בית"ר ירושלים תקפה את הפועל באר שבע: פונה לשחקנים תחת חוזה

איתי שכטר
איתי שכטר | ערן לוף

בקבוצה מהבירה מתכוונים להגיש תלונה נגד האלופה בהתאחדות לכדורגל: "בעיה אתית ומוסרית מהחמורות ופגיעה קשה ברוח הספורט", בין השאר מדובר על שכטר, ורד וסאבו. ב"ש בתגובה: "פונים לשחקנים רק כדין"

(גודל טקסט)
בצל השמועות על מעבר אפשרי של חלוץ הקבוצה איתי שכטר להפועל באר שבע בתום העונה, בזמן ששתי הקבוצות נאבקות על האליפות, בית"ר ירושלים הוציאה הודעה רשמית בה תקפה את האלופה על פנייה לשחקני המועדון ומתכוונת להגיש תלונה בהתאחדות לכדורגל נגד הקבוצה הדרומית.


בהודעת המועדון הרשמית נכתב: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים רואה בחומרה רבה את התנהלות מועדון הפועל ב"ש וזאת לאור פניותיהם לשחקני בית"ר ירושלים שחלקם אף תחת חוזה, וזאת תוך כדי ובשיא מאבק ספורטיבי בין שני המועדונים המתחרות נכון לנקודת זמן זו על תואר האליפות. פרט לעובדה כי מדובר בעבירה תקנונית במסגרת ההתאחדות לכדורגל, מתקיימות כאן בעיה אתית ומוסרית מהחמורות ופגיעה קשה ברוח הספורט. מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים לא ישתוק  ובכוונתו להגיש תלונה נגד מועדון הפועל ב"ש במוסדות ההתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגות לכדורגל.


ההודעה החריפה שהוציאה היום בית"ר לא הגיעה משום מקום. במועדון סירבו לנקוב בשמות שחקנים ספציפיים, אך טוענים כי הם יודעים בוודאות על פניות לכאורה של אנשי באר שבע לשחקנים בבית"ר ולכן הוחלט להציף את הדברים על השולחן. בנוסף לכך, לטענת אנשי בית"ר התקנון בעניין שחקנים שמסיימים חוזה שונה לאחרונה וכי גם אם רוצים לפנות לשחקן שמסיים חוזה בסיום העונה הנוכחית, הדבר צריך להיעשות דרך המועדון ולא בפנייה ישירה אל השחקן עצמו. "נמאס לנו להבליג. אנחנו יודעים על דברים שנעשו מאחורי הקלעים", אמר גורם בבית"ר לספורט1. "מעבר לנושא החוקי והאם נעברה עבירה חוקית כן או לא, יש את העניין הספורטיבי והמוסרי, כי אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק אליפות צמוד בין שני המועדונים, ויש דברים שלא עושים".


 

לבית"ר הגיעו מסרים שב"ש פנתה לכאורה לאריק סאבו וניסתה לעניין אותו בחוזה לעונה הבאה ואף שלחה נציגים שיבדקו עם ראשי פאוק היוונית, אליה שייך כרטיסו של הסלובקי, האם ניתן יהיה לצרפו בעונה הבאה. כמו כן במועדון מדברים בבית"ר על פניות וגישושים בסביבתו של החלוץ איתי שכטר ואפילו לכיוונו של עידן ורד, שחתם לא מכבר על חוזה חדש לשלוש עונות נוספות בבית"ר.


 


מתוך תקנון ההתאחדות לכדורגל


מהפועל באר שבע נמסר בתגובה: "הפועל ב"ש מנהלת מו"מ עם שחקנים רק בהתאם לתקנון ולדין. כל ניסיון לטעון אחרת חוטא לאמת. ככל שבית"ר חושבת אחרת, היא מוזמנת לפנות לערכאה המתאימה לבירור טענותיה".


על פי סעיף 4 במשא ומתן בתקנון ההתאחדות לכדורגל נכתב: "קבוצה מקצוענית תהא רשאית לנהל משא ומתן עם שחקן אשר חוזהו הסתיים או עומד להסתיים בתוך שישה חודשים, ובלבד שמסרה על כך הודעה בכתב לקבוצה בה רשום השחקן. במקרה בו השחקן רשום בקבוצה בהשאלה, תימסר הודעה כאמור, גם לקבוצה המשאילה".


לצד המאבק המסתמן מחוץ לתחומי המגרש, סגנית המוליכה ממשיכה לחלום על אליפות, ואפילו הפנטזיות על דאבל עדיין נמצאות בהישג יד. אמש (שני) השיגה הקבוצה את אחד הנצחונות הגדולים שלה העונה, לבטח אחד החשובים, כשחזרה עם שלוש נקודות יקרות ממשחק חוץ קשה מול הפועל חיפה וצימקה שוב את הפער מהפועל באר שבע לארבע נקודות בלבד, כשנותרו עוד חמישה משחקים לסיום העונה. שער בודד של חן עזרא קבע 0:1 קטן אבל גדול מאוד בחזרה הגנרלית של שתי הקבוצות לקראת גמר הגביע שיתקיים בעוד פחות משלושה שבועות באצטדיון טדי.



שכטר. השחקן שהוביל להודעה החריפה? (ערן לוף)
אחרי הניצחון הגדול של הפועל באר שבע על מכבי נתניה ביום ראשון, חששו בבית"ר מנפילת מתח אצל השחקנים בגלל פער שבע הנקודות שנפתח ערב המשחק בסמי עופר. בסופו של דבר הצליחו הירושלמים לשמור על רשת נקיה ולרשום את ניצחונם ה-20 העונה בליגת העל. במחזור הקרוב תצא הקבוצה למשחק חוץ נגד מכבי נתניה ותחסר את השוער בוריס קליימן, שצבר חמישה כרטיסים צהובים.


"זה היה נצחון גדול, אולי הכי גדול שלנו העונה", אמר גורם במועדון בסיום המשחק. "מבחינת צבירת נקודות, אנחנו בעונה של אליפות. זה היה משחק קשה מאוד מול קבוצה שעשתה לנו חיים קשים והשחקנים עשו מאמץ עילאי כדי לשמור על הנקודות ומגיע להם כל הכבוד. זה היה מפגן גדול של אופי, כי לא פשוט לעלות למשחק חוץ מול קבוצת צמרת אחרי שראינו ערב קודם את באר שבע נותנת חמישייה ופותחת פער". בבית"ר מספרים שהיה לא מעט לחץ לפני שריקת הפתיחה בעיקר אחרי הנוק אאוט שנתנה באר שבע, בערב שלפני. "ידענו שהפסד במשחק הזה יסגור את הסיפור, אבל השחקנים הצליחו להתעלות בפעם המי יודע כמה העונה והשגנו את הנקודות".


"אני שמח שנשארתי בסופו של דבר בקבוצה ואני מאוד נהנה פה", אמר המגן שון גולדברג, שהיה מועמד לעזוב בינואר, אך הפך בסופו של דבר לשחקן הרכב קבוע בשל פציעתו של מרסל הייסטר. "אין שמח ממני כרגע. אני משתדל לתת את המאה אחוז על המגרש ואני שמח שככה זה יצא. אני לא חושב על העונה הבאה, כרגע אני כאן בבית"ר ירושלים ונהנה כאן מאוד. יש לנו מטרות להשיג ואני מקווה שנשיג אותן".



גולדברג והחברים בסיום. נהנה מאוד בבית"ר (ערן לוף)


גולדברג נשאל האם השחקנים מדברים בינם לבין עצמם על זכייה באליפות ואולי אפילו בדאבל והשיב: "קודם כל יש כאן חדר הלבשה מלוכד מאוד, וזה מאוד חשוב. אנחנו לא מדברים ספציפית על התארים, אבל בכל משחק אנחנו עושים את ההכנה הכי טובה ועוברים משוכה אחר משוכה. יש לנו עוד זמן עד גמר הגביע ואני שמח שאנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים עכשיו. אני מאוד שמח ששמרנו כאן על שער נקי והצלחנו לנצח את המשחק הזה".


בבית"ר החליטו שלא לעשות סיפור מהתפרצות העצבים של עידן ורד, שהוחלף בדקה ה-70 וירד בכעס אל הספסל. "זה בסדר שעידן היה עצבני, כל זמן שזה בגבול הטעם הטוב", אמרו בקבוצה. "אין לנו שום בעיה. שחקנים הם לא רובוטים, עידן בחור טוב שמתבאס אפילו על גול שהוא מקבל באימון. הוא נרגע בסיום והכל בסדר גמור. אנחנו מעדיפים שחקנים שאכפת להם והכל בסדר". בבית"ר הסבירו את החילוף בכך שוורד עדיין לא כשיר ל-90 דקות מלאות והחילוף נעשה גם משיקולי חלוקת עומסים והחזרתו של הקשר בהדרגה מתוכננת.



ורד. בבית"ר החליטו לא לעשות עניין (ערן לוף)


מי שהחליף את ורד היה איתי שכטר, ששוב עלה מהספסל והפעם קיבל 20 דקות על כר הדשא. בשלב זה אין חדש בנוגע למשא ומתן וגם לא מתוכננת פגישה נוספת עם החלוץ שמסיים את חוזהו בסיום העונה. שכטר עצמו התראיין בסיום ואמר שישמח להמשיך בבית"ר גם בעונה הבאה וכי כרגע כל כולו מרוכז לטובת המועדון. ברשתות החברתיות, דאג החלוץ לשמור הבוקר על נימה אופטימית.


 

עוד ארוכה הדרך אל האושר רצופה היא מכשולים רבים עת לחייך לשמוח גם לדמוע אך מה יפים יפים הם החיים

A post shared by Itay Shechter (@itayshechter) on


למרות שבבית"ר מרוכזים כעת במשימות האליפות והגביע, מאחורי הקלעים נעשים מהלכים בנוגע לבניית סגל השחקנים לעונה הבאה ולספורט1 נודע שאחד השמות שנמצאים על הכוונת של הצוות המקצועי, הוא עדי נמני, מגנה של הפועל רעננה, שיהפוך לשחקן חופשי בסיום העונה וכבר נעשו עמו גישושים ראשוניים בנוגע לאפשרות לצרפו לקבוצה.


לגבי הסגל הקיים, כבר עתה ברור שיקוב סילבסטר, אנתוני וארן, מיקי סירושטיין, אופיר קריאף וגם הברזילאי קלאודמיר ימשיכו בעונה הבאה, כאשר למועדון יש אופציה על כל החמישה והיא תמומש. השוער בוריס קליימן צפוי גם הוא לקבל הצעה להארכת חוזה וככל הנראה ימשיך גם הוא. מי שלא בטוח ימשיך בעונה הבאה הוא חן עזרא, שמסיים חוזה בסיום העונה והאופציה לעונה הבאה עומדת על סכום של 230 אלף דולר, כשבבית"ר לא מתכוונים לשלם לו את הסכום הזה. אם עזרא יסכים להפחית בצורה ניכרת בשכר שמגיע לו על פי האופציה, הוא יקבל הצעה להישאר ואם יחליט שלא להוריד בסכום, הוא כנראה יחפש לעצמו קבוצה חדשה.



עזרא. יתפשר או יחפש קבוצה חדשה? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי