מכבי ת"א שוקלת למכור את דסה, ראיקוביץ' יסופסל?

פרדראג ראיקוביץ'
פרדראג ראיקוביץ' | דני מרון

לא שקט אצל הצהובים אחרי ההפסד 3:2 לבית"ר: "ג'ורדי דיבר על אופי ותשוקה, והשחקנים איבדו אפילו את המכביזם". המגן שלא האריך את חוזוה ספג ביקורת, טננבאום עשוי לפתוח מול בני יהודה במקום הסרבי המאכזב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ספגה אמש (שני) בטדי הפסד רביעי ברציפות, 3:2 לבית"ר ירושלים, דבר שלא קרה לה כמעט שבע שנים. משבר עמוק עובר על הצהובים והמראות והקולות נשמעים ונראים אצל הבעלים מיץ' גולדהאר. כשעתיים מסיום המשחק באצטדיון טדי עזבו שחקני הקבוצה את המתחם, חלק באוטובוס ואחרים ברכבם. גורם במועדון פלט בכאב: "בקיצור, יש המון עבודה לשנה הבאה".

המאמן ג'ורדי קרויף יחזיר את הקבוצה בתום העונה בדיוק כפי שקיבל אותה, מועדון שזקוק למהפכה מקצועית ושינויים עמוקים. כבר לקראת סוף החודש אמור לנחות בישראל עוזרו של גולדהאר, המנכ"ל לשעבר ג'ק אנגלידיס, שיחד עם המנכ"ל הנוכחי בן מנספורד יובילו את הקווים לשינוי בקיץ. בימים האחרונים נעשים מאמצים להנחית בקריית שלום את המאמן החדש ומי שיקבע את זהותו מתוך שלושה מועמדים שסומנו הוא הבעלים הקנדי.

ביקורת נוקבת הועברה על קרויף, והטענה הנשמעת והנגררת ממשחקים קודמים היא דומה: ההחלטות המקצועיות הגרועות של המאמן הן גורם מכריע במצב ההקבוצה ובאיבוד הסיכוי לזכות באליפות. בשיחות בין אנשי המועדון עלו תהיות על הצבתו של יובל שפונגין, במקור מגן ימני, בצד שמאל של ההגנה, בנוסף להחלטות להציב בהרכב שחקן לא מתאים מקצועית כמו כריסטיאן באטוקיו והאמון בשחקני הקישור ובראשם אייל גולסה שלא הבקיע שער אחד העונה.

הביקורת אינה פוסחת גם על המגן אלי דסה הדורש שכר שיא לשחקן ישראלי ואינו חותם על החוזה שהוצע לו. יכולתו הדלה במשחקים האחרונים ובמיוחד אתמול בטדי עשויה להוביל להושבתו על הספסל ואף מכירתו כבר בקיץ נשקלת. אכזבה מקצועית נוספת הוא השוער פרדראג ראיקוביץ' שמציג יכולת רעה מאוד בין הקורות במשחקים האחרונים, ודניאל טננבאום אף עשוי לפתוח במקומו מול בני יהודה. שחקן נוסף שממשיך להיות נעלם גדול, למרות השער שכבש, הוא החלוץ וידאר קיארטנסון.


דסה. יאריך חוזה או יימכר? (דני מרון)

"ג'ורדי דיבר לאורך החודשים האחרונים על אופי ותשוקה, ואיבד אצל שחקניו אפילו את המכביזם", אמר גורם במועדון. באסיפת השחקנים לאחר ההפסד להפועל באר שבע דיבר המאמן ההולנדי על חצי מצב ממנו כבשה האלופה את שער הניצחון, אתמול הוא היה ברור יותר: "אנחנו בסיטואציה בה כל כדור שנבעט לשער שלנו נכנס פנימה. הפעם גם בעזרת שחקנים שלנו שהכדור פגע בהם והשוער לא יכול היה לעשות דבר. זה לא ייאמן שיש לנו ארבעה ההפסדים בפלייאוף. הכל הולך לנו הפוך במשחקים האחרונים. בית"ר ירושלים בעטה שלוש פעמים וכבשה שלושה שערים. זה מוביל לחוסר ביטחון. הדבר החיובי היחידי מהמשחק זו המחצית השנייה בה הראינו אופי ועם קצת יותר ביטחון היינו יכולים להוציא יותר. מה שחשוב עכשיו זה המשחק בשבת. אנחנו חייבים לעצור את הדימום".

בנוסף קרויף דיבר על רגע האמת של קבוצתו: "אנחנו לא נאבקים על תואר, אלא על מקום באירופה. עבורנו זה המינימום. עכשיו זה הזמן של השחקנים הלוחמים וצריך לגלות אופי. אני לא חושב שמכבי תשקע. עשינו צעדים משמעותיים קדימה. למכבי יש בעלים טוב, וסגל שחקנים איכותי. יש שחקנים מושאלים שהתפתחו והעתיד של המועדון יהיה טוב. צריך לראות איזה שחקנים מתאימים למכבי מבחינה מנטלית. לשחק במכבי ת"א זה לא רק להיות טוב מקצועית. אני חושב שמכבי ראויה להיות באירופה, לא חושב שהקבוצה הפחות הפסידה". מי שלא שותף אתמול כלל היה דור מיכה, מהלך שהתקבל בתהייה אצל האוהדים, ועל כך אמר ההולנדי: "אני חושב שלאחרונה דור מיכה התעייף, אולי גם מנטלית. זה גם הזמן של אחרים לשחק. שוינפלד תמיד רעב לשחק".

עומר אצילי שחזר להרכב אחרי פציעה של כמעט חמישה חודשים אמר: "אנחנו בהחלט חושבים על מכבי נתניה שיכולה לעבור אותנו, כי יש רק שלוש נקודות הפרש והם בכושר טוב. צריכים להבין שאין דרך חזרה ואסור לאבד את המקום באירופה, חייבים לעצור את כדור השלג הזה". 


קרויף. "חייבים לעצור את הדימום" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי