טוני וואקמה צפוי להישאר בהפועל באר שבע

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

למרות הדיווחים, בסביבתו של הניגרי סבורים שיכבד את חוזהו: "רק הצעה מטורפת תטרוף את הקלפים". דור אלו לא סובל מבעיה רפואית: "בקרוב אחזור לעשות את מה שאני אוהב". בכר: "תיקו שהוא כמו ניצחון"

(גודל טקסט)
מהתיקו שסחטה אמש מהפועל חיפה, הפועל באר שבע הרוויחה עוד משהו מלבד הנקודה היקרה. טוני וואקמה, כוכבה הניגרי של האלופה, נוטה להישאר בבירת הנגב גם בעונה הבאה, הרביעית שלו במדים האדומים. "האם אעבור קבוצה? הכול בידיים של אלוהים", הוא צוטט לאחרונה בראיון לכלי תקשורת בארצו, בעקבות דיווחים עקשניים על מעבר אפשרי לקבוצה חדשה. כעת, בסביבתו של הגנרל הניגרי סבורים שבנקודת הזמן הנוכחית בכוונתו לכבד את חוזהו בטרנר.


אלונה ברקת היא זו שחתומה על הבאת היהלום מהפועל רעננה לנגב. פעמיים היא שדרגה את שכרו, והאריכה את ההתקשרות איתו עד לסיומה של עונת 2019/20. תג המחיר שהוצמד לנעליו בשיא פריחתו עמד על 3.5 מיליון יורו, ובקיץ שעבר סומנה קבוצה מסין כיעד נחיתה אפשרי עבורו. "לא כל-כך מהר מוותרים על שכר המתקרב ל-450 אלף יורו בעונה", אמר מקורב לשחקן הנושק לגיל 30, "רק הצעה מטורפת מחו"ל תטרוף את הקלפים".


קשריו ההדוקים של וואקמה עם ג'ון אוגו ידועים, ושניהם בעצם מהווים מקשה אחת, סוג של עסקת חבילה. "אוגו הוא כמו אח שלי", הדגיש וואקמה באותו ראיון. "אנחנו ביחד כמעט 24 שעות ביממה". אוגו משתפר, רגוע ושקט על המגרש, הרבה פחות אימפולסיבי מחוצה לו. אחרי תקופה רעה, ג'ון חזר להיות האיש הרע במובן החיובי של המילה. שערו המצמק אמש מול הפועל חיפה, החזיר את הרצח לעיניים הדרומיות. וכן, במחצית הראשונה הקשר היה כבוי כמו שאר חבריו. הניצוץ נדלק בפתיחת המחצית, עם כניסתו של האח הגדול.


על רקע חסרונו של מאור מליקסון המוצהב, לקח על עצמו וואקמה את תפקיד המבוגר האחראי. בכמה מהלכים הוא הזכיר את טוני האמיתי, זה שמוטט הגנות במפעלים האירופיים וסחב קבוצה שלמה על הגב. בפיגור של 2:0 בכר הקפיץ אותו מהספסל, וקיבל ממנו יופי של עבודה באגף שמאל. את הדרך ההפוכה עשה איסק קואנקה שהוזנק להרכב כמעט משום מקום, עשה כמה עקבים, ואז נעלם. "קואנקה לא עשה משחק רע, פשוט כל הקבוצה לא הייתה טובה. זה החילוף שראיתי לנכון. ואני שמח שטוני הוסיף לנו המון", אמר ברק בכר בסיום.



וואקמה. יישאר בנגב? (דני מרון)


מכל פינה נלחשו המילים "קארמה", "כישוף" ו"תופעות על טבעיות". בעיצומה של השמחה הגדולה שפרצה על המגרש ונמשכה בחדר ההלבשה, דובר על אלילת המזל שמנעה את ירידתם של דן איינבינדר ועדן בן-בסט לספסל. שניהם נשארו על כר הדשא, ו"שיתוף הפעולה" ביניהם הוליד את השוויון מראשו של הקפטן החיפאי שנגח לשערו הוא בדקה ה-94. "הקהל שלנו היה מאוד משמעותי, הוא הקרין עלינו הרבה בטחון ולא נתן לנו להוריד את הרגל מהגז, אבל בסופו של דבר מי שעולה על המגרש הם השחקנים, ויחד עם האוהדים מגיע להם קרדיט גדול", הוסיף המאמן מבלי לגעת בכדור הבדולח. "בסיטואציה שנוצרה התיקו הוא סוג של ניצחון בשבילנו. יש עוד שישה משחקים, אמרנו ששום דבר עוד לא סגור, וקיבלנו הוכחה לכך".


על גלי האמונה נישא אורן ביטון, שהיה מעורב בשער השוויון. המגן השמאלי הנהדר, שעשה את אחת הפריצות הגדולות העונה, הרגיש שזה עומד לקרות: "לרגע לא חשבתי שנפסיד את המשחק הזה. כשהרמתי את כדור הקרן ידעתי שזה יכנס". לזכותו של המגן שהגיע מקריית שמונה נזקפים כמה בישולים של הרגע האחרון, אחד מהם לתומאש פקהרט בניצחון (0:1) על אשקלון, ומעורבות פעילה בדרמות גדולות. "הצוות המקצועי נותן לי את כל הביטחון. מאפשרים לי להרים כדורים נייחים, והאמונה גורמת לי להאמין שהגולים יובקעו גם בדקה ה-90".


משחק פושר היה לחנן ממן מול חבריו לשעבר, ומסתבר שבקבוצתו הקודמת לא שוכחים כל-כך מהר את החטאת הכדור במפגש השני בין שתי האדומות, שמנע מניר קלינגר לחזור הביתה עם מלוא הנקודות, בדיוק כפי שקרה במפגש השלישי בין הקבוצות באדיבותו של בן בסט. "גם במשחק הקודם יכולנו לנצח אם ממן, שחקנה הנוכחי של ב"ש, לא היה מחטיא בסיום המשחק", עקץ קלינגר את חניכו לשעבר. מאמן האדומים מחיפה, שיש הסבורים שבזכות הופעתה המרשימה של קבוצתו בטרנר שיפר את מעמדו במירוץ למשרת המאמן הלאומי, חתם את דבריו בברכות ואיחולים לאלופה שבדרך: "צריך לקרות משהו מדהים שיגרום לבאר שבע לפספס את האליפות".


בנושא אחר, בבאר שבע קיבלו בשורות טובות מכיוונו של דור אלו. המגן, שלא שיחק חודש וחצי מאז נפגע בראשו במשחק בקריית שמונה, עבר סדרת בדיקות שנמצאו תקינות. אלו חש לאחרונה ברע במהלך אימון בחדר הכושר ונשלח כאמור לבדיקות לשלול נושא בריאותי משמעותי. "לאחר סיום הבדיקות, בימים הקרובים, צפוי אלו לחזור לאימונים סדירים", נמסר מבאר שבע. המגן עצמו פרסם פוסט באינסטגרם: "רציתי לעשות סדר בדברים לאחר שקיבלתי פניות רבות מכם. לפני מספר ימים במהלך אימון בחדר הכושר הרגשתי סחרחורת קלה. כמו בכל קבוצה מקצוענית ואחראית, הרופא שלח אותי לסדרת בדיקות שכולן יצאו תקינות אגב. אחזור בימים הקרובים לעשות את מה שאני אוהב". 


 

שלום לכולם , רציתי לעשות סדר בדברים לאחר שקיבלתי הרבה פניות מכם. לפני מספר ימים במהלך אימון בחדר הכושר הרגשתי סחרחורת קלה , כמו בכל קבוצה מקצוענית ואחראית רופא הקבוצה שלח אותי לסדרת בדיקות שכולן יצאו תקינות אגב, אחזור בימים הקרובים לעשות את מה שאני אוהב.

A post shared by Dor Elo (@dorelo8181) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי