וידאר קיארטנסון סובל מעייפות, עטר או שוינפלד יפתחו

אלירן עטר
אלירן עטר | צילום: אריאל שלום

קרויף במסע"ת לקראת מכבי נתניה (שלישי, 19:30, ספורט4): "לא נכון לחשוב שינסו לזכות באליפות בגלל שאני עוזב". גולסה: "מאמין שאפשר לזכות באליפות". אצילי יהיה בסגל מכבי תל אביב, טל בן חיים (חולה) לא

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יצאה לפגרת הנבחרות עם הפסד ביתי בתוספת הזמן, 2:1 להפועל חיפה שהרחיק אותה חמש נקודות מהמוליכה והאלופה הפועל באר שבע וסיבך אותה קשות מיד עם פתיחת הפלייאוף העליון. אמנם עוד תשעה משחקים נותרו ולהספיד את הצהובים יהיה מוקדם מדי, אך מובן שמכבי תל אביב בעמדת נחיתות במאבק על התואר.

באמצע השבוע שעבר בעלי המועדון מיץ' גולדהאר הגיע מקנדה וכינס מסיבת עיתונאים מפתיעה, במהלכה ישב לצד המאמן והמנהל המקצועי בחמש העונות הקודמות ג'ורדי קרויף והשניים הודיעו על פרידה בתום העונה. הבוקר שוחח ההולנדי עם התקשורת לקראת משחק החוץ מחר מול מכבי נתניה במחזור השני בפלייאוף (שלישי, 19:30 בספורטHD4). במהלך הפגרה ערכה מכבי תל אביב משחק אימון וניצחה 1:3 את מכבי פ"ת, כאשר הקשר עומר אצילי בישל וכבש והוא צפוי ליטול חלק במשחק מחר לאחר היעדרות של כחמישה חודשים – טרם ברור אם מההרכב או מהספסל.

באימון הבוקר קפטן מכבי תל אביב שרן ייני קיים אימון כמעט מלא ועל פי התוכנית יחזור לסגל הקבוצה במשחק נגד הפועל באר שבע ביום שני הבא. וידאר קיארטנסון סובל מעייפות ולא יפתח מחר ובמקומו מתלבט קרויף בין אלירן עטר לארון שוינפלד. הבלם טל בן חיים חולה ולא יהיה בסגל.
 

קרויף פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס לתגובת המועדון והשחקנים לעזיבתו: "היה שבוע טוב ורגוע. מחר זה משחק מאוד חשוב, אבל כל משחק הוא חשוב עד סיום העונה, כל משחק הוא כמו גמר. אני לא חושב שעלינו להסתכל מה עושות הקבוצות האחרות, כי אם לא ננצח זה לא ישנה דבר. עלינו לחשוב ולהתמקד רק בעצמנו ולחשוב משחק אחרי משחק. השחקנים התאמנו טוב, נראים רעבים והתחרו על המקום, אני מרוצה מתגובתם בשבוע האחרון. לא נראה שזה הפריע להם".


עומר אצילי ביציע. ישוב לסגל, האם גם להרכב? (אריאל שלום)


רצון השחקנים לזכות בשבילו
: "אני לא חושב שזה נכון לחשוב כך. זה בשביל המועדון, האוהדים, הרבה דברים. כולם שחקנים מקצוענים שיודעים מה זה להיאבק על תארים ולזכות בהם, וככה זה צריך להיות. לא זוכים בשביל אנשים, אלא בשביל ארגון, בשביל עצמם ובשביל חבריהם. עלינו לנסות להיות יציבים במהלך המשחק ולא לשחק טוב במחצית הראשונה ולרדת ביכולת אחר כך. עלינו לנסות לנצח משחקים, כל השאר זה בשביל הכותרות בתקשורת – זה לא נותן לנו נקודות".

הקושי מול מכבי נתניה: "הם משחקים כדורגל מאוד חיובי ויש להם שחקנים איכותיים. עלינו להיזהר מהם, כי בפעולה אחת הם יכולים להרוס לנו את כל תוכנית המשחק. כבר הרגשנו את זה העונה, גם אם ניצחנו במשחק האחרון. הם משחקים כדורגל טוב ואני חייב להודות שמכבי נתניה היא אחת הנקודות המפתיעות לטובה. הם משחקים תמיד באותה גישה וזה משהו שראוי להערכה וחיובי בליגה הישראלית. סבלנו העונה מכך שלא 'הרגנו' משחקים העונה והמפגש האחרון מול הפועל חיפה הוא דוגמא טובה לכך, היו לנו מספיק מצבים כדי להוביל בבטחה. במחצית השנייה נראינו כמו קבוצה אחרת".


אם הוא מתכוון לשמש כמנהל הטכני של נבחרת ישראל:
"הייתה מסיבת עיתונאים באורך שעה וחצי, וזה היה הרגע שיכולתי לענות על דבר כזה. כרגע אני מתרכז רק במשחק מחר, זה יהיה לא נכון אם המאמן והשחקנים יתעסקו בדברים אחרים. זה יהיה חוסר כבוד מצדי לדבר על דברים כאלה כשמחר יש לנו משחק קריטי".


"זה יהיה חוסר כבוד מצדי לדבר על דברים כאלה לפני משחק קריטי" (האתר הרשמי)


עצירת דיא סבע וערן לוי:
"בלעדיי תשעת השחקנים האחרים הם יתקשו. זו קבוצה עם המון כישרון בהתקפה וברור שאלו השניים שמובילים אותה, אבל בסופו של דבר מדובר בקבוצה שלמה שאנחנו מכבדים אותה".

העובדה שהמקום באירופה כמעט הובטח לאחר משחקי חצי גמר הגביע: "אני לא חושב שיש אף קבוצה שמתכוונת לאבד נקודות במשחקים שנותרו. כולן נלחמות כדי לנצח משחקים ויש להם מוטיבציה גדולה לנצח את המוליכה ואת הדולקות אחריה".

לצדו של ג'ורדי קרויף ישב הקשר אייל גולסה שהתייחס לעזיבת קרויף :"לנו זה לא כל כך חדש. אנחנו איתו יום-יום ואנחנו יודעים הכל. זה פשוט לא דלף. אנחנו שחקנים מקצוענים שעושים את ההפרדה. ידענו על עזיבתו הרבה לפני, אנחנו מרגישים וכמו שאמרתי אנחנו איתו כל יום ולכן גם יודעים".

חזרתו לכושר מלא ולהרכב: "אני מסכים שאני לא כובש מספיק. אני מגיע להרבה מצבים ואני בטוח שאחרי ששער אחד ייכנס יגיעו כל השאר".


מחכה שהכדור הראשון ייכנס לרשת. גולסה (אריאל שלום)

חזרתו האפשרית להרכב של עומר אצילי: "עומר שחקן מאוד חשוב למכבי ואני חושב שכולם יודעים את זה. הוא היה בחוץ בגלל פציעה לא קלה ואם הוא ישחק זה תלוי בג'ורדי, זו לא החלטה שלי".

הרצון לזכות באליפות ולמנוע כישלון שלישי ברצף: "מכבי תל אביב רוצה לזכות כל השנה בכל התארים ואנחנו עובדים קשה כל יום כדי להשיג את זה".

אם בוחנים אותם יותר לאור העובדה שיגיע מאמן חדש בקיץ: "המטרה שלנו היא לעשות את הכי טוב שלנו בכל אימון ובכל משחק. אין לנו סיבה לפחד או משהו כזה, אנחנו פשוט עובדים קשה כדי להשיג את המטרה – לקחת אליפות. יש פה שחקנים מצוינים ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה".

אם זו סופה של תקופה: "אני לא הייתי כאן כשג'ורדי הגיע ואני לא יודע בדיוק מה היה, אבל זה טבעי שיגיע צוות חדש שירצה לבצע שינויים".


הרכב משוער: 
פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, ז'אן סילבן באבין, יובל שפונגין, דור פרץ, דור מיכה, אייל גולסה, אבי ריקן, ניק בלקמן, אלירן עטר (ארון שוינפלד).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי