קרויף: הרגשתי שאפשר לזכות באליפות, אבל איבדנו נקודות

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

לאחר ההפסד לב"ש שכנראה הוציא אותה מהמירוץ, מכבי ת"א נערכת לקרב מול בית"ר ירושלים בידיעה שהפסד נוסף יקרב אותה לאיבוד הכרטיס לאירופה (שני, 21:00). פרץ: "אנו לא קבוצה כושלת". קיארטנסוןו וטיבי ישובו ל-11

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ערכה אחר הצהריים (ראשון) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק המסקרן מול בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-30 בליגת העל (שני, 21:00). הקבוצה של ג'ורדי קרויף מגיעה אחרי ההפסד להפועל באר שבע, שחיסל באופן כמעט סופי את סיכויי האליפות שלה ויודעת שאיבוד נקודות מול הצהובים-שחורים יקרב אותה באופן משמעותי למכבי נתניה שבמקום החמישי ולאיבוד הכרטיס לאירופה בעונה הבאה.

מיד מאחר מסיבת העיתונאים גם נערך האימון המסכם של הקבוצה, בו לא נטל חלק הקפטן שרן ייני שייעדר שבוע נוסף ויישב ביציע. ג'ורדי קרויף שוקל לפתוח בחלק הקדמי עם ארון שוינפלד ו-וידאר קיארטנסון, כך שאלירן עטר ישוב לספסל. גם ז'אן סילבן באבין עשוי לאבד את מקומו בהרכב ול-11 אם כן ישוב יובל שפונגין ואיתן טיבי יחליף את אופיר דוידזאדה. הקבוצה תחסר את אבי ריקן וברק יצחקי המורחקים.

ג'ורדי קרויף ישב לצדו של הקשר דור פרץ ואמר בפתח מסיבת העיתונאים: "זה משחק מאוד חשוב עבורנו, מהרבה סיבות. קודם כל בשביל הנקודות ושנית בשביל הכבוד. אנחנו פוגשים קבוצה שעוד מתמודדת על האליפות ואיבוד נקודות לא יעשה להם טוב. עבורנו זה מבחן אופי וחוזקה, במיוחד אחרי הנפילה – דווקא אז צריך לעמוד".


היכולת במשחקים האחרונים:
"עלינו להסתכל גם על מה שהיה ולא רק קדימה. אנחנו יודעים מה לעשות כדי לשחק כדורגל טוב וכעת המטרה היא לקחת נקודות. בכדורגל הכל אפשרי, שום דבר לא נגמר עד שזה רשמי גם בצד המתמטי. אנחנו צריכים להגיב לסיטואציה לפני שיהיה מאוחר מדי".

שילובם האפשרי של עומר אצילי וארון שוינפלד: "תצטרכו לראות מחר, אבל כמובן שזה רגע שמצריך שחקנים עם אופי, שחקנים רעבים שיש להם על מה להילחם. אלו שראויים לדקות יקבלו אותן. אנחנו פגועים, לא לקחנו נקודות במשחקים האחרונים ונענשנו. זה הזמן שנעבוד קשה".

ג'ורדי קרויף. הכרטיס לאירופה כבר בסכנה ממשית (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

אם יש פחות לחץ: "אני לא חושב כך. יש מולנו קבוצה שבמומנטום טוב ומסיבות שונות אנחנו מרגישים את הלחץ. בית"ר היא קבוצה מאוד שאפתנית עם קהל חם. אני חושב שאם תנתחו את המשחקים האחרונים שלנו, יכולנו לנצח בכולם – והפסדנו. היו לנו יותר מדי בעיטות, יותר מצבים, יותר החזקה בכדור, ועדיין הפסדנו. זה מסכם את הכל".


הדיווחים על הצעה מברצלונה:
"אני לא חושב על כך, אז אל תשאלו אותי על זה. יש לנו משחק מחר".

הביטחון שנפגע מההפסדים האחרונים: "בעטנו נגדנו לשער פעם אחת והפסדנו. מזל זה דבר שעוזר, אבל בסופו של דבר עלייך לעשות את העבודה. הפסדנו שלושה משחקים ברציפות, דבר שלא קרה המון זמן, וזה מה שיש. אפשר לתרץ, אבל זה לא יעזור לנו לנצח משחקים. במשחק מחר הכל קשור לאופי – ואם לא נגיע למשחק מוכנים בראש, אז יהיה לנו קשה".


השפעת מסיבת העיתונאים עם גולדהאר על השחקנים:
"כבר במשך כמה עונות אנחנו מאבדים נקודות במאני טיים ועלינו לעשות דברים כדי לנסות לייצר תגובה. זה לא עבד, כמו שזה לא עבד בשנים הקודמות. השנה אני חושב, זו הרגשתי, שהיה לנו סיכוי אמיתי להיאבק על האליפות. במשחקים האחרונים לא עשינו את מה שהיינו צריכים, שזה להבקיע כשיש לך הזדמנות".


מועמדותו לנבחרת ישראל:
"אני רוצה שכל השחקנים יחשבו על בית"ר, רק על בית"ר. זה משחק קשה מחר. זה יהיה מביך לדבר על דברים שאינם רלוונטיים למשחק מחר. אני מבקש מהשחקנים להתמקד רק במשחק ועליי לשמש דוגמא".

דור פרץ נשאל על הירידה ביכולת בשבועות האחרונים: "לא חושב שאנחנו משחקים גרוע, אני ממש לא מסכים עם זה. אלה היו משחקי מפתח שהיו יכולים להוביל אותנו למצב טוב יותר ולא היינו שם במאה אחוז. פקששנו, היינו צריכים להיות שם ב-100 אחוז ולא היינו. נפלנו במשחקים האלה. אין לי הסבר מדויק מדוע זה קרה. עשינו את המיטב ולא הוצאנו מספיק. מתקופות כאלה רואים שיש הרבה מה לשפר, בוודאי שאנחנו מדברים על כך והמשחק מחר הוא הדבר החשוב ביותר, עסוקים בלקחת שלוש נקודות".


דור פרץ. אין לו הסבר לירידה ביכולת (האתר הרשמי)

האווירה הטובה באימונים גם כשהקבוצה כושלת: "אני לא מסכים עם זה. לא חושב שאנחנו קבוצה כושלת, אפילו שאנחנו לא במצב שהיינו רוצים להיות העונה. להסתכל אחד לשני בעיניים אחרי משחקים שלא ניצחנו זה לא כיף, בטח לא למאמן שלנו, אבל הכדורגל ממשיך הלאה – אם אנחנו לא נמשיך הלאה אז נתרסק. אווירה טובה מביאה לתוצאות טובות. אנחנו לא חושבים על כך שלא נהיה באירופה בעונה הבאה, אלא שעלינו להוציא את המיטב".


העובדה שמכבי נתניה נצמדת למקום הרביעי
: "אם ניקח את שלוש הנקודות מחר אז נמשיך להסתכל קדימה, וגם אם לא. אנחנו יודעים שקבוצה רודפת אחרינו ושזו המציאות, אבל אנו מסתכלים משלוש נקודות לשלוש נקודות. במועדון כמו מכבי תל אביב יש לחץ, אולי בגלל שנתניה אחרינו וכי הסתכלנו על כיוון של תואר, אבל לחץ משמש לנו פאקטור טוב".

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, יובל שפונגין, טל בן חיים, דור פרץ, דור מיכה, אייל גולסה, ניק בלקמן (עומר אצילי), וידאר קיארטנסון, ארון שוינפלד (אלירן עטר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי