וואקמה ואוגו ימשיכו, שיימן יגיע ופקהארט עשוי לעזוב

בן שהר
בן שהר | דני מרון

לצד חגיגות האליפות, בהפועל באר שבע כבר חושבים על העונה הבאה. מוגרבי ואז'ובל מועמדים, קואנקה וקורהוט יזומנו לשיחות וככל הנראה יעזבו, הקבוצה תשתתף בשכרו של הספרדי. הצ'כי מבוקש ביוון. אוחיון ינותח השבוע

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

כשנחלץ מהחגיגות בחדר ההלבשה, סיפר ברק בכר כי צפייה בסרט על שיקגו בולס של פיל ג'קסון ומייקל ג'ורדן סייעה לו לחבר מחדש את העסק. באר שבע בדיוק הודחה מהגביע לאחר הפסד לקריית שמונה, וצלו של משבר ריחף מעליה. "עברנו את אותם קשיים שהם עברו באליפות השלישית שלהם ב-NBA, וקיבלנו מהם קצת השראה בצפייה המשותפת בסרט. לנו אין ג'ורדן ואין לנו את סקוטי פיפן, אבל יש לנו כוח של מועדון ושל קהל. השחקנים הם אלה שהתגברו על הקשיים וצריך להצדיע להם".

כמה דקות קודם לכן היה קשה לפספס את השאגות "יש אליפות! יש אליפות!" שהדהדו כל הדרך מטדי לסיבוב מוצא, ובכל זאת המאמן הכי מעוטר בנגב שומר משהו לחאפלה האמיתית. "עברה עלינו עונה פשוט מטורפת, היא הייתה הכי קשה מבין השלוש האחרונות", אמר בתחושת הקלה. "אני שמח שהצלחנו להביא את הניסיון ואת הדי. אן. איי. החדש של המועדון לרגעי ההכרעה. אחרי כל הקשיים, זה כן מגיע לנו".

עוד לפני שהכתר יהודק לראשו, יהיה על בכר לשרטט את תמונת הסגל לעונה הבאה. צמד הניגרים, טוני וואקמה וג'ון אוגו, חתומים לעונה הבאה ואמורים להמשיך ("לשניהם יש חוזים לעונה הבאה כך שאני לא רואה סיבה שזה לא יקרה", כדברי בכר). שניים מבין ארבעת הזרים הנותרים, מיהאי קורהוט ואיסק קואנקה (שלא זומן אתמול לסגל), יזומנו בקרוב לשיחות עם ראשי המועדון שבה יוסבר להם שהם כנראה לא בתוכניות לעונה הבאה. הקשר הספרדי יקבל אישור לחפש קבוצה חדשה, ולנוכח עלויותיו הגבוהות באר שבע תהיה מוכנה להשלים את שכרו. קורהוט יושאל בכפוף להסכמתו, ובתיאום עם סוכנות השחקנים ההונגרית שמטפלת בענייניו ובשלב זה מעדיפה שהשחקן יכבד את חוזהו בנגב.

לעומתם, החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט, בוחן הצעות מחו"ל בעיקר מהליגה היוונית, ועשוי לעזוב מרצונו. השישי בחבורה, מיגל ויטור, אמור להגיע בימים הקרובים לישראל וייתכן שימשיך כאן את תהליך השיקום בעקבות הניתוח שעבר בברכו. נכון לעכשיו, האלופה תמתין לבלם הפורטוגלי עד שיחזור לאיתנו, תהליך שאמור לקרות בעוד כחצי שנה.


וואקמה ואוגו. צפויים להישאר עם מליקסון (דני מרון)

רשימת המצטרפים והמועמדים כוללת את שמואל שיימן, נייג'ל האסלביינק, פיראס מוגרבי ובן אז'ובל. וובה בראון, עמית ביטון ועמראן אלקרינאווי יחזרו אוטומטית בתום עונת השאלה ועתידם ייקבע בהתאם לצורכי המועדון.

בהיעדרם של מיגל, שיר צדק ומתן אוחיון, פיקוד העורף שייך ללואי טאהא וחאתם עבד אלחמיד. ביום שישי ערב המשחק בטדי, ביקרו השניים יחד עם מהראן ראדי ומרואן קבהא בהר הבית והצטלמו על רקע כיפת הסלע. "כמעט כל שבוע אנחנו נוסעים לשם ומתפללים, וזה מה שעשינו גם הפעם", סיפר אלחמיד. "ביום שישי האחרון התפללנו שננצח ונעשה צעד חשוב שיקרב אותנו לאליפות. זה הכל". בדומה לטאהא, גם אלחמיד ביצע קפיצת מדרגה משמעותית העונה. התיאום ביניהם השתפר, ומיעוט השערים שספגה קבוצתם נזקף במידה רבה לזכותם.

שגיאות הן חלק מהרפרטואר של חאתם, הבקעת שערים היא שינוי מרענן עבורו. את שער הבכורה שלו העונה הוא שמר דווקא עד הרגע האחרון. "תמיד חלמתי להיות במעמדים כאלה, ואני שמח שהשער שכבשתי גרם שמחה לקבוצה ולאוהדים", אמר אלחמיד. "הבקעת הגול הייתה הרגע הכי גדול בקריירה שלי. כל העונה לא הבקעתי, ואני מאושר שזה קרה דווקא במשחק כל-כך חשוב". מישהו ניסה לחלץ ממנו ציטוטים של סגירת חשבונות עם המבקרים שספרו לו טעויות, אבל הוא הדף את השאלה מאזור הסכנה. "אני לא אוהב לדבר על סתימת פיות, בסך הכל אנחנו מתנהגים כמו מקצוענים ולא נתנו לדיבורים מסביב להפריע לנו". לפני שכיבו את הירח, אלחמיד חתם בצמד משפטים מהאגדות: "תמיד חלמתי על אליפות וחלמתי לעבור לבאר שבע שהיא המועדון הכי גדול בארץ. את שני החלומות האלה הגשמתי".

אגב מתן אוחיון, בקבוצה הוחלט בסופו של דבר לאחר שלא חל שיפור במצבו ובשל העובדה שהאליפות הובטחה, לקיים לפני תום העונה את ניתוח הבקע. הבלם ינותח ביום שלישי ולא ישחק בשלושת המחזורים האחרונים. השאיפה היא שיהיה כשיר לפתיחת האימונים בעונה הבאה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי