אלי טביב הודיע: אני זז הצידה, אעזוב את הכדורגל הישראלי

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

הבעלים הצהיר: "לא אפגע בבית"ר ירושלים, אשאיר את הערבויות הכספיות עד שיימצא רוכש. נאלצתי להביא מיליונים מהבית בגלל קומץ. אלי אוחנה ינהל. סמסים לספסל? נעשו טעויות". מספר אוהדים קיללו לכל אורך מסע"ת

(גודל טקסט)
אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים ערך לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים מיוחדת במסעדת "אחלה" בכפר סבא ובה הודיע: "החלטתי סופית, אני עוזב את בית"ר ירושלים. אלי אוחנה ינהל את המועדון". טביב צוטט הבוקר כאומר "נמאס לי, אני עוזב את המועדון"  ואכן הבהיר מספר שעות לאחר מכן כי החליט לעזוב בעיקר בשל התנהגות האוהדים – שמצדם הגיעו בחלקם למסיבת העיתונאים וקיללו את טביב שאף קרא לאבטחה להוציא את המתפרעים.


אלי טביב פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "זה לא מעמד פשוט עבורי. אנחנו נמצאים בסיום עונה פנטסטית, העונה הטובה ביותר שידעה בית"ר ב-10 שנים, ועם זאת ישנה תחושת עצבות שלא ברורים לי. כמה נתונים: שני מחזורים לסיום  העונה אנחנו רחוקים רק שני שערים משיא כיבוש שערים של בית"ר מאז ומעולם, 75 שערים. נשבר שיא כיבושים ברציפות למועדון כדורגל אי פעם – 40 מחזורים ברצף. אולי מעל הכל, הבטחת השתתפות באירופה – דבר שהפך מובן מאליו למועדון שנלחם על חייו מקצועית וכלכלית טרם הגעתי למועדון.


"לקחתי אתה קבוצה תוך התחייבות לגירעון של 22 מיליון שקלים. הטענה שלקחתי בחינם לא עומדת במבחן המציאות. לקחת מועדון חולה להבראה כלכלית, מועדון ללא סדר כלכלי ומוסר תשלומים גרוע, זה לא דבר פשוט לסדר. הצלחה מקצועית באופן הדרגתי לאורך חמש שנים, השתתפות באירופה שנה רביעית ברציפות זה דבר שלא קרה מעולם בבית"ר ירושלים. בית"ר זה מועדון גדול וחשוב לכדורגל הישראלי, מועדון יקר ללבי שלא ארצה לפגוע בו. לכן אני זז הצידה ולא אפקיר אותו – אשאיר את הערבויות הכספיות עד שיימצא רוכש ראוי למועדון בסדר גודל של בית"ר", הבהיר הבעלים.



אלי טביב מודיע על עזיבת המועדון (דני מרון)


"אני מרשה לעצמי אם להיות ציני, הרוב מתעלם מהפעולות הקריטיות שהובלתי במועדון. מלחמה ללא פשרות בנגע הגזענות והאלימות במועדון. התפרעויות אוהדים, קנסות ועונשים במיליוני שקלים, הפסדים רבים, איבוד ספונסרים, מכות ששום מועדון אחר לא יוכל לעמוד בהן וכל זאת לא עצר אותי ממלחמה חסרת פשרות".


"במהות שלי אני אדם שלא מוותר, לא נשבר, אבל הקולות האחרונים אינם ברורים לי. תמוהים בעיניי ומגיעים לכדי פגיעה ברמה האישית והמשפחתית. יכול להיות שנעשו טעויות, אבל הכוונה הייתה ברורה: לשבת, להסיק מסקנות, לתקן ולשפר לעונה הבאה. התגובה חסרת הפרופורציה והלך הרוחה שלילי הביאו אותי לכדי תחושת שבר ופגיעה", סיכם אלי טביב.



אלי אוחנה ינהל את המועדון מעתה והלאה לבדו (דני מרון)


מיד לאחר מכן החל שלב השאלות, וטביב השיב: "כשיבוא הבן אדם הרציני והאמיד, אנהל איתו מו"מ. גם כשהצהרתי בעבר שהקבוצה על המדף, אף אחד לא הגיע. לא אפגע בבית"ר. גם כלכלית אנסה לעשות את המקסימום, אבל יהיה גבול. התקציב לעונה הבאה? הכל יהיה בפרופורציות. ההודעה הזאת מוכנה אצלי עוד לפני גמר הגביע. דיברתי עליה עם האנשים הקרובים אליי. כשאתה מעמיד תקציב מסוים ובסוף עונה – בגלל קומץ שבא ופוגע במועדון בקריאות גזעניות ובהשלכת חפצים – אתה צריך להביא עוד כמה מיליוני שקלים, זה פוגע. השנה שיחקנו באירופה ללא קהל וזו פגיעה כלכלית קשה. סגירת יציע זו פגיעה כלכלית. יש קבוצות עם תקציבים גדולים שנלחמו נגד הירידה. הקהל שם מתפרע? לא. רדיוסים וקנסות? לא. למה זה צריך לקרות כאן בגלל קומץ? אתם זוכרים מה קרה בשרלרואה, איזה נזק תדמיתי כלכלי ומקצועי האנשים האלה גרמו לנו. נלחמתי נגד אותם אנשים לבד ואף אחד לא עזר לי – לא משטרת ישראל ולא אף אחד אחר. אין עם מי לדבר. כנראה שלמשטרה נוח לקבל יותר פרסום על השמפניות והסיגרים של ביבי מאשר לשים כסף במלחמה על גזענות ואלימות". 


ההחלטה לעזוב: "אני החלטתי וזאת החלטה סופית. אתן לאלי אוחנה לנהל את המועדון ובמה שאוכל לעזור, אעזור לו. כל שנה ציפיתי שאולי זה ישתנה, אולי הם יבינו שזה רק מזיק. כשאתה מביא הישגים למועדון ועדיין הורסים, בסוף אתה מרים ידיים. בית"ר מועדון גדול עם קהל גדול. לבי עם מאות אלפים של אוהדים טובים. באתי ממנטליות שונה ורעיונות איך לנהל קבוצת כדורגל. מה שהקהל אומר בעל הבית צריך לעשות? אף אחד לא יודע מה קורה בתוך המועדון. אני מאמין שיגיע רוכש. אם לא, אשתדל להחזיק עד שיגיע מישהו. בינתיים אלי אוחנה ינהל את המועדון. הוא יחליט את כל ההחלטות לגבי הצוות המקצועי. שינו זוארץ חבר טוב ולא יותר. לא היו מגעים איתו". 



הכחיש שקיבל הצעות למכירת המועדון (דני מרון)


מגעים עם "הקומץ":"ישבתי עם אותם אנשים וזו הייתה טעות. ניסיתי לנהל מו"מ עם אותם אנשים. ניסיתי דרך חדשה אחרי ההתפרעויות. הצליחו לשכנע אותי בעבר להישאר ואמרתי שאתן עוד צ'אנס. זה לא עבד. ברור שאני יכול להסתדר בלי הכדורגל. יש לי הרבה דברים לעשות. אני חושב על זה כמה חודשים אחרי שראיתי את ההתפרעויות והקללות, התערבות של אוהדים מי ישחק ומי לא. אם הקומץ לא יבוא ויפריע, יבוא רוכש. הקומץ מרתיע אנשים מלבוא. הבעיה שאין עם מי לדבר. זה אנשים שהמועדון לא מעניין אותם". 


מעורבותו בקבוצה: "אתה רוצה שהקבוצה תצליח. נכון שאני לא פעיל אבל זה תקציב שלי. עניין אותי לראות מה קורה וזאת זכותי. כשבאים ואומרים לי שיש שחקן שרוצים לרכוש, הם צריכים אוקיי ממני כי מי ששם את הכסף זה אני. עשיתי טעויות, אבל לא חושב שטעיתי בהרבה. אני שומע אנשים שאומרים ניהול גרוע קבוצה מצליחה. אין דבר כזה בעסקים בשום מקום. קל להשוויץ וקל לאנשים שאין להם ולא ניהלו חנות מכולת לדבר שטויות".


הוספת השם טראמפ:
"אוחנה יצטרך להמשיך עם הרעיון הזה. אני חושב שמה שעשה טראמפ למדינה שום נשיא ארה"ב לא עשה בעבר במשך 70 שנה. זו ההערכה לנשיא שאכפת לו. בלי מעצמה כזאת גדולה, אני לא יודע אם היינו קיימים". 



"הקומץ מרתיע אנשים מלבוא. הבעיה שאין עם מי לדבר"


נקוודת השבירה: "סגירת היציע המזרחי והמשחק ללא קהל. זה פגע מקצועית כי יכולנו להיות עם יותר נקודות. אתם לא ידעתם מה קורה במועדון. שחקנים מרכזיים נפצעו וזה פגע בנו. יכול להיות שאם חלקם היו בריאים, היום היינו אלופים כי אפילו ב"ש לא הגיעה לכמות השערים שלנו. בניון? הקהל היה נגדי גם לפני זה. מפחד מהקומץ? באו אליי כל כך הרבה פעמים הביתה. אתם יודעים מה הם יכולים לעשות. עברתי הכל. אני מפחד רק מאלוהים. משטרת ישראל נותנת אישור לחוליגנים לבוא לבתים. זו בושה". 


היחסים עם השחקנים שרוצים לעזוב: "לשחקנים אין קשר לשיקול לעזוב. מה שאתם רואים מבחוץ, קל לכם לנחש. יש כמה מכם שכותבים ומסלפים דברים וזה גורם להסתה. אתם מדברים נגד אלימות ונגד גזענות, אבל חלק מכם יוצרים הסתה ואני קורא את זה. אמרו שוורד לא משחק בגלל שאני רוצה לקצץ לו בשכר. לא דיברתי איתו על זה בכלל. ורד עבר תקופה קשה. הבן אדם לא אכל ולא שתה במשך ארבעה חודשים, הגוף שלו עדיין לא חזק. הוא מאוד רוצה להצליח, אבל הוא לא בכושר שהיה וזה ייקח זמן. ישבתי עם הרופאים ועם מאמן הכושר והוא אמר שייקח לו זמן. איתי שכטר נפצע והתקשה לחזור. אם איתי שכטר היה יכול להואיל למועדון לקחת תארים או עידן ורד אתם חושבים שהם לא היו משחקים? אני לא רציתי אליפות? אני לא רציתי גביע המדינה? איך כותבים דברים כאלה". 


ההודעות לספסל והיחס לבני בן זקן: "אמרתי שנעשו טעויות ומתקדמים הלאה". 



אלי אוחנה. כעת הוא יצטרך להתמודד עם האוהדים כשינהל את הקבוצה (דני מרון)


עזיבת קבוצה שלישית: "הדרך שלי שונה מישראלים שיש להם מנטליות שונה ומקשיבים לכל מה שאומרים להם. פתאום כשלא הולך, יש זעקה של אוהדים להביא שחקן ולחזק. מביאים שחקן בסכומים ומסתבר שהוא לא שווה 50 אלף דולר. אני לא ארצה את האוהדים בגלל שהם חושבים משהו שצריך לעשות בקבוצה. בשום פנים ואופן לא אעבור למועדון רביעי. אסיים את תפקידי בכדורגל הישראלי אלא אם תהיה קבוצה שתציע לי להיות גנ'רל מנג'ר (צחק). תראו מה קרה בהפועל כפר סבא ובהפועל ת"א אחרי שעזבתי. רציתם שאתן לאנשים האלה לנהל את בית"ר? המועדון יתפרק".


הקהל השפוי: "אני מסתובב צפון, דרום, מרכז ומקבל פרגון בכל מקום. עוד לא נתקלתי בבן אדם מחוץ לאצטדיון שקילל לאותי. זה נתן לי את הכוח לנהמשחיףך מבלי להתייחס לאותו נרקומן חוליגן שעומד בחוץ. זה בן אדם בודד שאין לו מה לעשות ובא לקלל. רוב הקהל מאוד מעריך את מה שעשיתי. קיבלתי ים סמסים ורק פרגון ותישאר הבעיה שהקהל השפוי לא עושה משהו נגד החוליגנים".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי