מכבי תל אביב מתכוונת לממש את האופציה על גידי קאניוק

גידי קאניוק
גידי קאניוק | אריאל שלום

הקשר שמושאל מפחטקור מיעט לשחק, אבל התוכנית של ראשי הצהובים היא להשאירו בחוזה חדש לשלוש שנים. בלקמן עבר בדיקות בספרד, אצילי וייני ישותפו במשחק האימון בחמישי מול מכבי פ"ת

(גודל טקסט)

הביקור בישראל של בעלי מכבי תל אביב מיץ' גולדהאר עסק בהכנות של המועדון לעונה הבאה, אולם בקריית שלום לא יוצאים בשלב זה בכותרות ומבהירים כי שני המשחקים הקרובים בליגה, מול מכבי נתניה ולאחר מכן נגד הפועל באר שבע, ישפיעו משמעותית על מאבק האליפות וכי הקבוצה מרוכזת אך ורק בכך. בעלי המועדון עדיין בישראל וב-16:30 יכנס מסיבת עיתונאים. זו תהיה מסיבת העיתונאים הראשונה שלו מאז מאי 2015. 

הקבוצה תשוב הערב (שלישי) לאימונים אחרי שהשחקנים זכו למספר ימי מנוחה בשל פגרת הנבחרות וכבר ביום חמישי הם יעלו למשחק אימון מול מכבי פתח תקווה (11:30 בקריית שלום, סגור לקהל) כשהתכנון של ג'ורדי קרויף וצוותו הוא לבחון את כשירותם של הקפטן שרן ייני שנעדר תקופה ממושכת וכן של הקשר עומר אצילי, שטרם שיחק מאז החלים מפציעה שהשביתה אותו לכשלושה חודשים, אך עורך אימונים מלאים לאחרונה וצפוי להיכלל בסגל בשלישי הבא מול מכבי נתניה. השוער פרדראג ראיקוביץ' והחלוץ וידאר קיארטנסון השוהים עם נבחרות סרביה ואיסלנד במשחקי ידידות ישובו לאימונים בהמשך השבוע.

שחקן נוסף שכמעט שלא שיחק הוא הקשר גידי קאניוק, שמאז הגיע למכבי תל אביב בינואר שותף פעם אחת כמחליף מול מכבי פתח תקווה ולא מעבר לכך, אבל לספורט1 נודע שקשר פחטקור האוזבקית צפוי להישאר גם בעונה הבאה. מכבי תל אביב מתכוונת לממש את האופציה על הקשר ולהחתימו על חוזה חדש לשלוש השנים הבאות שסוכם כבר בעת החתימה בינואר.


קאניוק. מכבי תל אביב צפויה לממש את האופציה (אריאל שלום)

עוד בנוגע לקאניוק, באמצעות עורך דינו אייל אברמוב הוא הגיש כתב הגנה לתביעת הבוררות של מכבי פ"ת כנגדו. כזכור, פ"ת תבעה חצי מיליון יורו שלטענתה מגיעים לה מכוח סעיף עליו חתם השחקן כשיצא לחו"ל ובו התחייב לפצות את המועדון אם ישוב לישראל לקבוצה אחרת. אברמוב פתח וכתב: "המקרה שלפנינו מגלים נוהג פסול בכדורגל הישראלי עת מעבידים עושים שימוש בכוח הנתון להם ומחתימים עובדים על תניות לא חוקיות המגבילות את התחרות וחופש העיסוק של שחקני הכדורגל באופן גורף המנוגד לדין". 

עו"ד אברמוב טען כי התנייה שהציבה מכבי פ"ת, אשר אינה מוגבלת בזמן ובתנאי העסקה, נוגדת את חוק יסוד: חופש העיסוק. עוד נטען כי מכבי פ"ת כלל לא הגישה הצעה לקאניוק בינואר למרות שזה איפשר לה להשוות את ההצעה שקיבל ממכבי ת"א. אברמוב דורש מהבורר "פסיקה משפטית חד משמעית ונהירה מבחינה ערכית ולפיה, החתמת שחקני כדורגל בהליך המקביל אינה חוקית". אברמוב מתייחס בכך גם לאופיר דוידזאדה, שמנהל קרב דומה מול הפועל באר שבע.

מכתב ההגנה עולה שקאניוק נמכר בסכום של 600 אלף יורו והוא למעשה חתם על הסעיף המדובר כי לטענתה, מכבי פ"ת הסכימה להפחית בדרישה המקורית לקבל עליו מיליון יורו – טענה שהוכחשה על ידי נציגי השחקן. אגב, מכבי פ"ת אמורה לקבל 15 אחוז ממכירה עתידית של השחקן מפחטקור. אברמוב טוען עוד שקאניוק קיבל הצעה רשמית מהפועל חיפה ומיד פנה למכבי פ"ת שתשווה את התנאים, אך זו לא הגישה הצעה. גם פגישה בין השחקן לבין שינו זוארץ לא הסתיימה בהגשת הצעה או בוויתור של מכבי פ"ת על תניית אי התחרות. גם על ההצעה ממכבי ת"א טוען קאניוק שעדכן את ראשי פ"ת והם לא הגישו הצעה משלהם ולא פנו לפחטקור במטרה לסגור את תנאי ההשאלה עד תום העונה.  "התובעת הייתה ועודנה מעוניינת להתעשר על חשבון גידי באמצעות קנס דרקוני בסך חצי מיליון יורו", כתב אברמוב. לסיכום טוען נציגו של קאניוק: "למכבי פ"ת לא מגיע דבר וחצי דבר" והוא דורש לדחות את תביעת הבוררות ולחייב את מכבי פ"ת בהוצאות משפט ריאליות. 

שחקן נוסף שהעסיק בימים האחרונים את מכבי תל אביב הוא החלוץ ניק בלקמן, עליו הוגשה הצעה לקבוצתו האנגלית דרבי קאונטי בתקווה להגיע להבנות ולרכוש אותו מהמועדון בצ'מפיונשיפ. הצהובים הציעו לבלקמן חוזה לשלוש שנים והם ממתינים לשמוע ממנו וממועדונו. בלקמן, אגב, היה בימים האחרונים בספרד ועבר סדרת בדיקות בעקבות פציעה טורדנית ברגלו, שאף מנעה ממנו להביא לידי ביטוי את יכולותיו לפי מקורבים לשחקן.


בלקמן. הירידה ביכולת היא גם כתוצאה מפציעה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי