הפועל תל אביב משוכנעת: דמארי יעדיף לחזור לקבוצה בקיץ

עומר דמארי
עומר דמארי | דני מרון

האדומים כבר חושבים על העונה הבאה וגיששו בגזרת החלוץ, שהביע נכונות לחזור אם מכבי חיפה לא תממש את האופציה עליו. "הוא השחקן הראשון שאנחנו רוצים", אמר גורם במועדון. רפואה הציב תנאי: "לא אתפשר על חיזוק"

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב בדרך הבטוחה חזרה לליגת העל בעונה הבאה, כשהניצחון 0:4 אתמול (שני) על הפועל כפר סבא פתח פער של 11 נקודות מהמקום השלישי. למרות שההכנות לעונה הבאה טרם החלו רשמית, הקבוצה אמורה לשנות בקיץ את פניה ולצרף לפחות שמונה שחקנים חדשים. בנושא עמדת המאמן היה קובי רפואה נחרץ וברור מאוד: "אני יודע שיש 300 מאמנים שרוצים לאמן בעונה הבאה את הפועל תל אביב. ראשי הקבוצה צריכים להעמיד לעונה הבאה קבוצה שתרוץ בצמרת ואני לא אתפשר על זה"


השם החם הוא חלוץ מכבי חיפה עומר דמארי, ששייך לר.ב. לייפציג הגרמנית. דמארי, ששיחק בעבר בשורות האדומים, הצהיר בזמנו שהקבוצה בה הוא רוצה לשחק היא הפועל תל אביב שמכרה אותו לאירופה בשל מצוקות כספיות. לאחרונה שוחח השחקן עם גורמים במועדון התל אביבי והבהיר להם חד משמעית שרק הפועל תל אביב היא הקבוצה הישראלית המתאימה לו מקצועית וחברתית והוא יעדיף אותה על פני הפועל באר שבע המעוניינת בשירותיו. מעבר שכזה יקרה בתנאי שהשחקן יגיע לסיכום על שחרורו מלייפציג ומכבי חיפה לא תממש את האופציה עליו. 




גורם בכיר באדום אמר: "השחקן הראשון שאנחנו רוצים הוא עומר דמארי. גם הוא וגם האוהדים שלנו רוצים לראות אותו בעונה הבאה במדים האדומים בליגת העל". למכבי חיפה יש אופציה להמשיך עם החלוץ, אבל מסתמן שאם ירצו הירוקים לממש אותה, יבקש דמארי לעבור להפועל תל אביב, שתוכל לעמוד בתנאי שכרו.


בתוך כך, רפואה סגר אתמול מעגל כשהגיע לקבוצה למשחק נגד הפועל כפר סבא בפיגור שמונה נקודות ועכשיו הפער מעל כפר סבא הוא 11 נקודות. הפועל תל אביב לא הפסידה מאז המשחק ברמת גן נגד הפועל עפולה ולא ספגה גול במשך 507 דקות. "יש לנו את ההגנה הכי טובה בליגה ולקראת סיום העונה תהיה גם קבוצת ההתקפה הטובה ביותר", אמר המאמן. "שנקבל הכי פחות גולים ונבקיע הכי הרבה, אני בעד כדורגל התקפי. כל מחזור שעובר מקרב אותנו חזרה לליגת העל ונרצה לנצח בכל מגרש עד סיום העונה. אני לא מתחרה עם מכבי נתניה של העונה שעברה, הדבר הכי חשוב זה להמשיך לנצח. חיזקנו את הקבוצה במקומות הנכונים, שחקנים שינו גישה ויש לנו יותר שחקנים עם יכולת אישית שיכולים לסיים משחקים ונמשיך בדרך הזאת עד סוף העונה".



דמארי. יחזור לאדום בעונה הבאה? (אסף קליגר)


החלוץ שחר הירש הוסיף: "המשחק נגד כפר סבא היה אחת הפעמים הבודדות שנהנינו מהמשחק, שיחקנו כמו שחלמנו שנשחק. היה לחץ מדהים וראו מי רוצה יותר ומי מוכנה יותר. בסיבוב הראשון הם היו טובים יותר והניצחון שלנו היה ניצחון של מלחמה נטו, בלי יכולת. המשחק הפעם הוא זה שהוציא אותנו קדימה והיום הפקק השתחרר. לא כבשתי שער כבר חמישה משחקים ואני רוצה גול. היה לי כדור שבעטתי לקורה ואני שמח שגם בישלתי שער אחד".


העונה הבאה בליגת העל: "אין ספק שצריך שינוי בעונה הבאה וחובה להביא חמישה-שישה שחקנים ועוד זרים. לא רצוי לצרף מאסה של 16 שחקנים חדשים וצריך לשמור על השלד, בתוספת של שחקני נוער שיעלו לבוגרים".


ז'וטאוטאס: "יש את הפועל תל אביב, ויש את שאר הליגה"

בצד השני, הפועל כפר סבא שעד לא מזמן עוד ניצבה במקום הראשון, הייתה טובה יותר ודיברו עליה כמועמדת מספר אחת לשוב לליגת העל, נראתה כמו אוסף של שחקנים מליגות נמוכות ושמות כמו דושאן מאטוביץ', בן כאוואז, מיקי יאזו, פיטר נווארה ודרווידאס שראנס נעו על המגרש כמו שחקני קבוצת הוותיקים, ללא שום רוח לחימה והתלהבות, כושר גופני לקוי וחוסר הבנת המשחק המקצועי.



ז'וטאוטאס. ביקורת קשה על השחקנים (אודי ציטיאט)


לירוקים מהשרון רק נקודה אחת פחות מאשר הפועל ראשון לציון שבמקום השני, אבל למען המשימה של ריימונדס ז'וטאוטאס לעלות לליגת העל, דרוש מהפך ענק במתחם לוויטה. המאמן הליטאי אמר: "רק קבוצה אחת באה לשחק כדורגל, וקבוצה אחרת שיחקה בחדר ההלבשה ולא עשתה שום דבר על המגרש. בכל משחק אנחנו מסיימים עם ארבעה שחקנים שיוצאים מהמשחק ולא יכולים לגמור אותו ואני לא יודע את הסיבה. אין משחק שאנחנו מסיימים עם אותם 11 שחקנים שמתקשים ללחוץ, אין להם יכולת גבוהה ואינטליגנציית משחק, הם נראים עייפים ולא ממוקמים נכון במגרש.


"לקבוצה יש יכולת לשחק 15 דקות בכושר ואחר כך השחקנים בלי יכולות. יש את הפועל תל אביב ויש את שאר קבוצות הליגה. כשהגעתי נאמר לי שהקבוצה תתקשה להמשיך בקצב מחודש דצמבר וברור שההכנה לא הייתה טובה והקבוצה תתקשה להמשיך כמו בפתיחת העונה. הייתי אמור להגיע להפועל כפר סבא רק בקיץ, אבל ביקשו ממני להגיע מוקדם יותר. בנושא העונה הבאה, אם יצחק שום יבקש ממני להמשיך, אעשה זאת".


מאות אוהדי הפועל כפר סבא, שלפני המשחק שרו ועודדו בהתלהבות את השחקנים, השתתקו כבר בדקה השנייה לאחר הגול של פייסל מוליץ' ורובם עזבו את האצטדיון לאחר השער הרביעי של דור חוגי. השחקנים שעזבו עם הראש למטה, אפילו לא חיפשו הסברים או תירוצים והבהירו: "בכדורגל הכול יכול לקרות. כבר במחזור הקרוב בבית נגד הפועל קטמון חובה להיות גברים ולתקן את מה שקרה היום, שלא יישכח זמן רב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי