בית"ר הודיעה: הקבוצה תיקרא "בית"ר טראמפ ירושלים"

בית"ר טראמפ ירושלים
בית"ר טראמפ ירושלים | בית"ר ירושלים, רשמי

כפי שפורסם על ידי עיתונאי מעריב בן כספית, המועדון החליט להוסיף את שמו של נשיא ארה"ב, כהוקרה על הכרתו בעיר כבירת ישראל. "יש בנו אהבה לכבוד הנשיא, והיא תנצח", נכתב. תגובת ההתאחדות לכדורגל בפנים

(גודל טקסט)
בצל הבלאגן במועדון ורגע לפני העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, בית"ר ירושלים הודיעה היום (ראשון) רשמית בצד מפתיע במיוחד על כך שתשנה את שמה ל"בית"ר טראמפ ירושלים", כפי שחשף מוקדם יותר העיתונאי בן כספית. הצעד נעשה כהוקרה לנשיא דונאלד טראמפ על הכרתו בעיר כבירת ישראל. בשגרירות ארה"ב אומנם לא נרשמה התלהבות רבה מהמהלך, אך בעלי הקבוצה אלי טביב לחץ לביצועו.


"70 שנה המתינה ירושלים להכרה בינלאומית, עד שהנשיא דונלד טראמפ החליט לעשות מעשה והכיר בה כבירת הנצח של עם ישראל", נכתב בהודעה הרשמית של המועדון. "הנשיא טראמפ הפגין אומץ, חזון ואהבת אמת לעם ישראל ולבירתו, ובימים אלה הולכות מדינות נוספות בעקבותיו ושמות את ירושלים על המפה", הכתב בהודעת המועדון. בית"ר ירושלים, אחד המותגים הירושלמים הבולטים ביותר, החליט לגמול לנשיא על אהבתו במחוות אהבה משלנו. ראשי המועדון – הבעלים אלי טביב ומחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, החליטו להוסיף לשם המועדון את שמו של הנשיא האמריקאי שעשה הסטוריה ומעתה תיקרא קבוצת המנורה "בית"ר טראמפ ירושלים".


בן כספית, שכאמור חשף את  הסיפור לראשונה, אמר לתכנית הספורט של 103FM: "בשגרירות האמריקאית אישרושהגיע רעיון כזה, אך הם לא מתלהבים משימוש בשמו של הנשיא על ידי גופים פרטיים. אלי טביב, אני חושב, הגיע למסקנה שהוא לא צריך רשות מאף אחד. הוא מכבד את הנשיא והוא יכול לקבוע כבעלים לשנות שמה של הקבוצה, כך לפחות שיטתו. אני התרשמתי שטביב רציני, בואו לא נשכח שהוא גם אזרח אמריקאי ותומך בנשיא ארצות הברית".



בהתאחדות לכדורגל טוענים: "נכון לעכשיו לא הוגשה שום בקשה רשמית לשנות את שמה של בית"ר ירושלים. על פי התקנון, המהלך הוא בלתי אפשרי לפחות בשלב הזה". על פי התקנון, מועדון רשאי להוסיף לשמו תוספת אחת או יותר ורק מהאפשרויות הבאות: שם מסרחי בכפוף למגבולת כל דין, לזכר אדם שנפטר ובכפוף לקבלת הסכמת בני משפחתו או שם עירוני בכפוף לקבלת הסכמת הרשות המקומית.





בחזרה למציאות הקשה, הרוחות בקבוצה מסרבות להירגע וכעת נראה שכולם רק רוצים שהעונה תסתיים כבר ואפשר יהיה לצאת לפגרת הקיץ. במועדון היה חשש גדול מאוד מפני התפרקות של הקבוצה, במשחק החוץ נגד בני יהודה במושבה. הלך הרוח במועדון ערב המשחק, היה קודר מאוד והייתה תחושה שלאף אחד אין באמת חשק או אנרגיות לעלות למשחק, בעקבות ההפסד הכואב בגמר הגביע בשבוע שעבר.


בסופו של דבר ולאחר שהקבוצה עלתה עם שבעה שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו נגד הפועל חיפה בגמר, הצליחו הבית"רים לספק משחק לא רע ולסיים ב-3:3, לאחר ששמטו פעמיים יתרון של 0:2 ו-2:3 נגד הזהובים שלא וויתרו. "צריך לומר כל הכבוד לשחקנים, כי באמת היה חשש אמיתי מהתפרקות מוחלטת אחרי ההפסד בגמר", אמרו בקבוצה. "המשחק אתמול מאפיין שוב את כל העונה שלנו, כובשים שערים, מובילים ואז סופגים שוב משום מקום ומאבדים נקודות. כולם יצטרכו להביא עכשיו אנרגיות מחודשות כדי שנסיים את העונה בצורה מכובדת".


מי שלא נכח באצטדיון הוא הבעלים אלי טביב, שהעדיף שלא להגיע וצפה במשחק מביתו. בבית"ר מספרים כי טביב לקח קשה מאוד את ההפסד בגמר ואת העובדה שהקבוצה למעשה התרסקה וכשלה ברגעי האמת של העונה, כאשר בתוך שבוע הפסידה למעשה בשני משחקי עונה ונותרה בסופו של דבר בלי כלום. נכון לעכשיו יש חוסר וודאות בנוגע לעתידם של שחקנים רבים וגם של הצוות המקצועי וכולם למעשה מחכים למוצא פיו של טביב, שיצטרך ביחד עם נציגו אלי אוחנה, לקבל החלטות בנוגע לעתיד הקבוצה.

ברייקינג: בבית"ר ירושלים בדקו אפשרות להוסיף את השם "טראמפ" לשם הקבוצה: בית"ר טראמפ ירושלים. מחווה לקראת העברת השגרירות לבירה וביטוי לאהבת הקהל לנשיא. בשגרירות האמריקאית לא נרשמה התלהבות. טביב עדיין לא ויתר. פרטים בהמשך

— Ben Caspit בן כספית (@BenCaspit) May 13, 2018

ההחלטה המרכזית כרגע מתייחסת לעתיד הצוות המקצועי, כאשר לפחות על פי ההערכות, המאמן בני בן זקן לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. בן זקן שהקפיד גם אחרי המשחק אתמול שלא להתייחס למעמדו באופן אישי, סיפר על הקושי בהכנות למשחק: "זה מאוד מאכזב, הובלנו פעמיים ומאוד רצינו לנצח את המשחק, בהתחשב בכל האווירה מסביב ובאיך שהגענו למשחק. עשינו תיקו ונרים את השחקנים לקראת המשחק ביום שלישי וננסה להסתכל קדימה. יש לנו עוד שני משחקים, וצריך לקחת עוד קצת זמן כדי לעכל את הדברים לפני שנדבר על סיכום העונה. רצינו מאוד לנצח ולהגדיל את הסיכוי שלנו לשמור על המקום השני, שזו גם מטרה בפני עצמה היום וזה מה שיש לנו".


שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים. סימן שאלה גדול (עדי אבישי)


"דיברנו עם השחקנים וכרגע המקום השני, זו המטרה שנשארה לנו, ננסה לעשות את הכל עד השנייה האחרונה, כי מבחינתנו זו מקצוענות, נצטרך להתמודד עכשיו עם צמצום הפער, במשחק חזק מול מכבי תל אביב ביום שלישי".


בגזרת השחקנים, יצטרכו כעת ראשי המועדון, לקבל החלטות בנוגע לעתידם של שחקנים שסיימו חוזה, או כאלה שיש בחוזה שלהם אופציה לעונה נוספת. בראש הרשימה נמצא חן עזרא, שהאופציה על הארכת חוזהו פגה בלילה שבין חמישי לשישי, אולם עדין לא נאמרה המילה האחרונה וכעת ממתינים לראות האם תתבצע פנייה לנציגיו של השחקן, במטרה לשבת למשא ומתן מחודש, על הארכת החוזה לשנתיים, בתנאים חדשים, או שבית"ר תיפרד מאחד העוגנים המרכזיים שהיו לה בפלייאוף הזה. עזרא עצמו חזר ואמר שהוא רוצה להישאר בבית"ר, אך הדגיש שבמצב העניינים הנוכחי, הדברים כמובן אינם תלויים בו.


בני בן זקן. לא ימשיך (עדי אבישי)
בני בן זקן. לא ימשיך (עדי אבישי)


השוער בוריס קליימן, שעמד במרכז הסערה מאז משחק הגמר, יסיים את דרכו במועדון בסיום העונה ולבית"ר יהיה שוער חדש. קליימן שוחרר מהמשחק, לאחר שהתלונן כי אינו חש בטוב, הגיע לאצטדיון, נבדק על ידי רופא המועדון ושוחרר לביתו.


שחקנים נוספים שממתינים למוצא פיהם של ראשי המועדון הם שלושת הזרים, קלאודמיר פריירה, מרסל הייסטר וז'אורז'יניו, כאשר אף אחד לא יופתע אם בסופו של דבר שלושתם לא יישארו בעונה הבאה.


ביום שלישי תפגוש בית"ר את מכבי תל אביב, שחזרה לכושר טוב, במשחק שיהיה קרב ישיר על המקום השני. אריק סאבו שלא שותף אמש בשל צבירת כרטיסים צהובים, צפוי לשוב להרכב וייתכן שגם איתי שכטר הפצוע יחזור לסגל, בהתאם למצב הפציעה בברכו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי