ברדה: עוד אליפויות? צריכים להחתים את בכר לעשר שנים

ברק בכר עם אליניב ברדה
ברק בכר עם אליניב ברדה | מאיר אבן חיים

הקפטן הפורש של הפועל ב"ש ערך מסע"ת אחרונה כשחקן פעיל והתייחס לפרישה: "כל השבוע לא ישנתי, הקהל התעלה". המאמן הוסיף: "אליניב יהיה בהפועל ב"ש. זה בטוח". המועדון עשוי לשתף פעולה עם חדרה. אוחנה נותח

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אליניב ברדה פרש אמש מכדורגל, בסיומו של ערב מהפנט שהותיר אחריו אלפי לבבות שבורים בבירת הנגב. התגייסות הקהל, השחקנים וראשי המועדון לצורך ארגון מסיבת הסיום הייתה מושלמת. יממה לאחר שעשרות אלפי אוהדים הודו לקפטן הפורש בחגיגת האליפות הרשמית, נערכה לכבודו פרידה כיד המלך. מאות פלקטים שעליהם הודפס דיוקנו של ברדה על קלף 10 לב אדום הונפו בטרנר, לצד חולצות אדומות ששמו הוטבע עליהן.

ליתר ביטחון, שירותי ההצלה הועמדו במצב הכן, ואפילו דימה החובש הפגין נוכחות בזמן שברדה ערך תרגילי חימום ועלה לכר הדשא. מרוב התרגשות הוא שכח להסיר את הטבעת והשאיר מאחור את מגיני העצם. השופט הורה לו לצאת החוצה כדי לסדר את העניינים, ועם שובו למגרש רשם שתי מסירות מדויקות, כמעט בישל, ונע היטב ללא כדור. אלא שהמצב הכי קרוב לגול מבחינת הקפטן היה בפתיחת המשחק. האדומים קיבלו פנדל, וברדה התרומם מן הספסל, בתקווה לנצל את שתי הדקות שאישרו לו הרופאים, כדי להבקיע מן הנקודה הלבנה ואז לפרוש בשיא. אפילו במחיר של חריגה מכללי הטקס. "הלוואי שיכולתי להכניס אותו כדי לבעוט את הפנדל, אבל רצינו לתת לו את הכבוד הראוי בסיום המשחק", אמר המאמן ברק בכר.

את שתי הדקות האחרונות בקריירה המקצוענית שלו, תיאר ברדה בפשטות במסגרת מסיבת העיתונאים האחרונה שלו כשחקן פעיל: "האמת היא שלא רציתי לעשות חימום, אבל נזכרתי שזה עדיף מבחינה בריאותית ועשיתי את זה. נכנסתי, וכמעט בישלתי גול. מרוב התרגשות עליתי עם הטבעת, ובלי מגינים, אבל השופט הפעיל שיקול דעת. אם היה מרחיק אותי לא הייתי יכול לפתוח את העונה הבאה. לשמחתי הכול עבר בשלום. אני מאושר ממה שהשגתי ושמח ממה שיש".

בהתייחסו לתרומת המאמנים שהשפיעו עליו בצורה המשמעותית ביותר לאורך הקריירה, הוא לא נאלץ ללכת רחוק מדי. "המאמן שיושב לצדי, ברק בכר, תרם לי הרבה, בחצי שנה שאני חלק מן הצוות המקצועי ראיתי כמה הבחור חרוץ, וכמה כל החלטה שלו נשקלת ונבדקת. לא סתם הוא מצליח. היה גם מאמן בלגי, פרנקי ואן קאוטרן, שאימן אותי בגנק. יחד איתו זכיתי בתואר האליפות בבלגיה".


ברדה עם בכר. המתכון לעוד אליפויות? (מאיר אבן חיים)


אפרופו אליפויות, מה צריך לעשות כדי להניף עוד צלחות אדומות בטרנר? "להחתים את ברק לעשר שנים קדימה, אותו ואת הצוות שלו. ויש עוד כמה דברים שצריך להשתפר בהם תוך כדי תנועה. שלוש האליפויות האלה לא צריכות לספק אותנו".

איך מקדמים שחקני בית צעירים ומשלבים אותם בקבוצה הבוגרת? "אני מקווה ששיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד ייצא לפועל וירים את המועדון לגבהים חדשים כחלק מן האקדמיה לכדורגל שמתוכננת להיבנות אצלנו. מסגרת כזאת עשויה לפתח צעירים שיוכלו להשתלב בבוגרים".

החלטתו לפרוש הייתה בלתי נמנעת: "אחרי שעברתי את בדיקת ה-MRI השנייה למיפוי לב הדברים התבהרו. במשך ארבעה חודשים עברתי שיקום בסורוקה, והיה ברור שלא אוכל לחזור לספורט תחרותי. גם על שתי דקות של משחק הפרישה היה מאבק לא קל. אבל לשמחתי הצלחתי לסיים את הקריירה על הדשא, כמו שרציתי".


ברדה. נאבק גם על דקות הפרידה (מאיר אבן חיים)

בימים שלפני המאורע ברדה עסק בקריאת הודעות. מאות מסרוני תמיכה נשלחו אליו מישראל ומחו"ל, אחד מהם הגיע מחברו הטוב, אובידיו הובאן. "דיברנו זמן קצר אחרי שהוא זכה באליפות רומניה, הוא עודד אותי ואני בירכתי אותו".

ההתרגשות מנעה ממנו להירדם ואת לילותיו הלבנים העביר מול מסך המחשב, מחזיק בקושי את עפעפיו. כנס ההתעוררות באדיבות האולטרסאות' ושאר ארגוני האוהדים סייע לו לדבר לעניין: "כל השבוע לא ישנתי. ראיתי את משחק הפרישה של דל פיירו, שהיה האליל שלי, ושל טוטי ברומא, והתרגשתי שוב בשבילם. אחרי משחק הפרישה שלי ברור לי שהקהל שלנו התעלה".

ומה הלאה? "אשב עם המועדון, נשמע מה הם רוצים, ונקבל החלטה". ובכר נעל את הדיון בסוג של אמירה: "אליניב יהיה בהפועל באר שבע. זה בטוח".


טוטי. העביר את הלילות של ברדה (AFP)

לעומת ברדה, מי שממש לא נמצא בכיס של בכר ואלונה הוא מהראן ראדי, שסיים חוזה לאחר שלוש שנים אדירות בטרנר. בסיום הטיול הלילי מול מכבי נתניה, יצא ראדי מחדרי ההלבשה ועלה שוב לכר הדשא כדי להודות לקהל, באקט שאפשר לפרש כמחוות פרידה. מהראן עבר בין כל היציעים, כשמכל עבר הופנו אליו הקריאות "תישאר, תישאר".

מגמה הפוכה מסתמנת ביחס לדיא סבע, מלך השערים של הליגה, שזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל הבאר שבעי כשירד לספסל המחליפים. סבע נמצא במקום גבוה ברשימת המועמדים לנחות בטרנר לקראת העונה הבאה, כשבראש "רשימת המבוקשים" מופיע עדיין אלון תורג'מן, חלוצה הפורה של הפועל חיפה.

מיכאל אוחנה, שסובל מקרע ברצועת הצולבת, עבר בהצלחה את הניתוח בלונדון. בתוך כך, עלייתה של הפועל חדרה לליגת העל משפרת את הסיכויים ליצירת שיתוף פעולה בינה ובין האלופה. ניסו אביטן, מאמן קבוצת הנוער הבאר שבעית בעברו הלא רחוק, עשוי ליהנות מעדיפות בנוגע לקליטת שחקנים מושאלים מטרנר, ביניהם כמה מבוגרי מחלקת הנוער המוכרים לו היטב וזקוקים לעונת התחשלות. תיאורטית מדובר ברעיון מועיל מבחינת שתי הקבוצות, ובזמן הקרוב צפויות התפתחויות בנושא.


אביטן. בדרך לשת"פ עם האלופה? (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי