צלחת האליפות תוענק להפועל ב"ש מול מכבי ת"א

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | דני מרון

האדומים מבירת הנגב יוכלו לזכות באליפות השלישית ברציפות אם ינצחו את הצהובים בשבת. חיימוב נפגע ב-1:4 על בית"ר וייבדק. וגם: אוגו התנצל בפני ברדה

(גודל טקסט)
חגיגות האליפות השלישית ברציפות של הפועל באר שבע נפתחו אמש (שבת) בירושלים. כ-8,000 אדומים הפכו את טדי לבמת שמחה, כשעוד לפני השריקה האחרונה ליוו האוהדים בקריאות "אולה" אולה" את המשולשים והעקבים שיצרו מליקסון וחבריו על כר הדשא. בשבוע הבא, מול מכבי תל אביב בטרנר, ההכתרה תהפוך לרשמית. שנה שנייה ברציפות שזה הולך לקרות מול מבטיהם הסקרנים של הצהובים.


במנהלת הליגות התלבטו בהתחלה אם לקיים את טקס הענקת צלחת האליפות כבר בעוד שישה ימים או להמתין עד למחזור הנעילה, ב-20 במאי, ולבסוף החליטו לקיים את החגיגות כבר במשחק הקרוב.


הזכייה בפרס הגדול של הכדורגל הישראלי מדגישה את עוצמתה של באר שבע כקבוצה. התותחנים של ברק בכר חילקו ביניהם את התחמושת, בן שהר וטוני וואקמה, עם 11 שערים כל אחד, התפוצצו בפלייאוף ואמש הם הוכיחו שהליגה קטנה עליהם.



מליקסון והצמד הניגרי בעננים (דני מרון)


טוני חזר להיות האקס פקטור, ובכושרו הנוכחי אולי עוד לא אבדה תקוותו לעלות על המטוס של נבחרת ניגריה למונדיאל ברוסיה. הקרסול כואב? שחיקת הסחוס מתקדמת? עזבו שטויות. הבחור חזק כמו שור, ויש לו יכולות אקרובטיות. בשיא הטירוף של אחרי השריקה וואקמה הניף את בכר על כפיים, עשה פליק פלאק לאחור ואחר כך הניף באוויר גם את אליניב ברדה. מליקסון, חשוף בפלג גופו העליון, סחב את האפסנאי פנחס אוחנה לכיוון השלטים. כשירד לקרקע בכר הצטרף לאקסטזה עם הנפת אגרופים קמוצים לעבר הקהל וליווה את מופע הריקודים של אוגו במחיאות כפיים קצובות.


הייתה לו גם עבודה, בפרט כשקבוצתו נקלעה לפיגור ונראתה רדומה. במחצית בכר הפעיל את נשק יום הדין. "אמרתי לשחקנים שאנחנו לא משחקים כמו קבוצה אלופה, ואם הם ימשיכו ככה רק נסתבך", סיפר ברק בכר. עם 8 נקודות פור כשנותרו רק 9 בקופה, אפילו הוא מבין שתם הטקס. "זו הייתה האליפות הכי קשה והכי מתוקה", התרצה לבסוף, "חכו לשבוע הבא, רק שלא נהרוס אותה".



וואקמה מניף את ברדה (דני מרון)


בכר ביצר את מעמדו כמאמן מספר 1 בישראל. שלוש שנים הוא עושה בית-ספר לקולגות, ובטרנר מקווים שימשיך להיות רעב לתארים בבית-ספרם. על-פי התוכנית, בכר ייצא בסוף החודש לחופשה משפחתית בת 10 ימים, ובאמצע יוני יתחיל בהכנות לעונה הבאה. הן יוקדשו כמובן למוקדמות ליגת האלופות שייפתחו בחודש יולי, כמה ימים לפני גמר המונדיאל. "לבכר יש כריזמה, וזו רק אחת התכונות שלו", החמיא חנן ממן למורו ורבו. הבינגו של חודש ינואר חתום כבר על 8 שערים במדי האלופה שתוכתר כנראה בשבוע הבא, וזוהי האליפות הראשונה שלו בקריירה.


יצטרפו למעמד המרגש לראשונה בחייהם גם חאתם עבד אלחמיד, מרואן קבהא ואורן ביטון. דור אלו וגיא מלמד, שהגיעו ממכבי פ"ת, יצרפו לכרטיס הביקור שלהם תואר ראשון. השוער גיא חיימוב נפצע במהלך המשחק בכתפו, ומשך עד הסיום כשהוא נאנק מכאבים. בימים הקרובים יעבור חיימוב טיפולים אינטנסיביים כדי שיהיה כשיר למשחק האליפות.



גיא חיימוב. ייבדק בימים הקרובים (דני מרון)


בתוך כך, בקבוצה דפדפו הלאה את האירוע שבמהלכו פלט אוגו כמה מילים מיותרות לעבר אליניב ברדה, כשזה דיבר עם השחקנים בירידה למחצית. בסיום ניגש הגרזן הניגרי לקפטן ועוזר המאמן ולחץ את ידו באקט של התנצלות. וואקמה, חברו הטוב של אוגו, חיסל את הפרשה בדרכו המקורית כשהרים את אליניב על כתפיו. לקראת טקס ההכתרה הרשמית הצלחת ייעשה נסיון לשכנע את ברדה להניף את הצלחת יחד עם הקפטנים הנוספים – מאור מליקסון, לואי טאהא ומהראן ראדי. מכיוון שהולך להיות צפוף על הבמה לא ברור מי ישתתף בשלב ההנפה. כפי שפורסם בספורט1, הקפטן ינסה לקבל אישור רפואי לעלות לכר הדשא לכמה דקות במשחק ההכתרה.


לאחר מכן פרסם אוגו התנצלות באינסטגרם כלפי ברדה בה כתב: "הייתי כולי עצבני וחשבתי על איך המשחק יסתיים אתמול בלילה בחדר ההלבשה. כשיצאנו והיינו בדרך למחצית השנייה, הוא אסף את כל השחקנים וביקש שאלבן את העניינים. הוא היה עצבני וזה נגמר זה שהוא צעק שננצח את המשחק. בהתחלה לא אהבתי את זה חשבתי שזה לחץ עליי, אבל הוא גרם לי להאמין במשפט 'זה לא נגמר עד שזה נגמר!'. מגיע מקסימום כבוד למלך, אגדה, קפטן, מנהיג ועוזר המאמן… אליניב ברדה".




ההתנצלות של אוגו (אינסטגרם)


בינתיים, השחקנים לא הסתירו את שמחתם מהניצחון החשוב ברשתות החברתיות:

 

עוד טיפה ❤️

A post shared by Maor Melikson (@melikson24) on

 

ב"ש לא תרד #חלום #עודקצת #יאללההפועל⚪ #الحمدلله_حتى_يبلغ_الحمد_منتهاه

A post shared by Loai Taha 20 (@loaitaha20) on

 

Family ❤️

A post shared by Hanan Maman (@hananmaman) on





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי