צפו בתקציר: בני יהודה דרסה את הפועל חיפה העייפה 0:3

צ'יבוטה וחוזז
צ'יבוטה וחוזז | אריאל שלום

קלינגר ביצע שינויים בהרכב אחרי דו הקרב הפנדלים מול רעננה ושילם ביוקר. צ'יבוטה (8) וגורדנה (13 ו-41, פנדל) כבשו לזכות הכתומים, שנהנו ממשחק נפלא של חוזז. תמאש הורחק (68), תורג'מן התעמת עם אוהד כתום

(גודל טקסט)

בשום שלב של העונה, למרות פתיחה מסחררת ויציבות מרשימה, הפועל חיפה לא נחשבה כמועמדת אמיתית ורצינית לזכייה באליפות. הסיבה העיקרית: סגל לא מספיק עמוק. הערב (רביעי) קיבלנו את ההוכחה לכך. ניר קלינגר, שעלה לגמר גביע המדינה אחרי דו קרב פנדלים מול הפועל רעננה לפני שלושה ימים, ביצע מספר שינויים בהרכב כשהותיר את אלון תורג'מן, גילי ורמוט ושמואל שיימן על הספסל ושילם על כך עם תבוסה 3:0 במושבה מול בני יהודה.


הכתומים, שראו את מכבי נתניה דורסת את מכבי תל אביב ומגדילה את הפער מהם לשמונה נקודות, פתחו את המשחק בסערה. קפילוטו, שלאחרונה הוזכר כמועמד להצטרף לקרבאח, מסר בטעות לצ'יבוטה שמצא מקרוב בנגיעה את הרשת (8). ליאני אישר את השער, אך פסל אותו לאחר שהקוון סימן לנבדל. דקה חלפה והשופט הראשי התעשת לאחר התייעצות כשהבין שהכדור הגיע מרגל אדומה ולבסוף קיבל את ההחלטה הנכונה ושלח את הכתומים לחגוג.


חמש דקות חלפו מהשער הראשון ומתן חוזז, המצטיין על כר הדשא, עשה לחיים מגרלשווילי סחרחורת באגף והוציא כדור רוחב נפלא שהותיר את רועי גורדנה לבדו מול שער חשוף. 0:2 מדהים לכתומים אחרי 13 דקות. זהו? ממש לא. שלוש דקות לפני המחצית היה זה שוב מתן חוזז שפרץ ושלח כדור עומק לצ'יבוטה שספק הוכשל ברחבה על ידי שטקוס. ליאני שרק לעונשין מ-11 מטר ורועי גורדנה בעט לרשת העליונה והשלים צמד אישי.




שטקוס הפסיד בקרב מול בן ארצו זובאס (אריאל שלום)


אלון תורג'מן, שעלה מהספסל במחצית השנייה, התעמת במהלך החימום עם אוהד כתום שקילל אותו. בהמשך, כשנכנס למשחק, החלוץ הוכשל ברחבה וקופח כשליאני הורה להמשיך לשחק. דקות ספורות לאחר מכן הפועל חיפה נותרה בעשרה שחקנים לאחר שגבריאל תמאש העצבני ראה כרטיס צהוב שני בעקבות תפיסה בחולצה. הבלם הרומני לא הסתפק בכך ובעט בכדור בזעם ואף הוסיף תנועה מאיימת לעברו של השופט.


בעקבות ההפסד הפועל חיפה נותרה במקום הרביעי עם אותו מספר נקודות כמו מכבי תל אביב השלישית, אך במחזור הבא היא עלולה להסתבך כשתארח את מכבי נתניה שתוכל לצמק את הפער מחניכיו של קלינגר לארבע נקודות בלבד אם תנצח בסמי עופר. הקבוצה של אבוקסיס, שצפה במשחק מהיציע לצידו של ברק אברמוב בגלל עונש הרחקה שספג שעות ספורות לפני פתיחת המשחק, רחוקה חמש נקודות מנתניה והיא תצא לירושלים למשחק חוץ קשה מול בית"ר.


הרכבים:

בני יהודה: אמיליוס זובאס, בן תורג'מן דן מורי, אעיד חבשי, איציק עזוז, סתיו פיניש (יונתן כהן, 80), יובל אשכנזי (איסמעילה סורו, 72), רועי גורדנה, מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה, נריוס ולאסקיס.


הפועל חיפה: ארנסט שטקוס, דור מלול (אלון תורג'מן, 58), גבריאל תאמאש, ניסו קפילוטו, חיים מגרלשווילי, רסמוס שסטט, רוסלן ברסקי, גל אראל, ראדו גינסארי (סער פדידה, 74), עדן בן בסט (גילי ורמוט, 59), יוסיפ איבנצ'יץ'.


מהלך המשחק

דקה 8, בני יהודה עלתה ל-0:1: ניסו קפילוטו ניסה להרחיק, אך מצא דווקא את צ'יבוטה שבעט בנגיעה לרשת. ליאני פסל את שער לאחר שהקוון סימן לנבדל, אך התעשת והבין שהכדור הגיע לחלוץ בני יהודה מרגלו של בלם הפועל חיפה ושלח את הכתומים לחגוג.



התעשת וקיבל את ההחלטה הנכונה. לירן ליאני (אריאל שלום)


דקה 13, 0:2 לבני יהודה: פתיחה אדירה לכתומים. מתן חוזז פרץ נפלא מאגף ימין, עשה למגרלשווילי סחרחורת והעביר כדור רוחב שמצא את גורדנה חופשי ומאושר בתוך הרחבה. הקשר לא התבלבל ובנגיעה אחת מצא את הרשת. 0:2 מדהים לחניכים של יוסי אבוקסיס.


דקה 30: ניר קלינגר שלח את אלון תורג'מן להתחמם. החלוץ ספג קללות ממספר אוהדי בני יהודה והחליט להגיב. אנשי הפועל חיפה החזירו אותו לספסל.


דקה 42, 0:3 לבני יהודה: שוב חוזז וצ'יבוטה. חוזז פרץ לעומק ושלח כדור נפלא לצ'יבוטה, שספק הוכשל על ידי שטקוס בתוך הרחבה. ליאני הורה לפנדל אותו תירגם רועי גורדנה לשער.


 התרסקות אדומה במושבה (אריאל שלום)

הכניע את שטקוס פעמיים. גורדנה (אריאל שלום)


דקה 64: אלון תורג'מן הוכשל ברחבה, אך ליאני התעלם וטעה כשלא שרק לפנדל.


דקה 68, הפועל חיפה נותרה בעשרה שחקנים: גבריאל תמאש העצבני תפס את ואלסקיס בחולצה וראה בצדק את הכרטיס הצהוב השני. הרומני לא הסתפק בכך ובעט בזעם את הכדור ואף הוסיף תנועה מאיימת לעברו של השופט.



יותר מידי עצבים. גבריאל תמאש יחמיץ את המשחק החשוב מול מכבי נתניה (אריאל שלום)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי