"רוטן צריך להודיע למכבי חיפה עד היום על עזיבתו"

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

לפי "דה טלחרף", למאמן יש סעיף בחוזהו המאפשר לו להודיע עד ה-1.5 על התרת חוזהו, אך בכרמל מכחישים. המנהל הטכני של טוונטה, שהתנגד לבואו של רוטן כבר בינואר, סיים את תפקידו. בנאדו מונה למאמן הנוער

(גודל טקסט)

המנהל הטכני של טוונטה, יאן ואן האלסט, הודיע על עזיבת המועדון. "כשהגעתי לטונטה ידעתי שתהיה תקופה קשה בגלל הקשיים הפיננסיים ומצפה לי מגה-ג'וב. עשינו התקדמות גדולה מבחינת האירגון, אבל העונה עצמה לא הלכה בכיוון טוב וזה כואב לי מאוד", כתב ואן האלסט באתר הרשמי של המועדון. המנכ"ל אריק ולדרמן קיבל את ההתפטרות ואמר שהוא מבין את המניעים של ואן האלסט.


בינתיים, בהולנד ממשיכים להתעקש על כך שפרד רוטן עוזב את מכבי חיפה. גם הבוקר (שלישי) נכתב ב"דה טלחרף", הנחשב לעיתון גדול ואמין, על כך שההגעה של פרד רוטן לטוונטה כמעט סגורה לחלוטין. לפי "דה טלחרף", בטוונטה רואים את החזרת רוטן למועדון כצעד הכי חשוב והכרחי לשיקומו, אחרי שירד ליגה לאחר 34 שנה. מסתבר שרוטן היה זה שרצה מאוד לחזור כבר בינואר והציע את שירותיו לקבוצה, אבל ואן האלסט דחה את הרעיון שכנראה יבשיל כעת. אחרי שהמאמן של הקבוצה רנה האקה התפטר, החליט המנכ"ל למנות את חרטיאן ורביק, אבל הכישלון היה צורב וכעת בטוונטה מצפים לשיבת רוטן – בתור מנהל מקצועי.



העיתון ההולנדי מדווח בנוסף כי לרוטן יש סעיף בחוזהו במכבי חיפה המאפשר לו לבטל את החוזה חד צדדית עד היום, ה-1 במאי. המועדון ההולנדי רוצה במהירות האפשרית לסגור את ההכנות לעונה הבאה ולכן רוטן צריך לתת להם תשובה מיידית. כמו כן, ההולנדים הבטיחו לרוטן כי ינסו לגייס כ-15 מיליון יורו כדי לחזק את הקבוצה על ידי מכירת מניות לאוהדים. מנכ"ל הקבוצה אריק ואלדרמן רוצה לשקם את המעודון שזכה לפני שמונה שנים באליפות הולנד.



הדיווח בהולנד על כך שרוטן צריך להודיע למכבי חיפה ביממה הקרובה (מסך)


לעומת זאת, במועדון ממשיכים להבהיר כי רוטן יישאר בקבוצה עונה נוספת על פי חוזהו ושמעמדו כלל לא על הפרק: "רוטן הוא חלק פעיל בהכנות שלנו לעונה הבאה ועל כך הוא ניהל מספר שיחות מקצועיות עם מו אלאך", אמר הבוקר גורם. בכל מקרה ישנן גם קולות אחרים ולפיהם המועדון צריך להוציא הצהרה חד משמעית בנושא וכל עוד אין הצהרה כזאת, הסחבת בנושא גורמת לאי נעימות.


מי שכן ייאמן במועדון, מתברר, הוא אריק בנאדו. הנהלת מכבי חיפה הוציא הודעה לפיה שחקן העבר חתם כמאמן קבוצת הנוער, במה שתהיה הקדנציה השנייה שלו בתפקיד. מו אלאך אמר על המינוי: "בחודשים הקרובים ניצור חזון חדש ומבנה ארגוני אשר מבוסס על הניתוחים שעשינו. אחת העדיפויות היא עמדת המאמנים שלנו ותפקידם באקדמיה. אריק היה שחקן גדול והידע שלו על תרבות המועדון הוא יתרון רב. בסופו של דבר, הכל מסתמך על איכות ההבנה של מה השחקנים הצעירים שלנו זקוקים לו". בנאדו עצמו אמר: "אני שמח לחזור למועדון בו גדלתי ורואה בתפקיד מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה חשיבות גדולה. המטרה המרכזית היא ללמד ולהכין את השחקנים ברמה המקצועית, הפיזית והמנטלית כאחד לקראת האתגר של לשחק במועדון גדול כמו מכבי חיפה".


בנאדו היה שחקן במכבי חיפה בין 1991 ל-2006 וחזר לעונת פרישה ב-2010/11 אז הוביל את המועדון לאליפות האחרונה שלו. בקדנציה הקודמת שלו כמאמן קבוצת הנוער הקבוצה ניצחה בכל משחקיה תחתיו לפני שהוזנק לתפקיד מאמן הקבוצה הבוגרת, שהתדרדרה לתחתית הטבלה. בנאדו לקח את המועדון בו נחשב סמל עד למקום השני, והעונה נחשבה להצלחה. אחרי חיפה שימש בנאדו כעוזרו של אלי גוטמן בנבחרת הלאומית ולאחר מכן כמאמן ראשי בנבחרת הצעירה, משם עבר לתקופה קצרה בבני יהודה ועד לפני כחצי שנה אימן את הפועל רמת גן מהליגה הלאומית.


בנאדו. מאמן חדש ישן (מכבי חיפה, אתר רשמי)
בנאדו. מאמן חדש ישן (מכבי חיפה, אתר רשמי)


כאמור, מכבי חיפה ממשיכה בחיפוש אחר שחקנים ובין השמות הבולטים הוא קשר מכבי נתניה ניקו אולסק. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, אולסק נמצא בפנקסים של אלאך ולאחרונה אף החלו גישושים מול נציגיו של השחקן. אתמול לא שותף אולסק במשחק של נתניה מול בית"ר ירושלים.


שחקן אחר שככל הנראה יעזוב את נתניה הוא המגן ארנסט מאבוקה. סוכנו של השחקן נחת בישראל ובדק מול ראשי חיפה את עתידו של מאבוקה בירוק ונראה כי חיפה תנסה להתיר את חוזהו של השחקן, כדי להביא מגן ימני טוב יותר. בחיפה נוטים להחתים מגן ימני זר בשלב זה.



מאבוקה. מסתמן שיוחלף במגן ימני זר אחר (ערן לוף)


החלוץ עומר דמארי ממשיך להתאמן בנפרד מהקבוצה ובצוותא עם מאמן הכושר ולא מן הנמנע כך זה יהיה עד לסיום העונה. בחיפה ציינו כי מדובר בחלק מתהליך השיקום של החלוץ ולאו דווקא קשור לכך שדמארי יעזוב את חיפה בסיום העונה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי