צפו בתקציר: הפועל באר שבע מחצה את מכבי נתניה 1:5

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | דני מרון

תצוגת כדורגל סוחפת של האלופה, שהייתה יכולה לסיים את המשחק עם מספר דו ספרתי של שערים. שהר (20 בפנדל ו-75), ממן (52) ו-וואקמה (62 בפנדל ו-66) כבשו והעניק לבכר 7 הפרש מבית"ר. קוגבנייה צימק (60)

(גודל טקסט)

התוצאה אמנם מרשימה, אך היא הייתה יכולה להיות אסטרונומית והיסטורית. הפועל באר שבע סיפקה הערב (ראשון) את משחק הכדורגל הטוב ביותר של העונה עם 1:5 מהדהד על הראש של מכבי נתניה האומללה. האלופה רשמה ניצחון ראשון העונה על הקבוצה מעיר היהלומים, כבשה לראשונה העונה חמישה שערים במשחק אחד ולכל אורכן של 90 הדקות זה היה נראה כאילו שתי הקבוצות לא משחקות באותה ליגה. תצוגת כדורגל סוחפת של מוליכת הטבלה ככל הנראה בדרך לאליפות שלישית ברציפות.

הניצחון הזה משמעותי בעיקר בגלל הדרך העוצמתית בה הוא הושג, אבל לא רק: הפועל באר שבע הגדילה את הפער לשבע נקודות מבית"ר ירושלים שתצא מחר למשחק חוץ לא פשוט בסמי עופר מול הפועל חיפה. אפילו הפרש השערים של הקבוצה מהבירה (+31), שהיה הטוב בליגה לאורך רוב שלבי העונה, כבר פחות טוב מזה של המוליכה (+33). כמו שזה נראה כרגע, אף אחד לא יצליח לעצור את ברק בכר וחבורתו שעומדים על מאזן מרשים של ארבעה ניצחונות ותיקו בתום הסיבוב הראשון של הפלייאוף העליון (הפרש שערים: 4:15).

כבר בדקות הפתיחה היה ברור לאיזה כיוון המשחק הזה הולך. באר שבע הרבתה להחמיץ ולמרות שסיימה את המשחק עם חמישייה, היא נתקלה ביום מצוין של דני עמוס. אחרי מספר החמצות, בן שהר פתח את החגיגה עם פנדל מוצלח בדקה ה-20. שהר גם חתם את תוצאת המשחק רבע שעה לפני הסיום וסחט פנדל, אך הוא בהחלט יכול להיות קצת מאוכזב מעצמו לאחר שהחמיץ מול רשת חשופה וסיפק עוד כמה החטאות ממצבים נוחים. אם הוא היה מגיע למשחק הזה טיפה יותר חד ומרוכז, הוא היה יכול היה לסיים לפחות עם רביעייה. אם לא די בכך, שני שערים שלו נפסלו בטענה מוצדקת לנבדל על ידי זיו אדלר ששפט את המשחק מצוין.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים תצוגת תכלית בנתניה (דני מרון)

שבע דקות בתוך המחצית השנייה האלופה סוף סוף הצליחה לכבוש את השני. אורן ביטון, שמקבע את מעמדו כאחד המגנים הטובים בארץ, הכניס כדור עומק נפלא לחנן ממן שהכניע את דני עמוס והעלה את מאזנו לשישה שערים מאז הצטרף בינואר. בינגו גדול של אלונה ברקת וברק בכר. בדקה ה-60 ובניגוד גמור למהלך המשחק, קוגבנייה ניצל בישול נהדר של אביב אברהם והחזיר את מכבי נתניה למשחק. חשבתם שהאלופה תילחץ ותלך לאחור? ההפך הוא הנכון.

שתי דקות עברו וזיו אדלר שרק לפנדל מוצדק אחרי שעמוס הכשיל את שהר. הפעם וואקמה היה זה שלקח את האחריות וזה כבר 1:3 לאלופה. וואקמה לא הסתפק באחד וכבש את הרביעי של האלופה והשני שלו בדקה ה-66. הניגרי פרץ משמאל לאמצע ושחרר בעיטה שטוחה שהפתיעה את עמוס וחדרה לרשת. אקורד הסיום היה שייך לבן שהר. ניב זריהן המחליף הכניס לו כדור עומק גדול עם החלק החיצוני של כף הרגל והחלוץ קבע את תוצאת המשחק עם דחיקה קלילה מקרוב (75). 1:5 אדיר ומרשים לאלופה שבדרך.

מכבי נתניה, שנמצאת בעיצומה של עונה מדהימה, נתקלה ביום יוצא דופן של האלופה, אך היא סבלה מיום חלש במיוחד של הכוכבים שלה. דיא סבע לא הורגש, ערן לוי היה עצבני במיוחד ורמזי ספורי לא הורגש. גם הקישור שלה התפרק מול העוצמות של ג'ון אוגו וחבריו. מלבד דני עמוס, שכאמור מנע תוצאה היסטורית, אף אחד לא הופיע אצל היהלומים וכרגע הכרטיס לאירופה נראה רחוק כשהפער ממכבי תל אביב עומד על שש נקודות כשנותרו רק עוד 15 בקופה.


המנצח על התזמורת האדומה. ברק בכר (דני מרון)

מהלך המשחק:
דקה 1: המשחק בנתניה יצא לדרך, אווירה נהדרת וצבעונית ביציעים.


עשו את הדרך הארוכה לנתניה. אוהדי באר שבע (דני מרון)

דקה 3: בן ביטון פגע בשחקן מכבי נתניה בלי כדור, השופט שרק לעבירה אבל לא שלף למגן כרטיס.

דקה 5: כדור עומק של מליקסון מצא את שהר לבדו מול דני עמוס, אך הקוון הרים את הדגל בצדק.


לא מפסיקים לעודד. אוהדי מכבי נתניה (דני מרון)

דקה 12, הזדמנות אדירה לבאר שבע: ג'ון אוגו מצא את עצמו לבד בתוך הרחבה ומשישה מטרים הוא נגח מעל המשקוף. פספוס גדול של הניגרי.

דקה 14: אורן ביטון הכניס כדור אדיר לשהר שנעצר ב-1X1 מול דני עמוס. באר שבע כבשה מהריבאונד, אך השער של בן שהר נפסל בצדק בטענה לנבדל.

דקה 15: מליקסון ספג תיקול חזק בפתיחת המשחק והוא סוחב רגל. הקשר ירד לספסל, קיבל טיפול ושב לכר הדשא.


קיבל טיפול ושב לשחק. מליקסון (דני מרון)

הביך את הגנת נתניה בכל הזדמנות. שהר במאבק מול הויבך (דני מרון)

דקה 16: ווקאמה הרים מצוין משמאל לשהר שנגח היטב ושוב עמוס היה במקום והדף. מליקסון ירה את הכדור החוזר גבוה מעל השער.

דקה 18: רמזי ספורי בעט כדור חזק מ-18 מטרים, חיימוב היה במקום.

דקה 20, הפועל באר שבע עלתה ל-0:1: וואקמה הסתובב ברחבה ונתפס על ידי תירם. בן שהר בעט את הפנדל לרשת. יתרון מוצדק לאלופה.


שהר בטירוף אחרי הגול (דני מרון)

דקה 24: ביטון העביר כדור רוחב מימן לוואקמה שהמשיך בנגיעה ונעצר אצל דני עמוס, שהר דחק את הכדור החוזר לרשת, אך שוב הקוון הרים את הדגל והשער נפסל בצדק.

דקה 28: ערן לוי בעט מ-35 כדור שפגע בדשא וכמעט הכניע את גיא חיימוב.


לא מעורב מספיק. ערן לוי (דני מרון)

דקה 35: סבע העביר מסירה ללוי שעצר על בחזה ובעט מ-20 מטר מעל השער.

דקה 36, נתניה נכנסה למשחק: דיא סבע דהר כ-20 מטר ללא הפרעה ובעט כדור שטוח שחלף ליד הקורה של חיימוב.


החלטות מדויקות. זיו אדלר (דני מרון)

דקה 39: שוב ערן לוי. קוגבניה מצא את הקפטן שבעט פצצה שכמעט חדרה לרשת.

דקה 41: ווקאמה בעט מתוך הרחבה, דני עמוס קלט ללא בעיות. באר שבע חטפה את הכדור מהר והגיע לאחד על אחד מול חיימוב, הויבך היה במקום והצליח לנקות.

דקה 48: גולדנברג, שמשחק על קו שמאל עם רגל הפוכה, הגיע לעמדה טובה ובעט חזק, בן ביטון הצליח לבלום את הניסיון ברגע האחרון.

דקה 49, החמצת ענק לבן שהר: חנן ממן העביר לשהר כדור מדוד והחלוץ הצליח להחמיץ מחמישה מטרים מול שער חשוף.


לא מרוצה מאיך שהקבוצה שלו נראית. ערן לוי (דני מרון)

דקה 52, 0:2 להפועל באר שבע: כדור עומק מופלא של אורן ביטון מצא את חנן ממן מול דני עמוס. הקשר לא התבלבל ובעט בין רגליו לרשת. שער ליגה שישי לרכש שהגיע בינואר.

דקה 60, נתניה צימקה ל-2:1: אביב אברהם, שרק עלה מהספסל, הכניס כדור עומק גדול לקוגבנייה שעשה תנועה אדירה והכניע מקרוב את גיא חיימוב עם צ'יפ.

דקה 62, 1:3 להפועל באר שבע: בן שהר עבר את דני עמוס שהכשיל אותו והשופט הורה בצדק לפנדל. למרות ששהר דייק בבעיטה הראשונה, ווקאמה לקח את הבעיטה וכבש בקלות. טירוף בנתניה.

דקה 66, הפועל באר שבע עלתה ל-1:4: טוני וואקמה פרץ משמאל למרכז ושחרר בעיטה שטוחה וחלשה שחדרה לרשת שני דני עמוס.


רכש ששווה אליפות שלישית. חנן ממן חוגג שער גדול (דני מרון)

דקה 75, 1:5 אדיר להפועל באר שבע: ניב זריהן המחליף העביר רוחב נפלא עם החלק החיצוני של כף הרגל ובן שהר דחק מקרוב לרשת של דני עמוס חסר האונים.


חסר אונים. דני עמוס (דני מרון)

החב הטוב הגיע לברך ראשון. אוגו ו-וואקמה (דני מרון)

מתוסכל. ערן לוי (דני מרון)

החגיגות בעיצומן (דני מרון)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דודי תירם, חגי גולדנברג, ניקו אולסק (אביב אברהם, 56), דן גלזר, דידייה קוגבנייה, דיא סבע, ערן לוי, רמזי ספורי (יונס מלדה, 63).


הפועל באר שבע:
גיא חיימוב, בן ביטון, חאתם אלחמיד, לואי טאהא, אורן ביטון, ג'ון אוגו, דן איינבינדר, מאור מליקסון (מהארן ראדי, 64), חנן ממן (ניב זריהן, 69), טוני וואקמה, בן שהר (פקהארט, 78)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי