האצטדיון הזה מכושף: ב"ש כבר לקחה אליפות שלישית ברציפות

דן איינבינדר
דן איינבינדר | דני מרון

כמו זהבי בטדי, פישונט בקריית אליעזר ולוגסי נגד בני יהודה, האלופה ירתה חץ ישר בלב. וגם: סיפור ההצלה ההרואי של מכבי חיפה, הימור לגבי עתידו של אולסק, ההצלחה של קורצקי והמלצת צפייה לחובבי כדורגל זרים

(גודל טקסט)

1 שום קשר לכדורגל. אין מצב שהפועל חיפה לא חוזרת עם ניצחון ראשון של קבוצה ישראלית שהיא לא הפועל ב"ש במשחק ליגה בטרנר, אין מצב שבעולם. משחקת נכון, עוקצת כמו שצריך, מביכה לא אחת, חושפת את ההגנה הבאר שבעית במערומיה עם שחזורה בטרם עת של הרצועה הצולבת הכי עמידה בהיסטוריה של הכדורגל הפורטוגלי, ועוד עם ניר קלינגר הווינר על הקווים. לרגע היה נדמה שטרנר הוא לא יותר מבית צ'רנר. אבל לא. דיס איז טרנר.

ההסבר היחיד שמניח את הדעת הוא שהאצטדיון הזה אכן מכושף. אינטר הפסידה שם משחק שהובילה בו 0:2, בלי שמאורו איקרדי יתקע גול עצמי בקרן האחרונה בהחלט. הפועל חיפה אפילו לא הפסידה, אבל ב"ש לקחה את האליפות השלישית ברציפות שלה בדיוק כמו שצריך לקחת: כמו שוקאנוב בבית שאן, כמו פישונט בקריית אליעזר, כמו לוגסי מול בני יהודה, כמו ערן זהבי בטדי: חץ ישר בלב.

הערה מהעבר, בעיקר כשאנחנו עוסקים בסיכומי שנת ה-70 למדינה: ככה הפועל פ"ת לקחה חמש אליפויות רצופות. הייתה יכולה להיות מקום תשיעי בסוף הסיבוב הראשון ולקחת אליפות. מול קבוצות גדולות אין די אוויר לקחת כדי שזה יספיק. מה זה 0:2, אם ברצלונה חזרה מ-0:4. כולה נגיחה אחת בכיוון הלא נכון.


כמו ערן זהבי בטדי: חץ ישר בלב (דני מרון)

2. בעוד 30 שנה, כאשר יסכמו פה 100 שנות ספורט, באייטם של "נקרענו מצחוק" יתגלם סיפור ההצלה ההרואי של מכבי חיפה מירידה לליגה השנייה בעונת 2017/18. בסיפור יסופר על ערב שבו רשם אצטדיון סמי עופר שיא שלילי של אוהדים במשחק בית של מכבי חיפה, שחקן רכש יקר ומוערך שכל הליגה רדפה אחריו הוחלף במחצית אחרי ששיחק לרוב עם היריב, שחקן רכש מוערך נוסף נפצע בחימום ואת שער הניצחון – שער ההצלה של ירוקי חיפה – כבש השחקן הכי לא מוערך על הכרמל ובאזור הקריות. ועל זה נאמר: רק הפועל אשקלון לא הייתה מסוגלת לנצל את ההומורסקה הזו לתועלתה.

3. זר שנוחת בארץ בערב שבת ומחפש משחק לצפייה, אפילו ב-20 פאונד לכרטיס, ההמלצה המחייבת היא משחק בין מכבי נתניה לבני יהודה. למה שתי הקבוצות ממקומות 5-6 בליגה? מכיוון ששתיהן הוכיחו השנה שמותר וצריך לשחק עבור האנשים שמשלמים ביציע, ולא רק עבור אלה שמשלמים להם משכורת.

נכון שבני יהודה היא קבוצה שמתפארת על המתפרצות המהירות שלה, מה שבהכרח הופך אותה לקבוצה מתגוננת ומגיבה, אבל עדיין כיף נורא לראות קבוצה כזו תוססת, בפרט כשהיא משחקת מול הקבוצה הכי תוססת בליגה, הכי לא צפויה והכי אטרקטיבית בסגנון ובאיכות השערים שהיא כובשת.


לפני שלוש שנים הוא שיחק נגד הפועל קריית אונו. אולסק (דני מרון)

רק שלשום נכנסו שני שערים שלה לרשימת המועמדים לשער השנה, ככה בנון-שלאנט. ואגב ניקו אולסק, החודש בערך לפני שלוש שנים, הוא שיחק במשחק נגד נשירה לליגה ב' מול הפועל קריית אונו. משום מה נדמה שהוא ישחק עוד השנה במשחק נגד נשירה לדרג ד' מול אלבניה.

4. מי היה מאמין שקבוצה שהחלה את העונה עם דודו אברהם על הקווים, הוחלפה על ידי גיא לוי (שהוחלף בעצמו על ידי דני בונדר), שצברה 4 נקודות בתשעת המשחקים הראשונים וכבשה רק שישה שערים בפרק הזמן הזה, תישאר בליגה ארבעה מחזורים לפני הסיום, ותנצח אגב באחד המגרשים הכי ביתיים בליגה. מגיע להפועל רעננה הצנועה הרבה יותר מכל הכבוד.


מגיע לו הרבה כבוד. מנחם קורצקי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי