בכר: אנחנו מועדון שכל הזמן משתדרג תוך כדי תנועה

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

מאמן הפועל באר שבע מסכם עונה, חושף מודל חיקוי (פאולו סוזה), מחמיא לראדי ("נכס"), מזדהה עם צדק ("הוא זה שיצא עם ההרגשה הרעה") ומרגיע את האוהדים: "אני נשאר במקום שטוב לי בו"

(גודל טקסט)

חרדת הנטישה של אוהדי הפועל באר שבע מתגברת בכל פעם שברק בכר תוקע דגל על עוד פסגה. מאמן כמוהו נולד פעם בדור, והחשש מפני היום שאחרי בכר מטריד את המוני האוהדים האדומים.

את העונה הקרובה, הרביעית והלפני אחרונה שלו במקום עבודתו הנוכחי, ברק יפתח על הקווים בטרנר, ובקיץ 2020 תהיה לו תחנת יציאה. האפשרות שיוצע לו לחתום על חוזה משודרג בתנאי שיאריך את תקופת כהונתו תחת המטריה של משפחת ברקת בהחלט קיימת, וייתכן שיהיו התפתחויות בכיוון הזה כבר בקרוב.

בבוקר שאחרי ההנפה השלישית ברציפות של צלחת האליפות בכר הגיע ליום ראיונות מרוכז במלון ליאונרדו. רהוט בדיבורו, רענן אחרי שלוש שעות שינה, כאילו שלא רקד עד אור הבוקר במועדון "הפורום". ברק ענה בסבלנות למבול השאלות שהומטרו עליו, כשהוא נמנע מתרגילי התחמקות שאפיינו אותו לאורך השנה במסיבות העיתונאים המעיקות שנכפו עליו.

בהתייחס לעתידו המקצועי, הוא אמר: "למדתי שבכדורגל אין טעם לצאת בהצהרות, ואני לא רוצה לחשוב יותר מדי קדימה. הנה, בקריית שמונה הייתי 11 שנים וקרה מה שקרה. יש לי חוזה לעוד שנתיים בבאר שבע ואני נשאר במקום שטוב לי. זה לא יהיה נכון לכוון לטווח הרחוק מדי".

זינוקו המטאורי בשמי הנגב לא ניתק את רגליו מהקרקע. הוא לא נתלה באילנות גבוהים מדי, ומצביע על פאולו סוזה, מאמנה הפורטוגלי לשעבר של מכבי תל אביב, כאחד המודלים שלו לחיקוי. כשמדברים איתו על מעבר לאירופה, אין לו אשליות בקשר לריאל מדריד או ברצלונה. "אני אדם מציאותי", הוא מדגיש, "בינתיים נמשיך את הדרך שהתווינו כאן".


סוזה. מודל החיקוי (עדי אבישי)

אם מוציאים מתוך המשוואה אגדות מסוגם של אלכס פרגוסון וארסן ונגר, הרי שקדנציה של מאמן מצליח נמשכת 5-4 שנים בממוצע. "אחרי התקופה הזאת בדרך כלל מועדון צריך להתרענן, והשאלה היא איך ומתי לעשות את זה", אומר בכר בזהירות. "יאמר לזכותם של אלונה ואסי רחמים שהם לא מחכים לסוף העונה, כל הזמן הם בודקים אופציות איך לשנות ואיך לשדרג תוך כדי תנועה".

אתה בעצמך עשית את זה, כשהחלפת כמעט חצי קבוצה בעקבות התקלות והתאונות שפקדו אתכם.
"אכן ובולטת במיוחד הייתה ההתקדמות של חאתם עבד אלחמיד ושל אורן ביטון. חאתם הגיע בהרבה כסף והיו שפקפקו ביכולות שלו. על הדשא ראינו עד כמה מדובר בשחקן מגוון שיכול לשחק בכמה עמדות. הקרדיט על ההצלחה של אלחמיד ושל ביטון צריך להינתן לעוזר שלי, עמיר נוסבאום, שתרם להם מניסיונו כמגן".


אתם מדברים על רענון השורות, בזמן שהפקתם תועלת מקסימלית ממהראן ראדי הבלתי מתכלה. תוכל לפזר את הערפל מסביבו?

"למרות שהחוזה שלו מסתיים, יש לנו אופציה לגביו ויכול להיות שהוא ימשיך. מדובר בנכס שלקח כבר שש אליפויות, ואני מאחל לו שיזכה באליפות שביעית ושמינית".


אורן ביטון. נוסבאום שיפר אותו (דני מרון)

ועדיין בענייני ותיקים, מה התוכניות נוגע לאליניב ברדה?
"הוא היה חלק מהצוות ואני מקווה שימשיך להיות איתנו".

ההתמוטטות של ברדה הייתה טראומטית עבורכם. ספר לנו כיצד הדברים נראו מזווית הראיה שלך?
"זו הייתה חוויה קשה מאוד. הקפטן שלך, דמות אהובה עליך, כמעט הולכת לך בידיים. תודה לאל שהוא יצא מזה והתאושש, ובכל יום שאנחנו נפגשים זו זכות גדולה עבורנו".


"בוא נהיה כנים, קשה מאוד להגיע לליגת האלופות"
בינתיים אדריכל האליפויות של הפועל באר שבע מתכנן את הפרויקט הבא – השגת הכרטיס לשלב הבתים בליגת האלופות. פעמיים רצופות הפריד רק שער אחד בינו ובין הגשמת חלומו, את השפעותיה של ההדחה הכואבת מול מאריבור צירפו לרשימת המכות שנחתו על האדומים בעונה החולפת.

בכר מנסה להנמיך ציפיות: "בואו נהיה כנים, מאוד קשה להגיע לשם. למרות שבשנתיים האחרונות היינו קרובים להשגת המטרה, יכול להיות שנצטרך לעבור בניסיון השלישי קבוצות מדורגות כבר בשלבים המוקדמים. העובדה שהצלחנו להתברג עונה שנייה ברציפות בשלב הבתים של המפעל האירופי היא גם לא דבר של מה בכך. יצרנו מסורת עם ניצחונות על מועדוני פאר".

בעונה שעברה דילגתם מעל לודוגורץ, ולפני שנתיים עשיתם בית ספר לסלטיק בגומלין בטרנר. מה חסר כדי לנפץ את תקרת הזכוכית הזאת?
"לודוגורץ היא קבוצה מצוינת, ששווה גול נגד כל קבוצה בעולם לדעתי. ואחרי ההדחה מול מאריבור היינו צריכים להרים את כל המועדון הזה. כל המועדון נרתם למען המשימה שלא הייתה פשוטה".


וואקמה. בכר טוען שההחדה ממוקדמות ליגת האלופות אכזבה אותו קשות (דני מרון)

טוני וואקמה עבר סוג של רכבת הרים העונה. יכול להיות שהוא הגיע לשיא כושרו מוקדם מדי?
"טוני היה השחקן הכי משמעותי שלנו במפעלים האירופיים. הוא לקח על עצמו המון משחקים, וההדחה הזאת אכזבה אותו קשות. העונה הייתה מורכבת לכולם, גם עבורו".

"עונה מורכבת" היא כסף קטן לעומת מה שעבר על שיר צדק.
"מאוד קשה, כמו הרבה דברים קשים שעברנו. לאבד שחקן כזה ומנהיג כזה זו מהלומה כבדה. במסגרת המגבלות עזרנו לו לשמור על כושר. אבל אנחנו יכולים לדבר עד מחר על העזרה מסביב, בסופו של דברוהוא זה שיצא עם ההרגשה הרעה מכל הסיפור". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי