בכר: זריהן שואף להתקדם כל הזמן, הגולים הם בונוס

ניב זריהן
ניב זריהן | מאיר אבן חיים

גיבור ה-1:3 על בית"ר ירושלים זכה למחמאות ממאמנו וחבריו לקבוצה. מאמן הפועל ב"ש על המשחק: "יש יותר מדי חגיגות ואופוריה. הפלייאוף קשה ואסור להרפות". ראדי ואוחנה מאוכזבים ממעמדם. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

אליפות חמישית בסך הכול, ושלישית ברציפות, הן לא מילים גסות בבירת הנגב. ברק בכר, שציין אמש את ניצחונו ה-100 מאז נחיתתו בטרנר לפני פחות משלוש שנים, מתקרב בצעדי ענק לקראת השגת היעד הנכסף. הנפת נוספת של צלחת האליפות תבסס את מעמדו כגדול מאמניה של הפועל באר שבע בכל הזמנים. לצדו בהיכל התהילה הדרומי הוא ימצא את אמציה לבקוביץ' שעשה את זה לפניו, עם שתי אליפויות רצופות באמצע שנות ה-70.

ועדיין, למרות הגדלת הפער ל-4 נקודות בפסגה בעקבות הניצחון 1:3 על בית"ר, בכר מסרב להוריד את רמת הכוננות. עד הודעה חדשה שחקניו ימשיכו להסתובב עם קיטבג, אולי אפילו ילכו לישון עם חגור מלא ונעליים. "יש יותר מדי חגיגות ואופוריה, אבל אנחנו עדיין רחוקים מהמטרה", אמר בכר בסיום המשחק. "בואו נחכה עם החגיגות ונתכונן ליום שני למשחק עם מכבי תל אביב שהולך להיות אפילו יותר קשה". ואיך מורידים את השחקנים לקרקע? בכר מסביר: "עד המשחק עם מכבי יהיו שלושה אימונים שבהם נפקס את השחקנים. הפלייאוף כל כך קשה ואסור לנו להרפות".

גיבור הניצחון, ניב זריהן, שכבש צמד ובישל לבן שהר את השער הראשון בניצחון על השנייה בטבלה, זכה למלוא החופן מחמאות ממאמנו: "ניב כבר משחק שלישי או רביעי נמצא במגמת שיפור, אני מנהל איתו שיחות ומתרשם מרמת המחויבות שלו, שמצטרפת ליכולות שלו. הוא רוצה ללמוד ושואף להתקדם כל הזמן. הגולים הם רק הבונוס. אני שמח בשבילו. עכשיו עליו להראות המשכיות". על בן שהר שחזר להרכב על חשבונו של תומאש פקהארט ושבר בצורת ארוכה, הוסיף המאמן המנצח: "אנחנו מרגישים מתי שחקן מתחיל לקבל חדות וחוזר לעצמו. אני שמח שזה הצליח גם עם שהר".


בכר. לא מוריד את רמת הכוננות (דני מרון)

בנוסף, התייחס בכר לנצחונו ה-100 בכל המסגרות: "כשאתה מגיע למועדון אתה רוצה לעבוד ולהתוות את הדרך שלך. תמיד מסתכלים על העבודה ועל האימון הקרוב. מספרים זה דבר נחמד וטוב, אבל יש עוד שמונה משחקים. מוקדם לחגוג במיוחד בעונה כל כך ארוכה ומתישה".

לואי טאהא, שנגיעת היד שלו גרמה לפנדל שלא שינה דבר, הגיע למסיבת העיתונאים במצב רוח מרומם: "יש לנו בלמים טובים, אפילו ש'המציאו' בלם חדש, את מרואן קבהא, אני שמח שכולם מגלים יכולת טובה. אנחנו סופגים הכי מעט בליגה, גם בזכות התיאום ביני ובין חאתם עבד אלחמיד שהולך ומשתפר". בהמשך הצטרף טאהא לברכות לזריהן ואמר: "אנחנו שמחים שניב חוזר לעניינים, הוא בחור כשרוני מאוד, שרק ימשיך ככה".

אוהדי האלופה "גייסו" לצידם מישהו שמזכיר את קים ג'ונג און, שליטה של צפון קוריאה. ציור ענק בדמותו של קים נפרש לפני שריקת הפתיחה ביציע הדרומי, ומתחתיו הופיע הכיתוב: "במלחמה הזאת אנחנו קובעים את הכללים".


קים ג'ונג און ביציעי הפועל באר שבע

פחות חיוכים נראו על פניו של מהראן ראדי שאיבד לאחרונה את מקומו בהרכב, ואתמול שותף רק בדקות הסיום. את אכזבתו לנוכח הפיחות במעמדו ביטא ראדי בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו: "אני אמשיך לשתוק למרות שהאמת ברורה והסבלנות תשתלם בסופו של דבר. אלוהים רואה הכול". בקבוצה אמרו בתגובה: "אף אחד מאיתנו לא שמח לקרוא דברים כאלה". עוד שחקן שלא ממש מאושר מהנעשה סביבו הוא מיכאל אוחנה שאומנם חזר לסגל לאחר עשרה שבועות, אבל לא שותף במשחק. חדי העין הבחינו שהקשר בן ה-22 לא התבקש להתחמם במהלך המחצית השנייה יחד עם שאר השחקנים ונשאר לשבת על הספסל עד סיום ההתמודדות.

ובמעבר חד: ב-3 במאי, יומיים לפני מפגש הגומלין בפלייאוף מול בית"ר, יושמעו בבית-משפט השלום בתל-אביב הטיעונים לעונש במשפטו של זריהן שהורשע לאחר הסדר טיעון בתקיפת צעירה המיוצגת לכל אורך הפרשה על-ידי עורך-הדין יובל בוקר. בדיון הקרוב ינסה זריהן לבטל את ההרשעה. יודגש כי העברה נעשתה בשנת 2015 כשזריהן השתייך עדיין למ.ס. אשדוד.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי