בית"ר ירושלים: מסתמן שהנושא הועבר לחקירת משטרה, נמתין לתוצאותיה

אנתוני וארן
אנתוני וארן | עדי אבישי

המועדון: "מדובר באירועים שקרו לכאורה לפני שהוא שיחק אצלנו". מירי רגב קראה לתגובה כנגד וארן, שאמר לחבריו: "עשיתי טעות". מקורב לשחקנים: "היו שיכורים". זנדברג: "אונס קבוצתי". ההתאחדות: "לא יעמוד לדין"

(גודל טקסט)
סערת סרטון הסקס בו נראים כדורגלן בכיר מליגת העל ושלושה שחקנים נוספים ששיחקו איתו בעבר מבזים בחורה מעורפלת חושים לא יורדת מסדר היום. השחקן המדובר הוא אנתוני וארן מבית"ר ירושלים. החלוץ הגיע לאימון קבוצתו שפוף וסיפר לחבריו: "עשיתי טעות גדולה, אני לא יודע מי הפיץ את הסרטון ומקווה שאפשר לעצור את הבלגן הזה". יחד עם זאת, ברשת כבר הופץ סרטון נוסף. במשטרת ישראל החלו בבדיקת הסרטון ולאחר מכן יוחלט האם לפתוח בחקירה. 


ראוי לציין כי הסרטון, שהינו מבזה וקשה לצפייה, צולם לפני מספר שנים, בעת שהשחקן שיחק בקבוצה אחרת. ההתאחדות פרסמה הודעה רשמית והודיעה שווארן לא יעמוד לדין: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל תוקף את ההתנהגות המיוחסת לשחקן ליגת העל כפי שהיא עולה מהסרטון. אנו מצפים משחקני כדורגל, ומכל אדם, לשמור על דרך ארץ ועל כבוד הדדי. לאחר בחינה משפטית הוחלט כי אין בדברים כדי לאפשר העמדה לדין משמעתי במוסדות ההתאחדות".


מאוחר יותר גם בית"ר ירושלים פרסמה תגובה: "אנו ניזונים ממידע המפורסם בתקשורת וכרגע, משמתסמן שהנושא הועבר לחקירת משטרה נמתין לתוצאותיה ולא נמהר לקבל כל החלטה לפני כן. מכל מקום, מדובר באירועים שקרו לכאורה לפני שהשחקן היה בכלל שחקן ביתר. לכן תמוה בעינינו מדוע קופצים אותם גורמים על העגלה ומנצלים את האירוע וממהרים לתקוף את המועדון והנהלתו ומייחסים להם עמדות כאלה ואחרות ביחס לאירוע הנטען. למותר לציין כי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מגנה כל אירוע מכל מין וסוג שהוא שיש בו משום רמז להטרדה מינית, פגיעה במעמד האישה וכיוצא בזה"


שרת הספורט מירי רגב הוציאה הודעה רשמית בעניין: "נדהמתי והזדעזעתי לשמוע על הסרטון החמור. אין מקום להתנהגות בזויה כזו כלפי נשים. אני מוקיעה את ההתנהגות הזו מכל וכל ומצפה שהחברה תוקיע התנהגות חמורה שכזו".


שלושת השחקנים הנוספים – כולם שחקנים פעילים שמשחקים בליגות הנמוכות – החליטו לנתק קשר משעות הבוקר ובעיקר מסתגרים לאחר שהסרטון הופץ בוואטסאפ. מקורב לאחד השחקנים שמופיע בסרטון סיפר על השיחה שלו עם אותו כדורגלן הבוקר: "הוא אמר לי שהוא מתבייש ורוצה לנתק קשר. הוא מתקשה לצאת מהבית ולא רוצה להגיע לאימונים או למשחקים למרות שהוא שחקן פעיל. יש לו בת זוג היום והוא לא יודע מה להגיד לה. הוא סיפר שהם היו שיכורים ולא הבינו כמה רוע יש במעשיהם. הוא מתקשה להבין כיצד הסרטון שהיה רק אצל אלה שמופיעים בו דלף החוצה. זה מעשה שיכול לגמור קריירה אם זה בליגת העל ואם זה בליגה א'".


מירי רגב. קוראת לפעול (אודי ציטיאט)
מירי רגב. קוראת לפעול (אודי ציטיאט)


בינתיים גם המועדונים בהם משחקים אותם שחקנים לא קיבלו החלטה כיצד לנהוג לאור הפרסום. "מדובר בסרטון מביך ומשפיל. אנחנו לא שולפים מהמותן. נבדוק את כל הפרטים ונשוחח עם השחקן ואז נקבל החלטה", אמר אחד מיושבי הראש בקבוצה הנוכחית של אחד הכדורגלנים.


בתוך כך, ברשת כבר רץ סרטון חדש בו נראית בחורה עירומה, כשמסביבה עומדים שלושה שחקנים – עירומים גם הם – והיא מבצעת באחד מהם מין אוראלי. וארן לא מופיע בסרטון, אך אחד הנוכחים קורא בשמו כאשר הוא מסתכל לעבר המצלמה, מה שמעלה את החשד שווארן הוא זה שצילם את הסרטון. 


אנתוני וארן. מעשה חמור (עדי אבישי)
אנתוני וארן. מעשה חמור (עדי אבישי)


דובר בית:ר ירושלים אושרי דודאי אמר: "לא נתקלנו בסרטון, אין לנו יכולת להגיב. לא חושב שמישהו רוצה להיחשף לדבר שכזה. לא אדבר על תחושה בעקבות סרטון שלא צפיתי בו. שאלתם שאלות בכל ורסיה אפשרית. לא צפינו בסרטון ואין לנו מה להתעסק בזה. אנחנו פה כדי לדבר על כדורגל. מועדון כדורגל בית"ר ירושלים שוקל להתעסק רק במשחק נגד מכבי נתניה".


המאמן בני בן זקן הוסיף: "אני מאמן הקבוצה ומעדיף להתייחס לעניינים מקצועיים. אני מבין את הצורך לשאול, אבל אני כאן כדי לענות על שאלות שקשורות במשחק. לא אגיב על דברים שאני לא יודע. אנחנו לא מיתממים. זו מסיבת עיתונאים מקצועית".


בעקבות סרטון התעללות מינית: המשטרה שוקלת לפתוח חקירה נגד כדורגלן בית"ר ירושלים. שוקלת? מה יש לשקול? בעד – נחקור אונס קבוצתי אכזרי לכאורה כדי שהאנסים יתנו את הדין. מה נגד?

— Merav Michaeli מרב מיכאלי (@MeravMichaeli) March 15, 2018


ח"כ תמר זנדברג התייחסה לפרשה: "זה לא סרטון מביך זה אונס קבוצתי מתועב. אני לא מסוגלת לדמיין מה מרגישה אישה שעברה את הטראומה הזאת ונאלצת להתמודד איתה על בסיס יום-יומי. מזעזע לראות אישה כגוש בשר ואינני יודעת אילו עוד פשעים נעשו כדי להביא אותה למצב הזה. בכל מקרה אני קוראת למשטרה לחקור את האירוע ולמצות את הדין".


מרב מיכאלי מהמחנה הציוני כתבה בטוויטר: "הבעלים לא מתכוונים לטפל וההתאחדות לא מתכוונת להתערב. כל מי שלא מתערב עכשיו בסיפור הנורא הזה הופך לשותף בלתי נראה במעשים שנראים בסרטון הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי