בן שהר: מצאתי בב"ש את מה שהיה חסר לי, יש כאלה שלא מעריכים אותי

ניב זריהן, בן שהר, דור אלו, דן איינבינדר
ניב זריהן, בן שהר, דור אלו, דן איינבינדר | מאיר אבן חיים

מלך השערים של האלופה בראיון סיכום עונה: ההערכה ("לא קל להוכיח את עצמי כל פעם מחדש"), הרגעים הקשים ("תשאלו את אשתי מה היא עוברת בגללי"), ברדה ("האירוע מוטט אותנו") והמטרה העילאית ("ליגת האלופות")

(גודל טקסט)

חגיגות האליפות השלישית של הפועל באר שבע נמשכו עד אור הבוקר במועדון "הפורום" בעיר. מיד לאחר טקס הנפת הצלחת, החלו לזרום למקום אנשי המועדון, שחקנים ואוהדים. כולם שידרו דבר אחד – רצון להתפרק אחרי עונה קשה ואליפות שהיה בה לא מעט סבל. אגב, קצת אחרי אחת וחצי זעקות השמחה שנשמעו עם הפושים שהתקבלו אחרי הזכייה של ישראל באירוויזיון היו עוצמתיות לא פחות מהשאגות בדקה ה-55 אחרי שריקת הסיום במושבה שהבטיחה את התואר. "זה היום שלנו", צחקו החוגגים.

רגע לפני שהתפנה לקחת פיקוד על החגיגות, בן שהר עצר לראיון קצר. העונה הייתה מורכבת גם מבחינתו. שוב הוא נאלץ להתמודד עם חלוצי רכש מבטיחים ועם פציעה לא פשוטה כבר בקיץ, אבל את העונה יסיים כמלך שערי ב"ש ועם חוזה חדש לחמש שנים.

"האליפות הראשונה הייתה הכי מתוקה ומדהימה כי בכל זאת חווינו את זה אחרי המון שנים וזה היה מדהים. את האליפות השנייה עשינו עם יכולת מאוד טובה. פה, היו הרבה עליות וירידות, מה לא היה לנו בשנה הזאת? מדהים מבחינתי שבכל זאת לקחנו אליפות שנה שלישית ברציפות".

הייתה תחושה של שובע ועייפות.
"הייתה תחושה של עייפות והיה גם רגע של מפנה. במחנה האימון בנחשולים הוא הראה לנו סרט על מייקל ג'ורדן שעשה לנו סוויץ' בראש. היה חשוב לבוא במאני טיים ולהראות את היכולות שלנו. זה מה שעשינו. שיחקנו נגד נתניה, נגד בית"ר חזרנו בטדי. זה הראה על העוצמה שלנו ואני הכי שמח בעולם כי זה מגיע לנו".

בן שהר עם החברים. לא כולם מעריכים (מאיר אבן חיים)
בן שהר עם החברים. לא כולם מעריכים (מאיר אבן חיים)

היו פה סיפורים של עונה: פציעות, ברדה, צדק, ההדחה במאריבור. איך מרגיש לעבור את זה שבוע אחרי שבוע?
"קיבלנו מכות. לראות מה קרה לברדה – סמל אדיר בב"ש – זה מוטט אותנו באותו שבוע והיינו צריכים להרים את עצמנו. ואז עוד פעם פציעות – ועוד פעם להרים את עצמנו. למדנו לחזור וזו הגדולה של הפועל ב"ש. החוזק המנטאלי והעוצמות עשו את העונה. עברנו כמה עונות, היינו אלופים, יש פה שחקנים עם ניסיון בינ"ל וניסיון של נבחרות ולמדנו לצאת מהמצבים האלה. באו שחקנים חדשים שהוכיחו את עצמם ועכשיו הגדולה היא להמשיך. זה לא יהיה פשוט אחרי שלוש שנים, אבל בואו קודם נחגוג את הרגע".


אתה מרגיש מספיק מוערך?

"כן ולא, יש הרבה אנשים שכן מעריכים אותי וכמובן שיש כאלה שלא. התפקיד שלי – ואני עושה אותו על הצד הטוב ביותר – הוא כל שנה לבוא ולהוכיח שאני השחקן המוביל של האלופה. זה מה שעשיתי בשנה הראשונה, בשנה השנייה וגם בשנה השלישית. כמובן שאני צריך להיות יותר אהוד. לא קל להוכיח את עצמי כל פעם מחדש כי כל שנה יביאו חלוצים חדשים ותמיד יכתירו אותם בהתחלה כאלה שהולכים להוביל. מי שמכיר אותי יודע שזה נותן לי יותר אדרנלין לבוא בכל אימון, לעבוד קשה. אני לוקח דברים ללב כשצריך, אכזבות וניצחונות. יש כאלה שמעריכים ובשבילם אני נותן את הטון ואת העבודה".

אלונה ובכר. מרגישים אצלם בבית (מאיר אבן חיים)
אלונה ובכר. מרגישים אצלם בבית (מאיר אבן חיים)

כל החיים חיפשת בית בכדורגל. מצאת בב"ש את מה שהיה חסר לך?
"כן, נתנו לי חוזה חסר תקדים לחמש שנים ואין יותר הערכה מזה. רוב הקהל של ב"ש אוהב אותי. כמובן שתמיד יהיו כאלה שירצו יותר ויפזלו לאחר. אני תמיד אומר שהכי קל להעריך אותך כשאתה לא נמצא. היו פה שחקנים שנתנו ורק שהם הלכו הרגישו שהם חסרים. אני פה ושמח שאני פה ומוכיח את עצמי. אצטרך להתמודד עם מי שלא יבוא כמו שאני עושה בכל שנה".

גם השנה הגיעו חלוצים וכרגע אתה מלך השערים של ב"ש עם מספר דו ספרתי.
"אמרו לי שהגעתי ל-49 שערים בהפועל ב"ש שזה נתון יפה מאוד. יכולתי לסיים עם יותר ואני תמיד שואף ליותר. אבל אם נסתכל על התמונה הכללית, להגיע לכמעט 50 שערים בשלוש שנים בב"ש זה משהו שאם היית שואל אותי לפני, זה היה משמח אותי. מצאתי מקום שאני יכול להראות את היכולות שלי. אני עדיין צעיר ויש לי עוד כמה שנים להראות את זה".


תקשורת זה חלק מהעניין?

"תקשורת יכולה לעזור לשחקן… יש שחקנים שיותר מתיידדים עם התקשורת ומראים את עצמם. זאת הדרך שלי, לבוא אימון אחרי אימון וזו לא קלישאה. אני בא לפני ונשאר אחרי אימונים. תשאלו את אשתי מה היא עוברת בגללי. תמיד שאפתי להיות הכי טוב שאפשר. זה מה שאני מנסה לעשות".

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש חוגגים (מאיר אבן חיים)

אם עונה כזאת הסתיימה עם אליפות שלושה מחזורים לסיום, יגידו שהליגה חלשה ושלא היו יריבות.
"אי אפשר להגיד שהליגה חלשה. היו קבוצות טובות ואנחנו היינו מעל כולן. התמודדנו עם מכבי ת"א ובית"ר ירושלים. נכון שהיינו פחות טובים מהשנים הקודמות. אתה לא יכול כל שנה לבוא ולהתפוצץ. לפעמים אתה לא מגלה את היכולת הטובה שלך ועדיין נותן את התפוקה במאני טיים".


ועכשיו, ליגת האלופות זה מה שחסר?

"בואו נהיה אמיתיים. המטרה העיקרית והעילאית היא ליגת האליפות. כמעט זה לא מספיק במפעלים האלה. הראינו את עצמנו גם בליגה האירופית בשנה שעברה ושיחקנו משחקים טובים. אחרי שלוש אליפויות, המטרה העיקרית היא קודם כל ליגת האלופות ואני בטוח שאלונה תשקיע את כל המאמצים כדי שנעשה את זה. חוויתי את זה עם הפועל ת"א וזה היה רגע מדהים. מקווה שנעשה את זה שוב".

ליגת האלופות תשים את ב"ש כקבוצה הטובה בהיסטוריה?
"זה יכול מאוד לעזור. במשך שלוש שנים הראינו את עצמנו כקבוצה מאוד חזקה ובטוח שיזכרו אותנו עוד הרבה שנים. אם אתה רוצה לתת הגושפנקא, אנחנו צריכים להגיע לליגת האלופות, אבל לא בדיבורים. זה לא יהיה קל יש קבוצות חזקות ועם כל הכבוד, אנחנו עדיין הפועל ב"ש ויש יריבות מצוינות. בואו נראה מה אלונה מתכננת לשנה הבאה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי