צפו בתקציר: 0:2 למכבי פתח תקווה על הפועל ק"ש

לידור כהן חוגג עם שחקני מכבי פ"ת
לידור כהן חוגג עם שחקני מכבי פ"ת | עדי אבישי

כהן (5) אחרי טעות שיפוט וטאדה (82) העניקו 3 נקודות אחרי שני הפסדים. 79 דקות לבניון. מימר: "כרגע יש שתי מטרות: המקום השביעי ולקדם צעירים". סילבס: "מאכזב לראות שהקבוצה לא מספיק נחושה. זה גורם לי לחשוב"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה גברה הערב (שבת) במושבה 0:2 על קריית שמונה לעיני 1,000 צופים בקרב ישיר על המקום השביעי בליגה ופתחה פער של שלוש נקודות על פני יריבתה.


הקבוצה של שרון מימר לא הבריקה וזכתה למתנה בדמות פנדל שלא הגיע לה לאחר נגיעת יד של מרקוס דיניז שהייתה מחוץ לרחבה ואותו הבקיע לידור כהן, אך השכילה לשמור על היתרון ואף להכפילו כשמוחמד סרסור, בהופעת הבכורה שלו בבוגרים בליגת העל, סיפק אסיסט פשוט יפה לגרגורי טאדה המחליף שחלף על פני איתמר ניצן וגלגל לרשת.


איזי שירצקי, שהודיע השבוע על המשך דרכו של חיים סילבס, ציפה ששחקניו יוכיחו למאמנם בעונה הבאה שמקומם בסגל, אך בפועל הצפוניים הציגו משחק פושר ומטה, כאשר גם נייג'ל האסלביינק תפס יום חלש אל מול יום טוב של צחי גיגי, שעמד בהצלחה מול הניסיונות של האורחים.


שרון מימר המאושר סיכם: "המטרה הראשונית הייתה להחזיר את הכבוד אחרי המשחק מול רעננה כי הרגשנו שלא נתנו את כל מה שאנחנו יכולים. היום ראינו קבוצה עם אנרגיות שמשחקת כדורגל טוב בהרבה דקות. היו הרבה רגעים טובים עם פעולות יפות וגם החלק ההגנתי עשה דברים טובים. מוחמד סרסור? דיברנו בסוף העונה שכרגע יש שתי מטרות: המקום השביעי ולקדם צעירים. הצעירים משחקים כי מגיע להם והם עובדים קשה, אנחנו לא נותנים מתנות. הוא קיבל את הצ'אנס ביושר ואני שמח שהוא לקח אותו בשתי ידיים. אנחנו פה בשבילהם, לתת להם את הצ'אנס. מהיום שהתחלתי ובכל מקום שעבדתי בו, כל ההחלטות הינן מקצועיות. לגבי העונה הבאה, אני עדיין לא חתום פה ואי אפשר עוד להפיק לקחים, כרגע מתעסקים רק בעונה הזאת".


חיים סילבס המאוכזב הסביר: "הגענו למשחק הזה ובדקה השנייה נתנו להם מתנה שהחליפה את מצב הרוח. היינו צריכים לייצר והשתלטנו על המשחק, אבל אנחנו עקרים בחלק הקדמי בטח שהשטחים מצטמצמים. פ"ת לא יצאה יותר מדי קדימה, אבל כשהיא יצאה היא הייתה מסוכנת. לפעמים לא קל לבוא אחרי פיק כמו המשחק בחצי גמר, אבל זאת העבודה שלנו והיה מאכזב לראות שהקבוצה לא מספיק נחושה. זה גורם לי לחשוב הרבה. אם זה סיפור העונה שלנו? יכול להיות. הכל נכון בדיעבד. זה עובדה. זה גם משהו שהוא מנטלי ובאישיות שלנו כקבוצה וברמה האישית – להיות ווינרים ולהתמודד עם סיטואציות לא טובות שקורות במשחק. תמיד אנחנו עם תקווה ושזה הולך לנו טוב זה בא לידי ביטוי ושלא, המשחק מתדרדר. בחמשת המשחקים שנותרו צריך לדעת לנצח ולשפר את זה כדי להגיע מוכנים לעונה הבאה ונביא את הקבוצה לאיפה שצריך. המשך דרכי? מבחינתי זה מאוד מחמיא למרות התוצאות הלא טובות".




הרבה חומר למחשבה. סילבס (עדי אבישי)


הרכבים
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עודד אלקיים, תומאש סיבוק (עידן אדהנני, 46), יוהאן מרסיאל, ריצ'רד סומה, רומריו פירס, לירוי צעירי, יוסי בניון (מוחמד סרסור, 79), מנור סולומון, לידור כהן, אליבלטו (גרגורי טאדה, 59).


קריית שמונה: איתמר ניצן, מרכוס דיניז, מילוש רדיבוייביץ', עידן נחמיאס, קרלוס קוויאר, אפונסו טיירה, עומר לקאו (סמואל בראון, 76), איסמעיל ריאן (רותם חטואל, 71), נייג'ל האסלביינק, מוחמד שכר, שובל גוזלן (שון וייסמן, 78).



הילד האוהד עם השלט האופטימי (עדי אבישי)


מהלך המשחק
דקה 5, 0:1 למכבי פ"ת: דיניז נגע בכדור בידו מחוץ לרחבה, השופט אוהד אסולין הורה על הנקודה הלבנה. לידור כהן בעט מדויק פנימה והעלה את המארחת ליתרון מוקדם.



בניון. הפך מהר מאוד ליקיר האוהדים (עדי אבישי)


דקה 10: מנור סולומון חדר לתוך הרחבה, הכדור נהדף לעברו של לירוי צעירי שבעט חזק, איתמר ניצן הדף מצוין לקרן.



לידור כהן מכניע את ניצן (עדי אבישי)


דקה 20: נייג'ל האסלביינק נבלם על ידי שחקני ההגנה של פ"ת, הכדור נהדף, הגיע שוב אל החלוץ האורח שמצא עצמו במצב טוב ברחבה, אך בעט חלש והכדור נהדף.



האסלביינק מול גיגי. מחפש שוויון (עדי אבישי)


דקה 23: הזדמנות לקרית שמונה, כשמילוש ראדיבוייביץ' חדר לרחבה, אך הבעיטה החזקה שלו הלכה לרשת החיצונית.


דקה 37: האסלביינק שוב לבד ברחבה עם הכדור, החלוץ שחרר בעיטה חלשה שהלכה החוצה.



בניון ופירס. יתרון שביר (עדי אבישי)


דקה 40: יוסי בניון שלח מסירה מדויקת את מנור סולומון ברחבת קרית שמונה, החלוץ הסתובב אך  בעט חלש וניצן קלט.


דקה 56: שורת הזדמנויות לפתח תקוה: אליבלטו סחט הצלה ענקית מאיתמר ניצן שהדף לקרן. הכדור הוגבה לרחבה, נוצרה ערבובייה גדולה בתוך תיבת החמש, אהדנני בעט וניצן הדף, סומה בעט ושוב ניצן הדף.


דקה 65: איסמעיל ריאן שלח כדור מסוכן לרחבה, צחי גיגי היה במקום.



מימר. מחכה בקוצר רוח לשריקת הסיום (עדי אבישי)


דקה 67: מרסיאל ניסה להרחיק, הנגיחה שלו הגיעה עד לשכר, שבעט מ-16 מטרים, גיגי רשם עוד עצירה נאה.


דקה 84, 0:2 למכבי פ"ת:
המחליף הצעיר מוחמד סרסור שנכנס במקומו של בניון, שלח כדור ענק לעומק הרחבה אל גרגורי טאדה שדהר קדימה, הטעה את ניצן וכבש את השני של קבוצתו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי