גורם במכבי חיפה: אם טיבי ישוחרר, נעשה מאמצים להביאו

איתן טיבי עם וידאר קיארטנסון
איתן טיבי עם וידאר קיארטנסון | צילום: אודי ציטיאט

הירוקים עוקבים אחרי ההתפתחויות האחרונות במועדון הצהוב ומעוניינים לצרף את הבלם בקיץ הקרוב. אפשרות: רוטן ישמש כיועץ מקצועי להנהלת טוונטה ("חושב על ההצעה"), בקבוצה גיחכו: "לא ידוע לנו"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה עוקבת אחר מצבו של איתן טיבי במכבי תל אביב. הירוקים בודקים אופציה להתחזק בבלם במקומו של אליסון דוס סנטוס ויעדיפו להתחזק בישראלי בכיר ולא להביא זר לעמדה זו. במועדון הסבירו כי הם עוקבים כבר תקופה ארוכה אחרי מצבו של השחקן, ואין להתעניינות קשר להתפתחויות האחרונות. "אם מכבי תל אביב תשחרר אותו, נעשה מאמצים להביא אותו", אמר גורם בקבוצה.

התקשורת ההולנדית ממשיכה לעסוק בהרחבה באפשרות שפרד רוטן ישוב לטוונטה לקראת העונה הבאה. בעוד במכבי חיפה מכחישים בתוקף שהמאמן יעזוב, בהולנד חושבים קצת אחרת, אך הדיווחים על הגעה צפויה בהחלט התקררו והתחלפו באפשרות חדשה – רוטן יקבל על עצמו תפקיד ניהולי וימשיך במקביל בתפקידו כמאמן מכבי חיפה.

כפי שכבר פורסם בימים האחרונים, רוטן נפגש בארץ לפני מספר שבועות עם משלחת מהנהלת המועדון והצדדים דנו במספר דרכים להתקשורת. התקשורת המקומית באנסחדה טוענת הבוקר שרוטן קיבל הצעה להצטרף לדירקטוריון כמעין יועץ מקצועי וזאת, בשל העובדה שלא יוכל לשמש בפועל כמנהל טכני בלי לעזוב את מכבי חיפה.

ההצעה הגיעה לאחר שעל פי הדיווח, רוטן נתן מילה למכבי חיפה שימשיך בתפקידו והאופציה שיש לצדדים לעונה הבאה תמומש. כעת "רוטן חושב על ההצעה מטוונטה". רוטן וטוונטה סירבו להגיב לידיעה בהולנד. ב"טלחראף", לעומת זאת, נכתב הבוקר שוב שהתפטרותו של המנהל הספורטיבי יאן ואן האלסט תסלול את דרכו של רוטן לשמש כמנהל טכני עם סמכויות נרחבות.

איתן טיבי. יעבור לירוק? (דני מרון)
איתן טיבי. יעבור לירוק? (דני מרון)

יש לציין כי במכבי חיפה העלו גיחוך סביב הפרסום הבוקר שרוטן יעבוד במקביל הן במועדון הירוק והן ישמש כיועץ בטוונטה. "כל הזמן ציינו שהמאמן ממשיך עונה נוספת על פי חוזהו והוא לוקח חלק פעיל בהכנות לעונה הבאה. אין לנו כל מידע לגבי תפקיד כלשהו שהוא אמור לעשות בהולנד", אמרו בחיפה. כידוע, רוטן בן ה-55 שיחק בטוונטה כל חייו, עבד במחלקת הנוער ושימש כמאמן הקבוצה. הוא נחשב לאיש שהניח את היסודות להצלחת המועדון כשקיבל את תפקיד המאמן ב-2006. בטוונטה, אחרי ירידת ליגה מביכה וכישלון מקצועי, רוצים לתת לו לבנות מחדש את המועדון.


ילשמש כמעין מקצועי בהולנד? למכבי חיפה לא ידוע על כך (ערן לוף)

במקביל לדיווחים ולהכנות למשחק בשבת מול בני סכנין בשבת (20:00 בספורטHD4), במועדון כבר חושבים על העונה הבאה ועל הרצון לבצע חריש עמוק בקרב השחקנים הזרים. בין השאר ישנה כאמור התלבטות גדולה סביב עתידו של דוס סנטוס. האחרון, שהגיע כרכש ראשון בקיץ האחרון, אינו מצליח להרשים את הצוות המקצועי, שחושב בעיקר על כך שיש צורך בבלם טכני לצדו של אטיין ריינן שימשיך בעונה הבאה. עם זאת, בחיפה מבינים כי החוזה הגבוה, שעומד על כ-300 אלף דולר, יכול להוות מכשול בניסיון להעבירו.

בנוסף השחקן ומכבי חיפה נמצאים בהליך משפטי מול מכבי פתח תקווה, כאשר המלאבסים טוענים כי דוס סנטוס הפר חוזה מולם. בחיפה אמנם בטוחים בצדקתם, אך חוששים כי יצטרכו לשלם פיצוי כלשהו על פי החלטת הבורר שצפויה להיות בקיץ. "אליסון בלם מצוין, אבל יש סטנדרטים מסוימים שהוא לוקה בהם וההחלטה לגביו תתקבל בסיום העונה", אמרו בחיפה.


דוס סנטוס. גם עלותו עלולה להוות בעיה (דני מרון)

במועדון בירכו על ההחלטה למנות את המאמן אריק בנאדו למאמן קבוצת הנוער של המועדון. המנהל הטכני מו אלאך נפגש מספר פעמים עם בנאדו וציין בפניו את התוכניות שלו למחלקה בעונה הבאה, בהו בנאדו ייקח חלק נרחב ולא רק בקבוצת הנוער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי