רשמית: עופר עיני הודיע על סיום דרכו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל

עופר עיני
עופר עיני | עדי אבישי

יושב הראש בכמעט ארבע השנים האחרונות הודיע על החלטתו שלא להתמודד לקדנציה נוספת: "אמשיך לסייע בכל דרך גם לאחר סיום תפקידי". מרכזי הפועל ומכבי צפויים לאשר את מינויו של שטרן חלובה כמחליפו

(גודל טקסט)

מזה תקופה ארוכה שבהתאחדות לכדורגל מעריכים שיושב הראש בכמעט ארבע השנים האחרונות לא ימשיך לקדנציה נוספת. היום (שני) התכנסה הנהלת ההתאחדות לכדורגל וחבריה התבשרו על ידי עופר עיני כי הוא החליט שלא לכהן יותר כיו"ר.

מרכזי הפועל ומכבי, שנפגשו בסוף השבוע ופעם נוספת גם אתמול, שמעו עוד לפני התכנסות ההתאחדות כי עופר עיני לא מתכוון להמשיך כיו"ר והשם היחיד שמועמד, נכון לרגע זה, הוא שטרן חלובה. המרכזים החליטו להגיע להבנות ולסכם יחדיו על מחליפו של עיני, שיסיים את עבודתו רק בחודש יולי.

"אני מתלבט כבר מספר חודשים באשר להמשך דרכי וברגע שגמלה בלבי ההחלטה לא להמשיך לקדנציה נוספת אני מביא אותה לידיעתכם", אמר עיני בהודעה רשמית שנמסרה מההתאחדות. "בחרתי להגיע לכדורגל כדי להמשיך לשרת את החברה שאני גאה להיות חלק ממנה ולעולם אשמח לתרום ככל יכולתי לטובתה. אמשיך לעשות כן עד לסיום תפקידי ואף ביתר שאת. אני יכול רק לקוות כי מי שיבחר בעתיד לתפקיד הבכיר ביותר בכדורגל הישראלי, על חובותיו ועל זכויותיו, ייטיב להבין כי הכדורגל הוא הרבה יותר ממשחק.


עיני בראש השולחן. יעזוב בחודש יולי (עדי אבישי)

"עוצמתו, יכולותיו ומרכזיותו של הכדורגל בחיי החברה ייחודיים ובעלי משמעות גדולה והאחריות המוטלת על כתפי מנהליו, ובראשם יו"ר ההתאחדות, מחייבת", המשיך עיני, "אני מודה לחברי ההנהלה על עבודה משותפת ופוריה. אני מתחייב כי אמשיך לסייע לכדורגל הישראלי בכל דרך אפשרית גם לאחר סיום תפקידי כיו"ר, אבל מבקש להבהיר כי עד סיום כהונתי לא תועלה בישיבת ההנהלה שום הצעה שתכליתה שינוי תקנוני שיבטיח לי תפקיד כלשהו. כמו כן, לא אקח חלק בבחירת ועדת האיתור לקביעת המאמן הבא של נבחרת ישראל. את זה אני משאיר להחלטת חברי וחברות ההנהלה. אני מצפה שמערכת הבחירות תהיה הוגנת ותקפיד לשמור על כבוד המועמדים ובעיקר על כבודם של ההנהלה, ההתאחדות והכדורגל. איחולי הצלחה לכלי מי שמעוניין בתפקיד וראוי לו".

במרכז הפועל הבהירו כי המועמד שלהם הוא שטרן חלובה, במרכז מכבי היו מי שסיפרו כי יתמכו במינויו של חלובה, אלא אם תהיה הפתעה ויהיה מועמד אחר ביממה הקרובה. בימים הקרובים אמור חלובה להיפגש עם מרכזי מכבי והפועל, בתקווה שאכן יקבל תמיכה לרוץ ללא מועמדים אחרים – במהלך שכאמור יתואם על ידי שני המרכזים.


עופר עיני. יסתיים את תפקידו בקיץ הקרוב (ערן לוף)

כפי שפרסמנו בספורט1, עופר עיני לא יהיה מעורב במינוי המאמן הלאומי הבא לאור עזיבתו ולא ברור אם המסקנות שעליהן דנה הוועדה המיוחדת לקידום הכדורגל אכן ייושמו במלואן תחת הניהול החדש של ההתאחדות לכדורגל, מהלך שדורש השקעה כספית עצומה ובשלב זה אין משאבים לנושא בכללותו. כאמור גם ועדת האיתור תורכב מאנשים שאינם קשורים ליו"ר היוצא.

בהתאחדות לכדורגל מעריכים כי אם אכן חלובה יהיה יושב ראש ההתאחדות הבא, הוא אמור להיעזר בעופר עיני בנושאים מיוחדים כמו גיוס כספים ועזרה בנושא הסכסוך הפלסטיני שמוביל ג'יבריל רג'וב נגד הקבוצות שמעבר לקו הירוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי