בן זקן: ניצחנו עם הרבה אמונה ותשוקה. סילבסטר: אשמח להישאר

בני בן זקן
בני בן זקן | ערן לוף

מאמן בית"ר ירושלים סירב לצאת בהצהרות לאחר ה-2:3 על קריית שמונה, שהעניק את הכרטיס לגמר גביע המדינה, הסלובקי הבהיר: "טוב לי בישראל". חיים סילבס המאוכזב: "הם היו בטירוף ואנחנו שילמנו על ההחמצות"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים תשחק ביום רביעי הקרוב באצטדיון "טרנר" בהפועל באר שבע וניצחון היסטורי בבירת הנגב יעלה אותה לפסגה, וחלום הדאבל חי וקיים אחרי שהערב (ראשון) הצליחו שחקניו של בני בן זקן להשלים מהפך ב"סמי עופר" לעיני כ-28,000 צופים, לנצח 2:3 את עירוני קריית שמונה ולהבטיח את מקומם בגמר גביע המדינה מול הפועל חיפה ב-9.5 באצטדיון "טדי", מגרשה הביתי של בית"ר.

מוחמד שכר עוד הדהים את האצטדיון בכרמל בדקה ה-32 והשתיק זמנית את אלפי הירושלמים ביציעים, אבל יאקוב סילבסטר עם צמד נפלא (54 ו-79) ואריק סאבו בפנדל מוצלח אחרי דחיפה מאוד שטותית של מהדי זועבי ברחבה בדקה ה-89 הצליחו להשיב את הצהובים-שחורים למעמד גמר גביע המדינה לראשונה מאז 2009. עידן נחמיאס רק צימק עמוק בתוספת הזמן.

מיד לאחר שריקת הסיום השמיעו הרמקולים באצטדיון את "שבחי ירושלים" והשחקנים הגיעו לחגיגה ארוכה עם האוהדים. בסיום אמר המאמן בני בן זקן: "ניצחנו משחק סופר קשה. ידענו שיהיה לא פשוט וככל שהמשחק התקדם ידענו שזה יהיה יותר קשה, אבל עם הרבה אמונה ותשוקה – גם במשחק לא הכי גדול – עשו זאת עם חיוך, לכבוש שלושה שערים, איכשהו לנצח ולהעפיל לגמר הגביע".


חן עזרא וסילבסטר חוגגים. ניצחון ענק בדרך לגמר (ערן לוף)

ההבדל בין המחציות: "לא חושב שזה היה עניין של חילוף. חיכינו כל כך הרבה זמן בחדר ההלבשה, משהו באנרגיה השתנה. היינו במצב מאוד נמוך ולפעמים זה קורה לנו, אבל אנחנו מרוצים כי סיימנו עם ניצחון".


צירוף סילבסטר בינואר:
"שכטר רק חזר מפציעה, אבל יש לנו רצף משחקים לא פשוט והיינו צריכים לדעת כמה לשלב את שכטר ועם איך שהמשחק התפתח נתנו לו לנוח יותר. סילבסטר מבקיע שערים ברגעים החשובים ומגיע לו כל הכבוד".

אם הולכים על הדאבל: "אנחנו רוצים לקחת קצת אוויר אחרי משחק מאוד קשה שהתכוננו אליו כשבועיים. נהנה מהמשחק הזה, החבר'ה מאושרים וזה חשוב, ורק אחר כך נחשוב על דברים אחרים. אני כל הזמן עובד וחושב על בית"ר, רוצה שהיא תמשיך לשמוח ולנצח ואני מאמין שיהיה בסדר. איתי או בלעדיי? נחכה ונראה".


סילבסטר משלים את המהפך, בית"ר בגמר לראשונה מאז 2009 (ערן לוף)

גם כוכב המשחק יאקוב סילבסטר התראיין בסיום: "אנחנו 11 שחקנים על כר הדשא ובלי כל אחד מהם לא היינו בגמר. כולנו יחד בגמר ואני מאוד גאה שמח".

התאקלמותו המהירה בישראל: "אני לא יודע איך זה קרה, גם הבחורים המדהימים עזרו לי. הם ערכו לי קבלת פנים חמה, גם האוהדים בעיר ובכל מקום – אני חושב שזו המנטליות הישראלית שהיא מאוד טובה. תמיד מחייכים וחמים. הגעתי מדנמרק, שם מאוד קר, ופה הכל שונה ואני נהנה מזה".

אם הוא יישאר בעונה הבאה: "יש לי חוזה עם אופציה, אז זה תלוי בבית"ר ירושלים ואני מקווה שהם יממשו אותה. אני רוצה להישאר, למה לא?".

חלום הדאבל: "יש עוד דרך ארוכה. בגמר יש לפנינו 90 דקות עם יריבה קשה, אבל בליגה יש עוד הרבה משחקים ואנחנו לא חולמים כל כך רחוק. זה מאוד חשוב שהבטחנו את המקום באירופה וכעת עלינו להמשיך לנצח ונקווה שגם ניקח תואר".


עידן ורד, יאקוב סילבסטר והצהובים-שחורים חוגגים העפלה לגמר (ערן לוף)

מנגד, מאמן הצפוניים חיים סילבס היה מאוכזב למדי ואמר: "ההבדל בין הקבוצות היה שאנחנו זקוקים להרבה מצבים כדי להבקיע, ובית"ר עשתה זאת מהמהלך הראשון שהגיעה אליו ובצורה מדהימה. גם השער השני הגיע במתפרצת. הייתה בעיה עם הפס האחרון, זה ההבדל. לבית"ר הכל הולך בתקופה האחרונה. הייתה לנו ירידה בחצי השני, בית"ר היו בטירוף, וניסינו לשמור על הקצב אבל הקהל הרים את האצטדיון. ראו מההתחלה שבאנו לנצח, גם ב-1:1 הגענו למצב מול השוער, אבל זה הכדורגל. גם מהדי עשה טעות והשער הפך למשמעותי".

העובדה שהעונה עבורם הסתיימה: "הקבוצה שלנו גם היום הוכיחה שהיא טובה, זה מועדון שנמצא בדרך הנכונה ורק חסרה לו מדרגה אחת. זה קרה לנו גם עם הפלייאוף העליון העונה – נכנענו לקבוצה בפורמת כיבוש טובה משלנו. ראיתם שהיו לנו מספיק מצבים ושילמנו על זה. במשחק גביע רק אחת מנצחת והיום זו הייתה בית"ר. כואב לי על השחקנים שנתנו את הכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי