ברק בכר: נדאג לזכות רשמית באליפות מול מכבי תל אביב

ג'ון אוגו, טוני וואקמה
ג'ון אוגו, טוני וואקמה | דני מרון

מאמן הפועל באר שבע נזהר בלשונו, אך הודה אחרי ה-1:4 על בית"ר: "האליפות הכי קשה ומתוקה, אגדיר אותה בשבוע הבא". ממן: "יותר טוב לי פה ממה שדמיינתי". בן זקן שהובס: "זו הצלחה גם אם לא נזכה בתואר". צפו

(גודל טקסט)

בקופת הפלייאוף העליון בליגת העל נותרו תשע נקודות בלבד, הפער בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים עומד על שמונה אחרי ה-1:4 הנפלא של האלופה הערב (שבת) ב"טדי" על סגניתה והמשמעות היא אחת: אלונה ברקת, ברק בכר והשחקנים יוכלו לזכות באליפות שלישית ברציפות אם ינצחו בשבת את מכבי תל אביב, או אם הירושלמים ימעדו מול בני יהודה, כשבין לבין הצהובים-שחורים ישחקו ביום רביעי בגמר גביע המדינה מול הפועל חיפה.

חן עזרא כבש ראשון אחרי 22 דקות והקפיץ כ-20 אלף אוהדי בית"ר ירושלים, אבל חאתם עבד אלחמיד (48), חנן ממן (52), בן שהר (64) וטוני וואקמה (75) השלימו את המהפך ואלפי אדומים שהגיעו מבירת הנגב כבר החלו בשירת "יש אליפות, יש אליפות". 

המאמן ברק בכר שמע ברכות על אליפות שלישית רצופה, אך הבהיר: "נחכה עוד שבוע כדי שזה יהיה רשמי, נדאג לעשות את זה. הרימו אותי על הכתפיים כי עשינו ניצחון גדול במגרש קשה, בצורה מדהימה עם קהל מדהים. אין סיבה לא לחגוג, אבל נחכה עוד שבוע. נשארה לנו משימה קטנה בעונה מטורפת וקשה".


חגיגות האליפות החלו על הדשא בטדי, גם אם זה לא רשמי (דני מרון)


מה היה בחדר ההלבשה במחצית
: "אמרתי להם שאנחנו לא משחקים כמו קבוצה אלופה, לא כמו קבוצה שרוצה לנצח. לבית"ר מגיע יותר כרגע ושאם הם רוצים להסתבך אז שימשיכו ככה. הם הבינו את המסר ועלו כמו שצריך. זה לא קל לעשות מהפך כזה מול קבוצה כזו עם קהל כזה, אבל הצלחנו וזה כיף גדול".

הבאת חנן ממן: "זו החלטה שעזרה לנו לעשות כמעט אליפות, שאני מקווה שניקח אותה בשבוע הבא. מהאימון הראשון זה היה נראה שהוא שנים בקבוצה, תרם לנו דברים שהיו חסרים לנו ובוודאי שמספרים. הוא הפך את האחרים ליותר טובים. צריך לפרגן לכולם, יש כאן שחקנים שסוחבים פציעות כמו אלחמיד שגם היה מצוין היום והגיע לו להבקיע".


אם זו האליפות הכי מתוקה מבין השלוש:
"כשניקח אותה, אגדיר בדיוק כל אחת מהן. זו יכולה להיות הכי קשה ומתוקה, אבל נגדיר אותה בשבוע הבא".


ברק בכר על הכתפיים. נזהר בלשונו, אבל יודע שהוא שוב אלוף (דני מרון)

חנן ממן על כך שיניף צלחת ראשונה בקריירה: "זה מאוד קרוב, אני שמח ומקווה שנעשה את העבודה בשבוע הבא. לברק בכר יש המון כריזמה והוא דרש מאיתנו לעשות את העבודה שלנו כי לא נראינו טוב. הוא יודע להעיר אותנו וזה עובד לו יופי. הפועל ב"ש זה מועדון גדול, מועדון עם מסורת. הפרויקט של אלונה מדהים ואני שמח להיות חלק מזה. לא תכננתי להגיע כבר בינואר, אבל דברים התחברו לי בצורה הכי מדהימה. זה יותר טוב ממה שדמיינתי".


על בתו שנולדה השבוע:
"אספר לבת שלי עוד הרבה על הימים בב"ש, יש לי עוד ארבע שנים כאן ויהיו לי הרבה סיפורים".


ג'ון אוגו מתקשה לשלוט בטירוף (דני מרון)

בית"ר ירושלים פתחה בהרכב מפתיע למדי, כשלמעט חסרונו של אנטואן קונטה הפצוע בחר המאמן בני בן זקן, בהתייעצות עם הנהלת המועדון או שלא, לספסל גם את איתי שכטר ועידן ורד. המאמן בני בן זקן סיכם: "עלינו למחצית השנייה כדי לשמור על ה-0:1 וידענו שככל שיעברו הדקות נוכל להבקיע את השני, אבל ספגנו מוקדם מדי וזה היה בעוכרינו. במשחקים כאלה זה יכול להיגמר ככה וחבל מאוד, כי עשינו את העבודה מאוד טוב במחצית הראשונה והגענו לחצי השני מלאי אופטימיות. מאוד חבל".


החלפת בריהון בהפסקה:
"הוא ביקש להתחלף. הוא אמר שהוא גמור ולא יכול יותר. צריך לקחת בחשבון שהוא לא שיחק הרבה וזה היה הגיוני וברור. נכנס במקומו עידן ורד שהוא שחקן מצוין, מבחינתנו כשעשינו את החילוף הרגשנו שעם שחקן טרי אנחנו יכולים לתת עוד אפשרות להתקפה. זה לא קרה".

ספיגת שמונה שערים בשני משחקים קריטיים: "קבוצה שמשחקת נגד ב"ש ומובילה 0:1 במחצית היא קבוצה מוכנה. ספגנו מוקדם והתוכנית השתבשה. הגענו מאוד מוכנים. ככל הנראה שב"ש תזכה באליפות, יש לה פער מאוד גדול והסיכויים לטובתה. עלינו להיות גאים שאנחנו במקום השני, אנחנו עושים עונה מצוינת גם אם זה נשמע מבאס אחרי שהפסדנו שני משחקים".


עידן ורד והשחקנים מעכלים רביעייה נוספת, רגע לפני גמר הגביע (דני מרון)


המומנטום לקראת גמר הגביע ברביעי:
"לגמר אפשר להגיע במומנטום מצוין והכל יכול להשתבש וגם להיפך. אנחנו קבוצה טובה והוכחנו את זה כל העונה, אנחנו מארחים את הגמר ונעשה את הכל כדי לזכות. אם העונה תסתיים בלי תואר? זה כדורגל והעונה הזו היא הצלחה איך שלא נסתכל על זה. מה שצריך להיות, יהיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי