צפו בתקציר: מכבי ת"א נפרדה מיצחקי וקרויף ועלתה למקום השני

ברק יצחקי
ברק יצחקי | דני מרון

בצל ההודעה של טביב, הצהובים ניצחו 1:3 את בית"ר בזכות שערים של ריקן, דוידזאדה ובלקמן, במשחקם הביתי האחרון של המאמן והחלוץ, שזכו להרבה כבוד מהקהל. כחילה צימק, ראיקוביץ' הדף פנדל מפוקפק של סאבו

(גודל טקסט)
בצל ההודעה הדרמטית של אלי טביב על כך שיעזוב את בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב עלתה הערב (שלישי) למקום השני על חשבון הקבוצה מהבירה אחרי שגברה עליה בקלות 1:3, במשחקה הביתי האחרון באצטדיון בנתניה במסגרת המחזור ה-35 והלפני אחרון בפלייאוף העליון בליגת העל.


הקהל נפרד בתחילת המשחק מג'ורדי קרויף שיעזוב בתום העונה וברק יצחקי שהודיע אתמול שיתלה את נעליו בתום העונה, וכבר בדקה השביעית עלו הצהובים ליתרון כשאבי ריקן בעט כדור נהדר מחוץ לרחבה לחיבורים של סתיו שושן ורץ להתחבק עם החלוץ הוותיק. המחצית הראשונה הייתה בשליטה בלעדית של הצהובים ובדקה ה-31 כדור עומק של אייל גולסה הגיע לאופיר דוידזאדה שלא התקשה מול שושן. שש דקות לאחר מכן השוער הבית"רי הכשיל את ניק בלקמן ברחבה, והחלוץ לא התקשה להפוך את זה ל-0:3. משחק ליגה רביעי ברציפות בו בית"ר סופגת לפחות שני שערים, דבר שלא קרה לא מאז, שימו לב, מאי 2003.


לבני בן זקן זה הספיק והוא הכניס כבר בדקה ה-41 את קלאודמיר במקום יעקב בריהון ובהפסקה את בוריס קליימן במקום שושן, והמחצית שנייה הייתה קצת יותר מאוזנת כשבדקה ה-59 התרחש האירוע המרכזי כשברק יצחקי עלה מהספסל בפעם האחרונה מול הקהל הביתי, וזכה לתשואות מאוהדי קבוצתו ומאוהדי האקסית. חמש דקות לאחר מכן טל כחילה צימק ל-3:1 מבישול של יאקוב סילבסטר, והשאיר בחיים את רצף הכיבושים במשחקים של בית"ר, שכעת עומד על 41. בדקה ה-88 התרחש רגע של מחלוקת כשאלי דסה נגע בכדור מחוץ לרחבה, אך זה לא מנע מהשופט עידן לייבה לשרוק לפנדל לאורחת. אריק סאבו ניגש לבעוט, אך פרדראג ראיקוביץ' עשה צדק כשהדף והשאיר את התוצאה עד הסיום, בו האוהדים עודדו דקות ארוכות את יצחקי וקרויף.



האוהדים הצהובים נפרדו (דני מרון)


בשבוע הבא יסיימו הצהובים את העונה במיני דרבי כשיתארחו במושבה אצל בני יהודה, כשבית"ר, שתקווה למעידה של הצהובים כדי לחזור למקום השני, תקווה לעשות את שלה כשתארח את הפועל חיפה, למרות כל הרעשים סביבה וכשעתידה לוט בערפל.

הרכבים
מכבי תל אביב:
פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, טל בן חיים, ז'אן-סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, שרן ייני, אייל גולסה, אבי ריקן (גידי קאניוק 63), ניק בלקמן (ברק יצחקי 59), וידאר קיארטנסון.


בית"ר ירושלים: סתיו שושן (בוריס קליימן 46), דוד קלטינס, טל כחילה, מיקי סירושטיין, חן דילמוני, אופיר קריאף, יעקב בריהון (קלאודמיר 41), אריק סאבו, עידן ורד (שון גולדברג 78), יאקוב סילבסטר, אנתוני וארן.



גם השחקנים נפרדו מיצחקי (דני מרון)




ומקרויף (דני מרון)


מהלך המשחק

עוד לפני המשחק, התרחש אירוע מרגש כשכל האוהדים קראו לברק יצחקי שהתחמם, הוא הגיב בדמעות וזכה לחיבוקים ונשיקות מחבריו לקבוצה.



יצחקי. הקהל קרא בשמו (אריאל שלום)


דקה 7, 0:1 למכבי תל אביב: מתפרצת צהובה הסתיימה אצל ריקן שבעט נהדר לחיבורים של שושן מחוץ לרחבה, ורץ להתחבק עם יצחקי.



הצהובים חוגגים עם יצחקי (דני מרון)


דקה 20: כדור של בלקמן הגיע לריקן שבעט מהאוויר, החוצה.


דקה 31, 0:2 למכבי תל אביב: כדור עומק של גולסה הגיע לדוידזאדה, שבאחד על אחד מול שושן לא התקשה להכפיל את היתרון.



דוידזאדה. הכפיל (דני מרון)


דקה 37, 0:3 למכבי תל אביב: שושן הכשיל ברחבה את בלקמן, שלא התקשה לכבוש מהנקודה הלבנה.



בלקמן. דייק מהנקודה הלבנה (דני מרון)


דקה 40: אוהדי בית"ר מקללים את טביב ושרים "שיישרף לכם הכפר".


דקה 41: בריהון יצא לטובת קלאודמיר, בתקווה שיחזק את הקישור.


דקה 46: משטרת ישראל הודיעה שנעצר אוהד מכבי ת"א לאחר שיידה אבן ושבר זגוגית רכב בנתניהשפני שהמשחק התחיל, ולאחר מרדף רגלי אחריו הוא אותר בתוך כיתת לימוד בבי"ס בנתניה הסמוך למגרש. החשוד נעצר והובא לתחנת המשטרה לחקירה. כתוצאה מזריקת האבן נגרם נזק לרכב, אך אין נפגעים. מחר יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בפ"ת.



השמשה שנופצה (משטרת ישראל)


דקה 46: שושן שילם את המחיר והוחלף, קליימן עלה מהספסל.


שושן. שילם את המחיר (דני מרון)
 

דקה 48: קיארטנסון עבר שני שחקנים, אבל בעט לידיים של קליימן.

דקה 59: יצחקי נכנס כשחקן להופעה ביתית אחרונה במקום בלקמן.



יצחקי. עלה מהספסל (אריאל שלום)


דקה 63, בית"ר צימקה ל-3:1: סילבסטר מסר כדור רוחב לכחילה, שכבש שער מצמק מחמישה מטרים, ודאג להשאיר את הרצף של בית"ר על 41 משחקים עם שער.



כחילה. השאיר את הרצף בחיים (דני מרון)


דקה 70: קאניוק בעט, אך קליימן הדף.


דקה 88: בית"ר קיבלה פנדל אחרי שדסה נגע ביד מחוץ לרחבה. ראיקוביץ' עשה צדק והדף את הפנדל של סאבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי