צפו בתקציר: בית"ר גברה על מכבי ת"א 2:3 וצימקה את הפער מב"ש ל-4

קלאודמיר, עזרא וסילבסטר
קלאודמיר, עזרא וסילבסטר | דני מרון

המארחת ניצלה מחצית ראשונה מחרידה של סגנית האלופה והנחילה לה הפסד ליגה רביעי רצוף לראשונה מאז דצמבר 2011. קלאודמיר, עזרא וסילבסטר כבשו, אצילי ו-וידאר צימקו. שכטר לא שותף, טביב ספג קללות

(גודל טקסט)

בהילוך שני בית"ר ירושלים דילגה הערב (שני) מעל מכבי תל אביב האומללה עם 2:3, צימקה את הפער מהמוליכה הפועל באר שבע לארבע נקודות כשנותרו עוד שישה מחזורים עד לסיום העונה והבהירה לכולם שמאבק האליפות עדיין לא הוכרע.


אבל בית"ר לא הרשימה במיוחד והנתה ממחצית ראשונה מחרידה של מכבי תל אביב. ג'ורדי קרויף בחר לפתוח עם כריסטיאן באטוקיו, ארון שוינפלד ועומר אצילי שלא ראו דשא כבר תקופה ארוכה ושילם על כך ביוקר. הצהובים נראו מבולבלים, מבוהלים ולא מתואמים ו-45 הדקות הראשונות היו הגרועות ביותר שלהם העונה. אחרי ארבעה מחזורים בפלייאוף העליון המאזן העגום של סגנית האלופה עומד על אפס נקודות וזו הפעם הראשונה מאז דצמבר 2011 שהצהובים הפסידו ארבעה משחקי ליגה ברציפות. כמו שזה נראה כרגע, אפילו המקום הרביעי בסכנה.


בבית"ר כמו בבית"ר, אין רגע דל. שבע דקות לסיום המשחק בני בן זקן הכניס את חן דילמוני על חשבונו של חן עזרא ואיתי שכטר, ששוב פתח על הספסל, לא זכה לקבל דקות. החלטה מקצועית? תחליטו אתם. אלפי צהובים שחורים ביציעים סימנו את האשם ולא הפסיקו לקלל את אלי טביב מאותו רגע ועד לשריקה האחרונה. בסיום הקהל קרא בשמו של הקפטן ששם את האגו בצד וחגג עם חבריו לקבוצה מול האוהדים המאושרים.



ספג קללות במשך דקות ארוכות. טביב ביציע עם אוחנה (דני מרון)


המשחק נפתח בהתלהבות של שחקני בית"ר שזכו לדחיפה מהאוהדים שחזרו ליציע המזרחי אחרי ארבעה משחקים בהם הוא היה סגור. 29 דקות חלפו  והמארחת עלתה ליתרון. קלאודמיר פריירה שיגר כדור חופשי מושלם לחיבורים של ראיקוביץ' וכבש את שערו הראשון בפלייאוף העליון. כעבור חמש דקות הירושלמים הכפילו את התוצאה. חן עזרא, אחד הטובים על כר הדשא במחצית הראשונה, פרץ משמאל למרכז ושלח בעיטה חזקה שפגעה ברגלו של אלי דסה, שינתה כיוון וחדרה לרשת. 0:2 צהוב שחור.



רצו יותר. שחקני בית"ר חוגגים בטדי (דני מרון)

ויתר על האגו וחגג עם חבריו. איתי שכטר (דני מרון)


דווקא אז, בניגוד גמור למהלך המשחק, קלאודמיר דחף את שוינפלד ברחבה והשופט שרק לפנדל בדקה ה-37. עומר אצילי, שראה דקות ראשונות מאז שנפצע לפני חמישה חודשים, הכניע את קליימן ולא חגג מול הקהל שקילל אותו לאורך כל דקות המשחק. קאמבק צהוב? לא אם זה תלוי בהגנה החלשה של מכבי תל אביב ששוב הייתה שם ועזרה לבית"ר לכבוש את השלישי שתי דקות לסיום המחצית. ורד וסילבסטר החליפו מסירות בתוך הרחבה ובסיום המהלך הקשר מצא את החלוץ שנגח מקרוב פנימה. לראשונה העונה מכבי תל אביב ספגה שלושה שערים במחצית אחת.


המחצית השנייה הייתה סיפור שונה לחלוטין. בית"ר ירושלים ככל הנראה הרגישה שהכל הולך לה יותר מידי בקלות והורידה את הרגל מהגז. שחקני מכבי תל אביב, שאולי חטפו מג'ורדי קרויף צרחות במחצית, עלו להילחם על כבודם ו-45 הדקות הבאות נראו בהתאם. בדקה ה-50 באטוקיו שחרר בעיטה שנעצרה רק במשקוף ובנס לא חדרה לרשת. שמונה דקות מאוחר יותר הצהובים כבר מצאו את הרשת. ארון שוינפלד שלח כדור רוחב לקיארטנסון שהקפיץ לעצמו ומהאוויר בעט כדור שעבר מתחת לגופו של בוריס קליימן וחדר לרשת. השוער היה חייב לעשות יותר. מאותה דקה בית"ר הלכה אחורה ומכבי ניסתה לכבוש את השלישי, אך ללא הצלחה. בסיום 2:3 חשוב לבית"ר שעדיין יכולה לחלום על אליפות. מכבי תל אביב, מנגד, לא הצליחה לעצור את כדור השלג ולא נתנה סיבות לאופטימיות למאות האוהדים שהאמינו ועשו את הדרך לטדי.


מהלך המשחק

דקה 3: בית"ר פתחה את המשחק בהתלהבות. עידן ורד הרים כדור מצד ימין, אך טל בן חיים  הגיע לפני סילבסטר והצליח להרחיק ברגע האחרון.



סאב ודסה נאבקים על כדור גובה, אצילי משקיף (דני מרון)


דקה 6: חן עזרא בעט מ-20 מטרים, שוב טל בן חיים היה  במקום והרחיק את הכדור לפני שהוא הגיע למסגרת של ראיקוביץ'.


דקה 9: התקפה ראשונה של מכבי תל אביב. חילופי מסירות בין גולסה לדסה הסתיימו בהרמה טובה של המגן שהורחקה על ידי הגנת בית"ר לפני שמצאה את ראשו של שוינפלד.


דקה 25: שתי הקבוצות לא מדויקות – עדיין לא ראינו איום על השער.



שפונגין ו-ורד (דני מרון)


דקה 29, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:1: קלואדמיר, מי אם לא הוא, סובב כדור חופשי אדיר לחיבורים של ראיקוביץ'. שערו הראשון של הברזילאי בפלייאוף העליון. רצף הכיבושים של בית"ר בליגה  עלה ל-36 משחקים.


דקה 33: חן עזרא בעט מ-22 מטרים, ראיקוביץ' קלט בקלות.


דקה 34, בית"ר ירושלים כבר ב-0:2: חן עזרא הפעלתן פרץ משמאל לאמצע ושלח בעיטה חזקה שפגעה ברגלו של אלי דסה וחדרה לרשת. שער אדיר.



הבעיטה של עזרא פגעה בדסה וחדרה לרשת (דני מרון)

רותח על הקווים. ג'ורדי קרויף (דני מרון)


דקה 37: מכבי תל אביב צימקה ל-2:1: קלאודמיר הכשיל את שוינפלד ברחבה. עומר אצילי הכניע את קליימן מהנקודה הלבנה בקלילות ולא חגג.



לא חגג. אצילי (דני מרון)


דקה 43, 1:3 לבית"ר ירושלים: עידן ורד הרים כדור לסילבסטר שנגח מקרוב לרשת החשופה. הירושלמים מטיילים לניצון.



בישול נהדר. ורד (דני מרון)

חגיגה גדולה בטדי (דני מרון)


דקה 50: אלי דסה הרים כדור מדוד מצד ימין, באטוקיו עצר על החזה ושלח פצצה למשקוף.


דקה 58, 2:3 לבית"ר ירושלים: שוינפלד העביר כדור רוחב לקיארטנסון שמצא את עצמו פנוי לחלוטין ברחבה. האיסלנדי הקפיץ לעצמו והכניע את קליימן שאיבד ריכוז ונתן לכדור לעבור בין רגליו. בדרך לקאמבק?



שערו ה-12 העונה בליגה. קיארטנסון (דני מרון)

סחט פנדל ובישל. שוינפלד (דני מרון)


דקה 60: אייל גולסה דהר לעומר ושלח מ-25 מטרים בעיטה שחלפה מעל השער של קליימן.


דקה 76: דסה הגביה מימין, כחילה היה במקום והרחיק במזמן.


דקה 83: חן דילמוני עלה מהספסל במקומו של חן עזרא ובית"ר ביצעה שלושה חילופים. המשמעות: הקפטן, איתי שכטר, נותר על הספסל. האוהדים השתוללו ביציע והגיבו עם קללות נגד הבעלים אלי טביב.



אפילו לא עלה מהספסל. איתי שכטר (דני מרון)

הכובשים לזכות בית"ר (דני מרון)


הרכבים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אנטואן קונטה (אנתוני וארן, 72), מיקי סירושטיין, טל כחילה, שון גולדברג, עידן ורד (דוד קלטינס, 68), אריק סאבו, קלאודמיר, אופיר קריאף, חן עזרא (חן דילמוני, 83), יקוב סילבסטרה.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין (אופיר דוידזאדה, 46), טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין, אלי דסה, אייל גולסה, דור פרץ, כריסטיאן באטוקיו (גידי קאניוק), עומר אצילי (אלירן עטר, 69), ארון שוינפלד, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי