אינייסטה נפרד מברצלונה: הגעתי כילד ועוזב כגבר

אנדרס אינייסטה נפרד משחקני ברצלונה
אנדרס אינייסטה נפרד משחקני ברצלונה | AFP

הקשר האגדי עזב את הקבוצה היחידה בה שיחק בטקס מרגש בקאמפ נואו שלא השאיר עין אחת יבשה. צ'אבי: "בהתחלה אמרו שהוא דומה לי, אבל אז ראיתי אותו משחק והבנתי שהוא הרבה יותר טוב". יחתום ככל הנראה ביפן

(גודל טקסט)
 עין יבשה אחת לא הייתה אתמול (ראשון) בקאמפ נואו. חגיגות הזכייה באליפות אחרי הניצחון על סוסיאדד 0:1 משער של פליפה קוטיניו היו משניות לחלוטין. הטקס שנמשך עמוק אל תוך הלילה ריגש את כל העולם כשאנדרס אינייסטה אמר שלום לברצלונה ובמידה רבה כמו ג'יאנלוקה בופון אפשר לומר שאין יותר שחקנים כאלה. התקשורת הספרדית כבר כתבה שהוא ישחק בעונה הבאה ביפן ואיחלה לו בהצלחה בקבוצה החדשה ויסל קובה למרות שלא הודיע על כך רשמית עדיין.


אינייסטה בכה כפי שלא ראינו כדורגלן בוכה מזה שנים. במהלך המשחק היה אקט סימלי של העברת סרט הקפטן מאינייסטה לליונל מסי והקהל עמד ומחא כפיים לשחקן אולי הכי אוהב בכדורגל הספרדי שאמר שלום. אינייסטה אמר אחרי המשחק: "תודה לכל האוהדים על ההערכה שלהם והכבוד שקיבלתי במועדון מהיום הראשון. אשמור על זה לעד בליבי. זה היה כבוד והנאה כאחד לשחק 22 שנה עבור המועדון הזה".


"מונדו דפורטיבו" כתב בקאטלנית לקשר: "תודה רבה" בשער העיתון והוסיף: "התודות הן ללא קץ. אינייסטה שיחק 81 דקות אחרונות בקבוצה, 15 אחרונות לצידו של ליאו מסי. הוא קיבל את גביע האליפות מוקף במשפחתו והשחקנים בלילה בלתי נשכח". כל השחקנים לבשו חולצות עליהן היה כתוב אנדרס אינייסטה. העיתון כתב בהתרגשות: "זו פעם אחרונה בה היה אפשר לראות את הקסם של אינייסטה, הכדרור הנפלא שלו והמגע המתוק בכדור".


Thanos Finger Snap Iniesta8 out of @FCBarcelona. I'll forever Miss You Legend #Infiniti8Iniestapic.twitter.com/wU0JLdHzpA

— #FathersDay (@RichardPaynne) May 20, 2018


אינייסטה אישר שכבר החליט לאן יעזוב ויודיע על כך בעוד כמה ימים, הוא אמר לאוהדים: "הגעתי לכאן כילד ואני עוזב כגבר. זה יום קשה עבורי. אחרי 22 שנים נפלאות אני עוזב. זו היתה גאווה והנאה. תודה לשחקנים ולאוהדים. אתגעגע אליכם כל כך". הוא קיבל את החולצה שלו ממוסגרת מאישתו כאשר גם הוריו ומשפחתו היו על כר הדשא". הוא ברך את ברצלונה ועיר מולדתו.


מסי, אשתו הילדים חגגו על כר הדשא עם האוהדים והתרגשו עם אינייסטה וכולם שאלו את עצמם איזה טקס גדול יותר או מרגש יותר יצטרכו להמציא בבארסה כשמסי יפרוש מהקבוצה. מסי פחות או יותר הודה בסיום שאנטואן גריזמן מגיע כשאמר: "זה ברור שגריזמן מוצא חן בעיני. אני לא יודע אם העברתו לברצלונה נסגרה, אבל בחדר ההלבשה אנחנו מאושרים שהשחקנים הכי טובים בעולם מגיעים אלינו".


Andrés Iniesta showing the LaLiga trophy to the fans at Camp Nou #fcblivepic.twitter.com/bMwAuqJEzb

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) May 21, 2018


מאמן הקבוצה, ארנסטו ואלוורדה: "הפעם התוצאה של המשחק היתה פחות חשובה כי היינו צריכים להיפרד באופן טוטאלי משחקן שכולם אוהבים. רציתי להחליף אותו קצת יותר מוקדם, אבל יצא בסוף שהוא שיחק גם הכי טוב ודחיתי את החילופים, אבל זה עבד מצוין. האוהדים שרו את שמו 12 דקות בסיום. בעתיד אוכל לומר שהייתי במשחק מרגש כזה ורגעים שלא נשכח לעולם. אימנתי אותו רק שנה, אבל מה שהוא חווה היום זה החלום של כל שחקן להיפרד מקבוצתו. את ההיסטוריה שעשה בברצלונה אף אחד לא יוכל לחקות".


איבן ראקיטיץ' אמר: "זו היתה הנאה צרופה לשחק לצידו של אינייסטה. מצאתי חבר לכל החיים ויש לי חיבה גדולה לו ולמשפחתו. לא אשכח לעולם איך זה היה לשחק לצידו".

צ'אבי כתב מכתב ארוך מאוד ומרגש לאינייסטה: "אני עוד זוכר את הרגע הראשון שראיתי אותו. אמרו לי שהוא דומה מאוד במשחקו אליי, אבל כשראיתי אותו משחק אמרתי 'מה קורה כאן? הוא לא דומה לי. הוא הרבה יותר יצירתי, דריבליסט הרבה יותר טוב. הוא יודע ללכת לאגפים ולהגביה. הוא שיחק עם שתי הרגליים מה שנראה עכשיו נורמלי, אבל בעבר זה לא היה מקובל. כשאתה רואה אותו משחק אתה רואה הצגה על כר הדשא. עבורי הוא השחקן הכי מוכשר שנולד בכדורגל הספרדי אי פעם".


674 – Only Xavi Hernandez (767) has made more appearances for Barcelona than Andres Iniesta in all competitions (767). Era. pic.twitter.com/d8j2gfc9mv

— OptaJose (@OptaJose) May 20, 2018


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי