איינבינדר: אי אפשר לשבוע מזכייה באליפות, בעונה הבאה ננסה לצ'פר עם גביע

דן איינבינדר
דן איינבינדר | לירון מולדובן

קשר הפועל באר שבע חגג אליפות שלישית בקריירה וראשונה בבירת הנגב והודה: "ההתמוטטות של ברדה גרמה לנו להתייחס לחיים בפרופורציות המתאימות. ליגת האלופות? נהיה תלויים בהגרלה, אבל יש סיכוי לעשות דברים יפים"

(גודל טקסט)

חייו של דן איינבינדר עברו שינויים דרמטיים בשנה האחרונה. החלפת מקום עבודה, אליפות אדומה אחרי שתיים במדים הצהובים של מכבי תל אביב והצעת נישואין שנענתה בחיוב – כל אלה אילצו אותו לערוך מחדש את הרזומה שלו. "זו הייתה עונה מורכבת, מאתגרת ומיוחדת", אומר הקשר שהגיע לטרנר מבית"ר ירושלים. "בתוך פחות משנה חווינו דברים שאולי מתרחשים לאורך קריירה שלמה".

מכל הפרשות והמכשולים, התמוטטותו של אליניב ברדה על מגרש האימונים בלהבים הותירה בו צלקת. בראיון מיוחד לכבוד הזכייה בצלחת, הוא נזכר תחילה באותו בוקר טראומטי: "היינו כולנו במגרש, כשברדה פתאום נפל אחרי שספג כדור באזור החזה. כמה שניות הוא לא זז. היינו בהלם. כל אחד מאיתנו תפס פינה על הדשא. כולנו בכינו, ואז הרמנו את עצמנו. הזזנו את השער כדי לפנות דרך לצוותי ההצלה. נסענו אחרי האמבולנס לבית החולים סורוקה, חיכינו מחוץ לחדר הצנתורים והתפללנו לשלומו. אחרי כמה שעות הוא יצא החוצה וחייך. הסוף היה מתוק. תודה לאל שהוא התאושש. הוא לקח חופשה ארוכה כי היה חשוב לו לעזור למערכת. המקרה הזה גרם לכולנו להתייחס לחיים בפרופורציות המתאימות".

הייתה נקודת זמן שחששתם שהאליפות עלולה לברוח לכם?
"אחרי ההפסד למכבי תל אביב היה ברור לנו שהעונה יהיה יותר קשה לזכות באליפות, ודווקא אז ידענו לאסוף את עצמנו. הרבה אנשים מסביב עזרו לנו להתרומם. התמיכה שקיבלנו מאסי, ברק ואלונה הייתה אדירה".


"דווקא אחרי ההפסד למכבי תל אביב ידענו לאסוף את עצמנו" (דני מרון)

מה צריך לקרות כדי שלא תלווה אתכם תחושת שובע אחרי שלוש אליפויות רצופות?
"עבורי זו אליפות ראשונה במדי הפועל באר שבע, ושלישית בסך הכול בקריירה, ומבחינתי אי אפשר להיות שבע. הליגה היא הלחם והחמאה עבור כל כדורגלן מקצועי, וזכייה באליפות תהיה תמיד המשימה הכי חשובה. בעונה הבאה ננסה 'לצ'פר' את המועדון באמצעות זכייה בגביע המדינה".

בטח לא היה לך קל לבצע את המעבר מהצהוב של בית"ר לאדום הבאר שבעי?
"זו הייתה החלטה לא קלה שהייתי חייב לקבל. מה שהקל עליי את המעבר זו ההיכרות עם ברק. אנחנו מכירים הרבה זמן, אפילו שיחקנו יחד בקריית שמונה. כשהגעתי לבאר שבע היו לנו הרבה שיחות בקיץ".

תוכל להשוות בין בית"ר לבין ב"ש?
"מדובר בשני מועדונים שונים, באר שבע זה מועדון מאוד מסודר ומאורגן שכל הזמן מייצר שאיפות חדשות. כבר עכשיו אני מרגיש את הלהט של כולם להשיג את היעד הבא – שלב הבתים של ליגת האלופות".

תוכל לנתח את הסיכויים שלכם להגיע לשם?
"צריכים להיות אמיתיים ולומר שמדובר במשימה מאוד קשה, עוד לפני שהוסיפו עוד שלב אחד למוקדמות. ברור שיגיעו שחקנים חדשים ובכל זאת נהיה תלויים בהגרלה ובעוד כמה מרכיבים כדי לעשות את זה. בעונה שעברה עברנו את לודוגורץ שהתגלתה כיריבה ברמות הגבוהות ביותר, ואם חלפנו על פניה סימן שיש לנו סיכוי לעשות דברים יפים גם בקיץ הקרוב".


"יש לנו סיכוי לעשות דברים יפים באירופה בקיץ הקרוב" (דני מרון)

שער אחד בלבד הפריד ביניכם לבין שלב הבתים. עד כמה ההדחה מול מאריבור הכאיבה?
"ניצחנו את מאריבור 1:2 בטרנר והגענו לגומלין בידיעה שתיקו מאופס יבטיח לנו את שלב הבתים. בפיגור של 1:0 טוני וואקמה נגח בדקה ה-90 לחיבורים, וכולנו כבר ראינו את הכדור נכנס. משום מקום השוער של מאריבור, הנדנוביץ', הצליח להדוף. אצבע יותר קטנה שלו וכל העונה האירופית שלנו הייתה נראית אחרת".

ברשותך, נבצע עוד נחיתת ביניים בטדי. אתה מבין ללבם של אוהדי בית"ר שעדיין כועסים עליך?
"אני מקבל פרגונים וסופג תגובות פחות נעימות. לפני המפגש האחרון שלנו בטדי, אוהדים של בית"ר כתבו לי 'אם לא היינו אוהבים אותך ומאוכזבים מההחלטה של טביב לא להאריך את החוזה שלך, לא היינו מקללים אותך'".


דן איינבינדר וארוסתו הטרייה ליאת (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי