זמן הנקמה? טיאגו סילבה: ננסה לצאת מטראומת ה-7:1

ברזיל מובסת 7:1 על ידי גרמניה
ברזיל מובסת 7:1 על ידי גרמניה | Gettyimages

ארבע שנים מאז ה-7:1 במונדיאל, נבחרות גרמניה וברזיל ייפגשו לראשונה במסגרת משחקי ההכנה (שלישי, 21:45 בספורט2). יואכים לב: "הם לא יכולים לנקום, את חצי הגמר ההוא אי אפשר להחזיר". וגם: האם מסי ישחק בספרד?

(גודל טקסט)
פגרת הנבחרות מסתיימת מחר עם כמה משחקים גדולים בין הנבחרות הטובות ביותר שישחקו במונדיאל. המרתק שבהם יהיה באצטדיון האולימפי בברלין, כאשר גרמניה תפגוש את ברזיל לראשונה מאז ה-1:7 המהדהד בחצי גמר המונדיאל ב-2014, אבל גם מפגשים מרתקים כמו ספרד – ארגנטינה, אנגליה – איטליה ורוסיה – צרפת ייערכו.


גרמניה – ברזיל (21:45, שידור ישיר בספורט2)
מלבד העובדה כי מדובר בשתי הנבחרות שזכו בגביע העולמי הכי הרבה פעמים, וכמו תמיד שתיהן פייבוריטיות לזכות, זו גם הזדמנות לברזיל לנקום בגרמנים על ההשפלה הנוראית שהעבירו אותם במונדיאל 2014. מאז, שתי הנבחרות לא שיחקו ביניהן. גרמניה מגיעה למשחק אחרי 1:1 מול ספרד בדיסלדורף במשחק שהוגדר אולי הכי טוב בסבב הקודם וברזיל ניצחה בקלות את רוסיה המארחת 0:3 ורשמה הפסד אחד ב-17 המשחקים האחרונים.


מאמן גרמניה יוגי לב, שהשפיל את ברזיל אז, אמר: "ברזיל השתנתה בגדול בשנתיים-שלוש האחרונות. היא המציאה את עצמה מחדש והחזירה לעצמה את כוחה הקודם. אני מאושר שיש לנו יריבה כזאת בשלב זה של ההכנות. כמובן שבברזיל ההפסד ההוא משחק תפקיד הרבה יותר גדול מאשר אצלנו. אנחנו נהנינו אז מהמשחק, אבל זה היה רק צעד אחד כדי לזכות בגביע העולמי ולעלות לגמר. אני זוכר שביום שאחרי הניצחון הוא כבר היה עבורנו זיכרון קצת רחוק. היינו מרוכזים לחלוטין לקראת הגמר".



שחקני נבחרת ברזיל מתפללים מול גרמניה. זה הסתיים בשביעייה (Gettyimages)


לב אמר עוד: "אנחנו לא מדברים על הניצחון הזה כל הזמן, למרות שהוא היה אחד הגדולים שלנו. ברור שברזיל רוצה נקמה, אבל זה בלתי אפשרי כי את אותו חצי הגמר אי אפשר להחזיר יותר". לעומתו, הבלם ג'רום בואטנג זוכר יותר פרטים: "הכל התחיל מהר מאוד עבורנו. בקושי האמנו לתוצאה ובמחצית במצב 0:5 החלטנו בחדר ההלבשה להמשיך להתרכז בלשחק כדורגל. אחרי המשחק זה היה מאוד מרגש גם עבורנו לראות אנשים בוכים ביציעים. אני בטוח שנפגוש נבחרת עם מוטיבציית שיא".


רק שישה שחקנים בנבחרת ברזיל נותרו מהנבחרת שספגה אז את ההלם הנוראי. המאמן צ'יצ'ה נתן בוקר חופשי לשחקנים אתמול ושיגר כלפיהם שקט נפשי. רשת "או גלובו" כתבה שהסלסאו צריכים להתמודד עם "המפלצת". טיאגו סילבה אמר על המשחק: "זה הזמן האידיאלי לנסות לצאת מהטראומה של המשחק ההוא. אנחנו יכולים לצאת מהמשחק הזה עם ניצחון. ברור שכולם מדברים על התבוסה, אבל בחיים אתה לומד מכישלונות".



מסוט אוזיל ועל כר הדשא לידו מתייפח דויד לואיז (Gettyimages)


ספרד – ארגנטינה (22:30, ספורט4)
ליאו מסי ישחק או לא ישחק ב"וונדה מטרופוליטנו"? ההחלטה הסופית של מאמן ארגנטינה חורחה סמפאולי עוד לא ניתנה, אבל מסי רוצה לשחק מול ספרד, על אף הפציעה שלו בירך רגל ימין. מסי אמר ל"פוקס ספורט" הארגנטיני אחרי האימון: "הרעיון שלי הוא לשחק נגד ספרד. לא הרגשתי כאב באימון. אני אופטימי ומקווה שאהיה בכושר טוב". מסי עשוי לשחק רק מחצית אחת, בהתאם להרגשתו.

[SELECCIÓN MAYOR] Último entrenamiento de @Argentina previo al duelo ante #España. pic.twitter.com/3ZSFnpKhsm

— Selección Argentina (@Argentina) March 26, 2018

מאמן ספרד ז'ולן לופטגי רוצה לבחון במשחק את מרקו אסנסיו כמחליפו של דויד סילבה, ששוחרר מהנבחרת מסיבות אישיות. לופטגי אמר שהסגל של ספרד למונדיאל לא סגור והשאיר דלת פתוחה לבלם באיירן מינכן חבי מרטינס ואחרים. מרטינס, ששזכה במונדיאל 2010 ויורו 2012, לא שיחק אפילו פעם אחת תחת לופטגי מאז מונה למאמן לאחר יורו 2016. "יש שחקנים שאם ישכנעו אותי יגיעו לנבחרת בכל זאת", אמר המאמן לרדיו "מארקה". איסקו, לעומת זאת, נראה כבאנקר בהרכב למרות ששיחק 90 דקות רק פעם אחת בשמונה המשחקים האחרונים במדי ריאל מדריד. הוא צפוי לשחק גם מחר נגד ארגנטינה. "הוא שחקן חשוב שתמיד מספק את הסחורה. הוא לא משחק בריאל מדריד? אני אף פעם לא אטיל ספק בזינדין זידאן", אמר המאמן. סרחיו ראמוס התאמן למרות לידת בנו אלחנדרו אתמול.


ארגנטינה עשויה לשחק בהרכב שונה מאשר זה שניצח את איטליה 0:2. סרחיו אגוארו ואנחל די מאריה הפצועים ייחסרו, מנואל לנסיני ולאונרדו פארדס ספגו מכות יבשות. אגב, כלי תקשורת שונים בספרד טענו שמסי רוצה את לנסיני לצידו בברצלונה. האם זה יקרה? העיתון "אס" פרסם את התרשים של ההרכב שיעלה סמפאולי נגד ספרד, אבל הוא מיהר להבהיר באינסטגרם שמדובר לא בשמות של שחקנים על הנייר אלא מרכיבים טקטים שונים, כמו משחק לחץ ועוד.

Want a look inside a Sampaoli training session and the detail that goes into it? Now's your chance… https://t.co/NKhQ9NxhVy

— AS English (@English_AS) 26 במרץ 2018

אנגליה – איטליה (22:00, ספורט1)
אנגליה ניצחה ביום שישי האחרון 0:1 את הולנד, אבל לא הפגינה משחק מזהיר. האנגלים מרוצים מהעובדה שהארי קיין נראה אתמול משוחח באימון עם המאמן גארת' סאות'גייט ללא הנעל התומכת, כך שההערכה שהוא יחזור באמצע אפריל ויהיה לו מספיק זמן להיות מוכן למונדיאל. שוער סטוק ג'ק באטלנד אמור לקבל צ'אנס והתחרות בינו לבין ג'ורדן פיקפורד תעלה מדרגה, כאשר אנגליה לא ספגה 537 דקות במשחקי הנבחרת האחרונים.


עוד בשלושת האריות, סאות'גייט הבהיר שיש לג'ק ווילשייר סיכוי להיות בסגל למונדיאל, למרות שנפצע ולא ישחק גם מחר. "אנחנו בוחנים 31-32 שחקנים ויש כאלה שעוד יכולים להוכיח את עצמם בליגה". על איטליה אמר סאות'גייט: "הם לא במונדיאל, אבל זו בוודאי לא נבחרת רעה. הם לא יגיעו לוומבלי כדי לשכב על הדשא ולתת לנו לנצח".

Our lads train with @England at Hotspur Way ahead of tomorrow's friendly against Italy. pic.twitter.com/c4NV7ZbMFr

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) 26 במרץ 2018

בלגיה – סעודיה (21:45)
טיבו קורטואה הפצוע לא ישחק ויאפשר לסימון מיניולה לתפוס את מקומו בשער השדים האדומים, אך בכל זאת תפס את הכותרות לאחר שאמר שהוא מתכוון להישאר בצ'לסי בשנה הבאה ושלל את האפשרות שיעבור לריאל מדריד. קורטואה גם התייחס בראיון לרשת "ספורצה" להפסד לברצלונה: "הייתי אשם בשער הראשון של מסי והבדיחות שהיו ברשתות החברתיות על חשבוני היו מוצדקות. אני בעצמי צחקתי מהן".


רוסיה – צרפת (18:45, ספורט3)
נבחרת צרפת איבדה יתרון כפול ביום שישי האחרון ונכנעה 3:2 בפאריס לנבחרת קולומביה, אבל הטריקולור מקווים לשוב למסלול הניצחונות בסנט פטרסבורג מול מארחת גביע העולם רוסיה, והקשר פול פוגבה ששותף ל-25 דקות בסוף השבוע הבהיר: "צריך להפסיק לבקר אותנו – אנחנו לא צריכים את זה. צריך לשייך אותנו כנבחרת מהטופ וככה גם ניראה. עם הסגל שיש לנו והאווירה בינינו, אני חושב רק על הטוב ביותר במונדיאל הקרוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי