יצחקי יעמוד לדין, המהפכה תכלול עזיבת כל השחקנים הזרים

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

החלוץ עלול לספוג הרחקה למספר משחקים. מנספורד ואנגלידיס יבנו "מכבי תל אביב חדשה". קרויף אחרי ההפסד אתמול (1:0) שגמר כמעט סופית את חלום האליפות: "עשיתי הרבה טעויות, הקבוצה חסרה אישיות"

(גודל טקסט)

 אווירה של "סוף עידן" במכבי תל אביב בבוקר שאחרי ההפסד השלישי ברציפות מפתיחת הפלייאוף העליון, הפעם 1:0 להפועל באר שבע באצטדיון נתניה. בקבוצה מרגישים כי הם כבר יכולים להתחיל לתכנן את העונה הבאה: "שלוש השנים הרעות השכיחו את שלוש השנים הטובות של האליפויות. יש טעם מר. רק שלא נהפוך למכבי חיפה שם כל שנה מדברים על העונה הבאה", אמרו במועדון.

בנוסף להפסד, מכבי ספגה עוד מכה כשתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד לדין את החלוץ ברק יצחקי, בגין פגיעה ללא כדור בדן איינבינדר, כך לפי דו"ח השופט של אלון יפת. כזכור, יצחקי ספג כרטיס אדום ובכל מקרה לא ישחק במשחק הבא ועכשיו החשש בקבוצה הוא מהרחקה ארוכה יותר.

הבעלים מיץ' גולדהאר צפה במשחק מביתו בקנדה ומה שנותר לו הוא להמתין לסיום העונה כדי לבצע את המהפכה בקריית שלום. לקראת אמצע חודש מאי אמור להגיע לישראל נציגו ג'ק אנגלידיס ויחד עם המנכ"ל בן מנספורד יתכננו את "מכבי ת"א החדשה", כאשר הכוונה היא לשחרר את כל הזרים וחלק מהישראלים.

ברק יצחקי אתמול (דני מרון)
ברק יצחקי אתמול (דני מרון)

גורם בקבוצה אמר בסיום: "הפועל באר שבע חגגה כאן בנתניה כמו בעונה שעברה וזה כתם שיהיה קשה למחוק. כולם דברו על משחקי הפליאוף כעל משחק גמר ואוי לשחקנים אשר הפסידו שלושה משחקי גמר ברציפות בתוך חודש ".

שחקני מכבי תל אביב מתוסכלים בסיום אתמול (דני מרון)
שחקני מכבי תל אביב מתוסכלים בסיום אתמול (דני מרון)

מי שנשמע מיואש בסיום הוא המאמן ג'ורדי קרויף שלא חסך ביקורת מעצמו: "עשיתי הרבה טעויות. לא אכפת לי מהמורשת שלי אלא מהמרחק שלנו מאליפות. מכבי לא צריכה לחפש איכות בחוץ, יש בקבוצה איכות וזאת לא הבעיה. יש הרבה עליות וירידות. יש לנו את חולצת המועדון ויש לנו גאווה. אם מישהו מרים ידיים, הוא לא ראוי להיות במכבי .צריך לתעל את הזעם והאכזבה למשחק טוב ואני מצפה מהשחקנים שיבינו את החשיבות של השגת כרטיס לאירופה".

על אצילי, ראיקוביץ' וקיארטנסון אמר ההולנדי: "אני אוהב את עומר אצילי. הוא שחקן עם איכויות וחלק מהעתיד של מכבי. הוא לא מקבל דקות משחק רק מסיבות מקצועיות. ראיקוביץ' וקיארטנסון שחקנים טובים עם איכויות ולא הוגן להפיל עליהם את הכול".

ראיקוביץ'. קרויף לא מפיל עליו את האחריות (דני מרון)
ראיקוביץ'. קרויף לא מפיל עליו את האחריות (דני מרון)

קרויף סיכם את המשחק: "באר שבע לא הגיעו ליותר מצבים מאיתנו, אבל הם לקחו את הנקודות וזה גם עניין של מומנטום. הם לא שיחקו כדורגל גדול בארבעת המשחקים האחרונים, אבל ידעו לקחת את הנקודות . זו איכות. ברגעים שאנחנו צריכים להיות שם, אנחנו לא שם. אנחנו זקוקים ליותר מדי מצבים כדי להבקיע. חלק ממה שקורה לנו קשור לאופי ואישיות. את זה לא ניתן ללמד. גם הפעם היו לנו מצבים בעיקר אחרי שבאר שבע נשארה בעשרה שחקנים ולא כבשנו ונענשנו על כך" .

הבלם טל בן חיים שחזר להרכב לאחר תקופה ארוכה של כמעט חודשיים אמר בסיום: "אני מתוסכל. אני מבין איך האוהדים מרגישים. בושה שלא נלחמנו ובמבחן התוצאה נכשלנו. בעונה שעברה ראינו את הפועל באר שבע חוגגת כאן אליפות וזה נשאר בראש כל הקיץ, נצטרך לאסוף עצמנו ולהגיע לבית"ר ירושלים בגישה טובה יותר. אם יהיה שחקן שלא יגיע בגישה טובה – הוא לא צריך להיות במכבי". לגבי העונה הבאה אמר: "מגיל שש אני במועדון ותמיד ראיתי את עצמי מת במכבי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי