתי את המועדון, אבל כבר אחרי שני משחקים אמרתי שעלינו לאגור נקודות לקרבות התחתית. היום אני חייב לומר שהמצב שלנו עלול להיות מסוכן אם לא נתאחד. אני חושש מירידת ליגה, כי אני רואה שהקבוצה הרימה ידיים. אם לא נישאר ביחד ונשיג את התוצאות. אחרי 2:0 התפרקנו וזה גרם לי לחשש מתוצאה גבוהה יותר. המועדון הזה חייב להישאר מאוחד, כולם, כי אנחנו לא רוצים לשחק בליגה השנייה – וזו המשימה שלי כעת".


"הרמנו ידיים אחרי שנקלענו לפיגור כפול" (ערן לוף)


החלפתו של גלזר בלוויטה
: "אני חושב שכולם יכולים לטעות ואני לא אדבר על שחקנים באופן נפרד. אנחנו קבוצה וכך אתייחס אליה. גם אני חלק מהקבוצה הזו, לא מדובר כאן רק בשחקן אחד שטעה".


למעלה חודש כמאמן בליגת העל
: "אני עושה את המיטב עבור מכבי חיפה. קשה לשנות יותר מדי בשלב כה מאוחר של העונה וללא ניצחונות. לא אדבר על העבר, אלא רק על העתיד וזה הדבר הכי חשוב. כדי לשרוד עלינו להישאר ביחד".

מן העבר השני, המאמן המנצח ניר קלינגר התקשה להסתיר את שמחתו, אך אמר למרות זאת: "אני לא יודע אם אני הכי שמח, אבל אני הכי עייף בחיפה. זה היה מורכב מאוד לנצח שוב אחרי דרבי הגביע בו לא ניצחנו, אבל עלינו שלב. זה הישג גדול וזה לא מובן מאליו. עבד לנו מה שעשינו היום למרות שלקח לנו זמן להתרגל לשינויים שעשיתי באמצע המגרש. הפקנו לקחים משמעותיים מהדרבי הקודם. כיף גדול לנצח 0:3 ולחזור לצמרת הגבוהה, כי הרגשנו שאנחנו מאבדים את זה, הפער היה כבר שמונה נקודות".


קלינגר וצוותו חוגגים ניצחון נוסף בדרבי על האפס וסוויפ עונתי (ערן לוף)

הסיכויים לסיים את העונה עם אליפות: "כל הזמן אמרו שהפועל חיפה חוזרת למימדים הטבעיים והיום הגודל הטבעי שלנו יפה, גבוה ועם קוביות. יהיה קרב קשה, אבל אנחנו ברביעייה הראשונה חזק ומסתכלים למעלה. אנחנו פקטור במאבק האליפות, למה לא? בפלייאוף שום משחק לא יהיה קל וברור, יהיו קרבות והפתעות. אני חושב שאנחנו צריכים לשאוף להתקדם. לא יודע אם ניקח אליפות, אבל אנחנו רוצים להיות פקטור בקרב הזה וזה מה שאנחנו נעשה. היום נחגוג ומחר כבר נתכונן לאשדוד בשבת, זה החיים שלנו".

על עונת השיא של המועדון מאז האליפות ב-1998/9: "הקהל חזר, האווירה, האנרגיה. אין בלאגנים ואין שטויות. למרות כל הלחץ שהתקשורת מייצרת, ואני לא מתלונן שמסמנים שחקנים שלנו, אנחנו מתמודדים ואני בתור מאמן צריך לקחת מאה החלטות ביום לגבי כל מיני דברים ואני מקווה להגיע לאחוז הצלחה גבוה בהחלטות. לא תמיד זה מצליח, אבל זה הסיפור. שום דבר לא יכול להיחשב לכישלון. אנחנו רוצים, מדברים ומצהירים, אבל איך אפשר להגיד את הפועל חיפה וכישלון באותה נשימה? זאת עונה נדירה ומופלאה עם שחקנים מופלאים ואדירים". 

נבחרת ישראל: "דיברו על זה מספיק. מה שיחליטו בהתאחדות, קודם כל הם צריכים לבחור כיוון ודרך. בוודאי שהייתי רוצה לאמן את נבחרת ישראל, מי לא היה רוצה? אני מרוכז בהפועל חיפה בטירוף, כולי בפנים. אם אצטרך להיות מאמן נבחרת אהיה – ואם לא אז לא".


אחד רק רוצה ששריקת הסיום תגיע, השני חולם על אליפות. רוטן וקלינגר (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי