קרויף: רוצים לסיים כקבוצה הכי טובה בסיבוב השני

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

מאמן מכבי ת"א קיים מסע"ת לפני המשחק מול מכבי פ"ת (שני, 21:00), שינעל את העונה הסדירה בליגת העל: "לכולן יש מספר נקודות דומה, יהיה צמוד". בלקמן: "צפיתי בבניון כשהייתי צעיר". אפשרות שאצילי יהיה בסגל

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב ערכה הבוקר (ראשון) מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק מול מכבי פתח תקווה במסגרת המחזור ה-26 שינעל את העונה הסדירה בליגת העל (שני, 21:00). הצהובים יקוו להישאר צמודים להפועל באר שבע ובית"ר ירושלים במאבק האליפות ולהגיע במצב הכי טוב שאפשר לקראת הפלייאוף העליון.


הקפטן שרן ייני לא השתתף באימון המסכם והתאמן לבדו בצדי המגרש. המאמן ג'ורדי קרויף יחליט הערב אם עומר אצילי יהיה בסגל לראשונה מאז הפציעה לפני שלושה חודשים וחצי. התלבטות בין יובל שפונגין לאופיר דוידזאדה. דור פרץ ו-וידאר קיארטנסון יחזרו להרכב.



המאמן ג'ורדי קרויף אמר לקראת המשחק: "צריכים להתרכז בעצמנו. זה משחק חשוב, האחרון של הסיבוב ואם ננצח נהיה הכי טובים בסיבוב השני ואז נתכונן לפלייאוף. אני לא חושב שאנחנו צריכים לבזבז זמן במחשבות על איפה נסיים את העונה הסדירה. אנחנו רוצים לסיים עם כמה שיותר נקודות. ממילא משחקים נגד כל הקבוצות פעמיים, זה לא שאם נסיים גבוה יותר נשחק פחות. צריכים להתרכז בעצמנו ולא להתייחס לאף אחד או שום דבר אחר. אני לא חושב שזה משחק על לעלות מקום, אלא על לנצח, לשכנע ולהציג יכולת טובה, לא כמו בשבוע שעבר".


המצב לקראת הפלייאוף העליון: "אני חושב שזה מאוד צמוד. אין קבוצה אחת בולטת יותר מהשאר וכמעט כל שש הקבוצות לקחו נקודות אחת מהשנייה והכל יהיה פתוח. אין עדיין אף קבוצה שלוקחת את זה עד הסוף. לכן כולן עם מספר דומה של נקודות. אנחנו רוצים לתת הופעה כמו לפני שבועיים ולא כמו בשבוע שעבר. במקרה הכי טוב לדעת את התוצאה מהמשחק אתמול תעזור לנו לדעת מה המצב שלנו".



קרויף. לא חושב על המיקום (מכבי ת"א, רשמי)


מצבו של עומר אצילי: "לא מדבר על הסגל למשחק במסיבות עיתונאים. הוא התאמן כבר 12 אימונים עם הקבוצה. המצב שלו משתפר ונחליט אם הוא מוכן למשחק או לא".


שינוי השיטה לשלושה בלמים: "כשיש לך שחקן כמו דור מיכה, אין לך שיטה קבועה. הוא נמצא בכל מקום חוץ מעמדת המגן. העובדה היא שאנחנו מנסים לשחק התקפי ככל האפשר. יש לנו תמיד שני חלוצים ברחבה. שינוי השיטה תלוי בנסיבות. אני לא חושב שאנחנו כובשים פחות מבעבר".


המפגש מול יוסי בניון שנמצא בכושר נהדר:
"אף אחד לא הצליח לעצור את בניון לאורך הקריירה. בחור טוב ושחקן טוב שתמיד יש לו שאיפות ורעב להצליח. תמיד רוצה לשחק ולהילחם ואני מעריך את זה. המערכת ביני ליוסי הייתה תמיד פתוחה וטובה, אבל זה הכדורגל וזה בסדר".



אצילי. כבר 12 אימונים עם הקבוצה (מכבי ת"א, רשמי)


אם הוא מרגיש לבד בלי סטיב מקלארן: "אני אף פעם לא מרגיש לבד. בשש שנים פה בניתי סביבי מספיק אנשים שאני יכול לסמוך עליהם ולדבר איתם על כדורגל. כשהוא היה פה רק ביקרתם את הנוכחות שלו, ככה שאני לא מבין את זה. סטיב בן אדם טוב וחבר טוב וזה בסדר גמור שהוא חזר לאנגליה. עכשיו יש את קרלוס. ככה זה החיים. לא רואה איך להיזכר בעבר יעזור לגבי מחר".


על ניק בלקמן: "לשחקנים נוח לשחק עם ניק. הוא שולט טוב בכדור וחזק מרוב הבלמים שמולו. נוח לשחק איתו וכשיש לך מצב כזה ההחלטה פשוטה. הוא הוכיח שהוא חשוב בשיפור של הקבוצה בחודשים האחרונים וזה ברור לכולם בקבוצה".


בלקמן עצמו, שישב לצד מאמנו במסיבת העיתונאים, נשאל על ההבדלים ביכולת של הקבוצה מול הגדולות ומול אשדוד: "לפעמים יש שוני בין המשחקים. לפעמים משחקים נגד קבוצות שתוקפות יותר ומנגד יש קבוצות אחרות שמרוצות מתיקו ולכן המשחקים מקבלים אופי שוני".


 


בלקמן. צפה בבניון כשהיה צעיר (מכבי ת"א, רשמי)

 

היכולת האישית שלו: "זה לא רק עניין שלי ושל יכולת של שחקנים האחרים שהמאמן יבחר. זה עניין של לשחק כקבוצה ולהשיג תוצאות כקבוצה. אני מרוכז בהווה, אני נהנה מהכדורגל שלי כרגע ואם זה ככה אז אתה גם שמח ומרגיש טוב".


על ההיכרות עם בניון מאנגליה: "זה שחקן שצפיתי בו כשהייתי צעיר. לשחק בפרמייר-ליג זה דבר גדול, הוא שחקן פנטסטי שעשה קריירה נפלאה, אבל ברור שחשוב שמחר נתרכז בעצמנו ובמה שאנחנו צריכים לעשות".


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה (יובל שפונגין), דור פרץ, אבי ריקן, דור מיכה, אייל גולסה, ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי