שום דבר נגד גולדהאר: על ההתבטלות של סכנין מול ב"ש

שחקני בני סכנין
שחקני בני סכנין | דני מרון

מערכת היחסים הבריאה בין שני המועדונים לצד השנאה של הקבוצה מהמגזר למכבי ת"א סייעו לאלופה להגדיל זמנית את הפער בפסגה בתקווה ל"תאונת עבודה" של ג'ורדי קרויף וחניכיו מול המלאבסים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

זה היה מסוג המשחקים שאתה בדרך כלל מסיים אותם בלי הבעה מופתעת על הפנים. פה זה לא אנגליה, אמרנו לעצמנו בעיצומם של עיצומי הקוונים, אין מצב שסכנין חסרת היומרות תעשה לבאר שבע מה שוויגאן הזעירה עוללה לפפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי בגביע.

למרות הריחוק הגיאוגרפי, נרקמו יחסי שכנות בריאים בין השתיים. בנגב תמיד יזכרו לטובה את התפאורה הנאה שסכנין סיפקה במשחק האליפות לפני יותר משנתיים, ולא ישכחו את התגייסותו של המגזר למען המטרה הנעלה. תחקירני פוטבול מונדיאל מוזמנים להריץ לאחור את סרטי הצילום וההקלטה, רק כדי לוודא שאוהדי סכנין עמדו בסיום המשחק ההיסטורי על רגליהם ועודדו את מהראן ראדי וחבריו בקריאות "באר שבע! באר שבע!". שכן לציטוט סיפרו כמה אוהדים מסכנין בנימה מבודחת כי שחקנים שאיימו לתת פייט בטרנר הסתכנו בפצפוץ עצמותיהם. שום דבר אישי, מיסטר גולדהאר. זו כנראה הייתה דרכם המיוחדת לשמוח לאידה של מכבי תל אביב, שנואת נפשם.

בכניסה ליציע האורחים נתקלנו בחמישה אוהדים, אבא וארבעת ילדיו. "אין לנו מה לחפש העונה, אינשאללה שבאר שבע תנצח", אמר האוהד המסור, מוותיקי היישוב הבדואי כסייפה שליד ערד. זרמנו איתו, והוא גלש במורד הדיונה: "הכי כואב לי שנתקענו בפלייאוף התחתון. בפלייאוף העליון אולי היינו יכולים להשפיע יותר על מה שקורה למעלה".

פיראס מוגרבי שהבקיע שער יתרון מופרך בלילה ההוא לפני שנתיים, ישב ביציע וראה את חבריו עומדים טוב על המגרש. את ההתבטלות הסכנינאית באר שבע ניצלה כדי להגדיל את הפער מבית"ר לכדי ארבע נקודות, וחמש ממכבי המקרטעת. מעידה של בב"ז הערב מול רעננה, ו"תאונת עבודה" של ג'ורדי מחר מול בניון והלוזונים אולי יזרזו את קצב הרכבת במות השמחה בנגב.

שחקני בני סכנין. יחסים טובים עם ב
שחקני בני סכנין. יחסים טובים עם ב"ש (דני מרון)

הפציעה של ויטור הפתיעה רק את מי שהאמין שבאמת אפשר לשחק כדורגל מקצועני בלי רצועה צולבת. השיקום השמרני בפורטוגל שהחליף את הניתוח המתבקש לשחזור הרצועה מזכיר לי סיפור על המילואימניק מחולון שהגיע למרפאה צבאית אי שם והתלונן על כאבי תופת בכל אחד ממפרקיו. המטפל עם החלוק הלבן הוציא יונה מהכלוב, ובתנועות מדודות הניח אותה על גופו של החייל ההמום. החייל עף משם כמו טיל. תוצאות הטיפול לא נמסרו עד רגע כתיבת שורות אלה.

הבטחתם יונה? לא אצל בכר, שנלחם היטב עם כלים מדולדלים. השיטה מנצחת את מכת הפציעות, "הקללות" ומאמצי הניחוס מבחוץ. הרכבים שנראים לפעמים הזויים מנצחים בהליכה איטית, עם הכנה לזחילה. את חסרונו של ויטור בכר הפך ליתרון, כשהציב את קבהא בעמדת הבלם, והרכש ממאריבור נתן הופעה קלאסית של ליברו. מטאטא חדש, מטאטא טוב. רק לבכר הפתרונים איך מוציאים מים מסלעים מתפוררים. אולי בספר זיכרונותיו ייחשף הסוד הגדול.

גולדהאר. שום דבר לא אישי, מיץ' (עדי אבישי)
גולדהאר. שום דבר לא אישי, מיץ' (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי