למפארד: לא מתגעגע לכדורגל, הייתי מוכרח להתרחק

פרנק למפארד
פרנק למפארד | Gettyimages

קשר העבר האגדי של הבלוז התראיין ל"גרדיאן" והתייחס לחיים שאחרי הכדורגל: "העולם יכול לתת סטירה מצלצלת, היה לי מזל". בנוגע לרצון לאמן אמר: "לא מגביל את עצמי בזמן, צריך ללמוד המון. שם הקסם נמצא"

(גודל טקסט)

קצת יותר משנה עברה מאז פרנק למפארד הודיע על פרישה מכדורגל בפברואר 2017, אחרי קריירה שכללה שלוש זכיות באליפות אנגליה, ארבעה גביעים, זכייה אחת בליגת האלופות ועוד אחת בליגה האירופית, לצד 106 הופעות בנבחרת שלושת האריות. כעת, קשר העבר האגדי בן ה-39 כבר חושב על העתיד ובראיון ל"גרדיאן" האנגלי דיבר על הקריירה, החיים שאחרי הפרישה והתוכניות לגבי העתיד.

"לא עשיתי את כל הבחירות הנכונות בקריירה, רחוק מזה", סיכם למפארד את הקריירה. "אבל כשהגעתי לסוף הרגשתי שנתתי את כולי וחשבתי: 'שמתי הכל על השולחן וזה המון', חשבתי שהיה די מוצלח. זה כנראה מה שהניע אותי כשחקן לאורך תקופה ארוכה – רציתי לוודא שלקחתי כל מה שיכולתי מהכדורגל והוצאתי מעצמי את המקסימום. ואז זאת הייתה כמו הקלה, כשהרגשתי שהעבודה נעשתה ולא הייתה רעה כל כך. לא היו לי יותר מדי כשלונות ובסופו של דבר עשיתי דברים די יפים. אני מאוד מרוצה מזה. בקושי בעטתי בכדור מאז שפרשתי, ואין לי ממש רעב לעשות את זה. אני עושה דברים אחרים עכשיו".

בנוסף, סיפר קפטן צ'לסי לשעבר על החיים שאחרי הפרישה: "כשאתה משחק במועדון גדול, אין ממש מקום לנשום. אתה מנסה לנצח באופן תמידי ולשחק הכי טוב שאתה יכול וזה יכול להיות די מתיש. בכנות, בסוף הקריירה הייתי מוכן להתקדם. עם הלחץ ששמתי על עצמי באותו הזמן, הרגשתי מוכן. שואלים אותי הרבה עכשיו: 'אתה מתגעגע לכדורגל?', והאמת שלא. אני שמח בחלקי. כשאתה שחקן כדורגל יש אנשים סביבך שדואגים לך ומשאירים אותך מחוץ לעולם האמיתי, שנותן לך אחר כך סטירה מצלצלת כשאתה פורש. היה לי את המזל שהמעבר לא היה בעייתי עבורי כלל. הייתי צריך את ההפסקה הזאת, באמת הייתי צריך את זה לתקופה מסוימת והרגשתי מוכן לזה. הייתי מוכרח להתרחק. עברה כמעט שנה וחצי ועכשיו יש לי רעב. אז כשזה יבוא זה יבוא, אם ההזדמנות הנכונה תגיע עבורי".

בספטמבר יחל למפארד בלימודים לקבלת תעודת פרו, במטרה ליישם את מה שילמד באקדמיית הנוער של צ'לסי. "למדתי המון בשנה האחרונה. עבדתי בתקשורת, טיילתי. צריך לעשות את זה כמו שצריך. לא צריך רק להגיד 'זה היה משחק טוב'. צריך להסתכל על השחקנים ועל הטקטיקה. זאת הסיבה שלא הגבלתי את עצמי מבחינת זמן להתחיל לאמן. לא צריך לאלתר, צריך ללמוד המון. כמו שאני רואה את זה, אין קיצורי דרך. כשחקן אתה יכול להיות אנוכי, אבל כמנג'ר זה בדיוק ההפך. הרעיון של לנהל קבוצת שחקנים מעניין אותי מאוד, בצורה הטובה שאני יכול. אין חוק דבר אחד שתופס לגבי כולם. אני קורא המון עכשיו כי אני אוהב לגלות איך מנג'רים אחרים התמודדו עם בעיות כאלה. שם הקסם נמצא".


למפארד. היה צריך הפסקה מכל הלחץ (Gettyimages)

בסיום, התייחס למפארד גם לעצמו כאדם: "כשאני עובד, אני עובד הכי קשה שאני יכול וכשיש אנשים סביבי אני משתדל לכבד אותם. ברור שאני טועה, אבל בסופו של דבר אני מרגיש שאני עושה את הדבר הנכון, בתקווה שדברים טובים יגיעו. מה שאתה נותן זה מה שאתה מקבל. בחברה המודרנית, ואני ממש לא מנסה להטיף, אנשים שוכחים את הבסיס מבחינת נימוס וכבוד לאנשים מסביב, אז אני משתדל להעביר את זה הלאה כמה שיותר לבנות שלי. כמובן שאני לא כמו שהייתי בגיל 20, לומדים מיליון דברים לאורך הדרך. בסופו של דבר אני מתנהג לאנשים כמו שהייתי רוצה שיתנהגו אליי. מה שהייתי רוצה זה שבסוף הקריירה שלי יהיה מישהו שיגיד: 'הוא היה חבר טוב לקבוצה, לא רק על המגרש. כחבר וכאדם'". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי