"כולם כאן כמו באבל": בן זקן, שכטר וקליימן בדרך החוצה

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

הלם בבית"ר לאחר ההפסד בגמר הגביע: "הכל התנפץ לנו בפרצוף". סיכויי המאמן להישאר נמוכים, החלוץ יעזוב ("כנראה שישחק במכבי") וניצן מועמד מוביל לעמדת השוער, עתיד קלאודמיר לא ברור. ורד כעס: "השפילו אותי"

(גודל טקסט)

לילה עצוב וכואב עבר על אנשי בית"ר ירושלים, אחרי המפלה 3:1 להפועל חיפה בגמר הגביע שנערך אמש (רביעי) בטדי. בבית"ר חלמו להניף גביע אחרי תשע שנים ללא תואר אך בסיכומו של דבר, התנפצו כל החלומות לרסיסים ובתוך חמישה ימים איבדה הקבוצה גם את האליפות וגם את הגביע ונותרה למעשה בלי כלום. "כולם כאן נראים כמו באבל", סיפר גורם בקבוצה, "קשה לעכל בכלל את מה שעבר עלינו הערב. היינו בטוחים שנחגוג כאן מול הקהל שלנו והכל התנפץ לנו בפרצוף", סיפר הגורם.

התחושות במהלך הלילה היו קשות ומאוד וכעת נראה שההפסד הזה יגרום לשורת זעזועים בסגל השחקנים וכנראה גם בצוות המקצועי. מעמדו של המאמן בני בן זקן התערער מאוד, אחרי שתי התבוסות האחרונות בליגה וההפסד בגמר ונראה בסבירות גבוהה שהוא לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. במועדון לא פסלו על הסף אפשרות לצירוף איש מקצוע בכיר מעל המאמן, אך בסיכומו של דבר קיימת אכזבה גדולה מתפקודו של בן זקן וכרגע סיכוייו להישאר נמוכים מאוד.

גם בסגל השחקנים צפויים שינויים גדולים בעקבות הדרך בה הסתיימה העונה. בקבוצה הביעו אכזבה גדולה מאוד מיכולתו של השוער בוריס קליימן, והאשימו אותו בספיגת השער הראשון. "ציפינו לקבל יותר מבוריס, בטח בשלבים המכריעים של העונה וזה לא קרה. יחד עם זאת וחייבים להגיד את זה שאסור להפיל את תיק ההפסד רק עליו, אבל אפשר היה לראות את ההבדל בינו לבין השוער של הפועל חיפה, שנראה מצוין ונותן הרבה שקט לקבוצה שלו", אמרו בבית"ר. קליימן מסיים את חוזהו בסיום העונה ונראה שבבית"ר כבר התקבלה החלטה עקרונית שלא להאריך את חוזהו שוב והצדדים אמורים להיפרד בסיום החודש. גם השחקן עצמו ככל הנראה השלים עם העזיבה ואמר לאחר המשחק: "אשחק במקום שיכבדו אותי".

במקביל הואצו המגעים עם השוער איתמר ניצן ולאחרונה אף נרשמה התקדמות גדולה במשא ומתן עם השוער שמסיים את חוזהו בקרית שמונה בסיום העונה. ניצן הוא כעת המועמד העיקרי להחליף את קליימן בין הקורות, אם כי עדיין לא התקבלה ההחלטה הסופית בעניין.

בוריס קליימן. הצדדים השלימו עם העזיבה (דני מרון)
בוריס קליימן. הצדדים השלימו עם העזיבה (דני מרון)

שחקן נוסף שנראה בדרכו החוצה מהמועדון הוא החלוץ איתי שכטר שפתח בהרכב, נפצע בברכו במהלך המחצית השנייה והוחלף. "כנראה שהסיפור של איתי שכטר בבית"ר הסתיים", אמר גורם מקורב לשחקן. "יש סיכויים טובים שנראה את שכטר במכבי תל אביב בעונה הבאה, בימים הקרובים יתבהרו הדברים", הוסיף הגורם. שכטר עצמו שסבל במהלך הלילה מנפיחות בברכו ויצא החוצה כשהוא בקושי הולך, ייבדק היום על ידי רופא הקבוצה, כדי לאבחן את חומרת הפציעה ובכל מקרה הוא צפוי להחמיץ את משחק הליגה הקרוב נגד בני יהודה בשבת.

בני בן זקן. לא ימשיך (דני מרון)
בני בן זקן. לא ימשיך (דני מרון)

ההפסד בגמר והדרך בה הסתיימו המשחקים האחרונים, גרמים לראשי המועדון להתלבטות גדולה מאוד בנוגע להארכת חוזהו של הקשר הברזילאי קלאודמיר פריירה, שביכולתו חלה נסיגה גדולה בחודש האחרון. "קלאודמיר קרס ברגעי האמת, כמו עוד שחקנים בסגל ולא מן הנמנע שנצטרך לקבל החלטות קשות גם לגביו", אמרו במועדון.

האופציה על הארכת חוזהו של חן עזרא מסתיימת הלילה (בין חמישי לשישי) והחל מחצות הוא יהיה רשאי לחתום בכל קבוצה אחרת, אם בית"ר לא תודיע לו על מימוש האופציה. בקבוצה מעריכים מאוד את תרומתו של עזרא ורוצים שימשיך, אך עד כה לא התקיימו כלל מגעים בין הצדדים, אך ביממה הקרובה עשויות להיות התפתחויות.

עידן ורד. כעס (דני מרון)
עידן ורד. כעס (דני מרון)

שחקני הקבוצה נראו שבורים ומרוסקים בחדר ההלבשה בסיום המשחק. טל כחילה שהתקשה לעצור את הדמעות על כר הדשא ואף הלך להתנחם בזרועות אביו, שחקן העבר אהוד כחילה ביציע, התקשה להירגע גם בחדר ההלבשה. כל השחקנים ישבו עם ראשים בין הידיים וכמעט ולא הוציאו מילה מהפה. הקשר עידן ורד ירד עצבני מאוד לחדר ההלבשה, אחרי שנכנס לשחק רק בדקה ה-105 בהארכה, לאחר שהתחמם כמעט מתחילת המחצית השנייה. בדרכו החוצה מחדר ההלבשה אמר ורד לחבריו: "השפילו אותי הערב, זה היה מעליב. שני משחקי עונה ולא נתנו לי לשחק". ורד היה הראשון לעזוב את טדי ונראה כועס ובסערת רגשות גם כשיצא מתחומי האצטדיון.

בבית"ר ניסו להבין כיצד קרסה הקבוצה ופשוט התפרקה במשחקי המאני טיים של העונה, גם בליגה וגם בגמר הגביע וגורם בצוות המקצועי אמר: "קרסנו והתפרקנו דווקא ברגעי האמת. הקריסה כאן היא בעיקר מנטלית. כנראה שיש כאן שחקנים שזה גדול עליהם ואין להם את האופי המתאים למעמדים ומשחקים כאלה. מי כאן לקח תואר חוץ משכטר? היה כאן משחק שווה כוחות בין שתי קבוצות שוות, אבל השחקנים לא ידעו להתעלות ולנצח".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי