יעקב בוזגלו: מכבי חיפה הגישה למאור הצעה לא מכובדת, זה מקומם

יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו | דני מרון

לאחר שהקשר התרחק, אביו כינס מסע"ת בה חשף: "רוצים להישאר, אבל 25% מהחוזה הקודם זה מכעיס - כאילו לקחו שחקן נוער. אחד שיושב ביציע ירוויח פי 10 ממנו". וגם: ההצעה ממכבי ת"א והתגובה הרשמית של הירוקים

(גודל טקסט)
יעקב בוזגלו, אביו וסוכנו של מאור, כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה שפך אור על המשא ומתן המורכב מול מכבי חיפה ודיבר על עתידו של הקשר. בוזגלו פתח את דבריו: "יש לי הרבה מילים טובות להגיד על מכבי חיפה. חלמנו להגיע למכבי חיפה, קיבלו אותנו בזרועות פתוחות. הרבה דברים נאמרו לפני שהגענו, אבל התקבלנו כמו שרק שחקנים גדולים מתקבלים במועדון גדול. לצערנו הרב, מאור נפצע בפעם השנייה לכאורה ואני מדגיש לכאורה היות והוא משך את הפציעה הראשונה. מכבי חיפה לקחה על עצמה לשקם את מאור, לנתח אותו בניתוח הכי טוב שמאור יכול היה לקבל. לצערנו, כולם יודעים שהניתוח הראשון לא צלח. היות ומאור נפצע פעם אחת ונותח פעמיים, הדברים יצאו קצת משליטה.

"למאור יש חוזה עם מכבי חיפה שבנינו אותו במשך למעלה מתשעה חדשים. הגענו למצב שבו מכבי חיפה לא רק שלא הפסידה על מאור, אלא המפסיד העיקרי זה מאור עצמו. היה לו את החוזה מספר אחת בישראל מבחינת הישראלים כל זה בתנאי שאם הוא משחק, הוא יכול להשתכר. הוא לא שיחק ולא השתכר ולו אגורה אחת. גם את שכר הדירה מאור מימן מכיסו לאורך כל הדרך. השיקום לצערנו ארוך וקשה. כל הסבל, הניתוחים, השיקום, דה ז'ה וו שאני לא מאחל לאף שחקן לעולם. ההסכם בטל לחלוטין, אבל מכבי חיפה לקחה על עצמה את כל השיקום ועל זה מגיע לה את כל הכבוד במיוחד לאחר מה שעברנו אחרי הפציעה הראשונה.

"כינסתי את מסיבת העיתונאים רק כדי שדברים לא ייצאו מהקשרם כי לצערי במדינה שלנו כל אחד יכול לבוא לומר מה שהוא רוצה. כל ילד בן 7-8 הוא עיתונאי ומגיב לכל שחקן ומאמן. דרך מסיבת העיתונאים נוכל להפריך את כל השמועות. מאור שחקן מוערך בישראל ומטבע הדברים הוא נושא לשיחה. ההצעה החדשה היא 25 אחוז ממה שמאור שהיה אמור להרוויח בחוזה המקורי. מאור הפסיד פעם ראשונה את ההסכם שחתם עליו, הפסיד פעם שנייה את הסבל שעבר לאורך כל תקופת השיקום והכי חשוב את המשחק הכי אהוב עליו – הכדורגל.


"מה שמכבי חיפה הציעה לא מכובד ולא לגיטימי" (דני מרון)

"כשמפסידים כל כך הרבה זה מקומם לבוא להציע 25 אחוז. היום ישבתי עם מכבי חיפה בפעם השנייה ומכבי חיפה עושה הכל כדי לשפר את התנאים כי היא הבינה שזה לא יכול ללכת. התקרבנו קצת ואני מפה רוצה לומר למכבי חיפה ובעלים שאני מכבד, שמאור עדיין מאוד רוצה מכבי חיפה. לא רק מאור אלא כל משפחת בוזגלו. מכבי חיפה היא בשבילנו אתגר עצום. נכון שנעשו שם טעויות בשנים האחרונות, אבל אני לא יכול להרשות לעצמי שמאור יהיה השעיר לעזאזל בכל מה שקרה שם. מכבי חיפה מושכת וסוחבת אחריה הרבה מאוד דברים שהם אלה שהביאו אותם לנהל מו"מ בינם לבין עצמם ולהגיש לנו הצעה שהייתי אומר בלשון המעטה לא מכבדת. היום היא קצת משופרת ונתנה לי תחושה שבעצם יש על מה לדבר. אנחנו מתקרבים ל-50 אחוז מהחוזה המקורי ואני חושב שזה לא הוגן. 

"היום מצבו של מאור פי 100 יותר טוב. רופא מכבי חיפה הזהיר את יענקל'ה שלא יחתים את מאור כי הפציעה שלו לא במיטבה. הפעם אותו רופא אמר בצורה חד משמעית שמאור יחזור יותר חזק ממה שהיה. להערכתי ואני אומר את זה בזהירות מאור יהיה על המגרש בחודש ספטמבר והוא יכול להפתיע ולחזור לפני כן. אסור לקחת סיכונים. אולי מחמת הזהירות יעכבו לו טיפה את החזרה ואין לי בעיה עם זה. יש צוות רפואי ומקצועי שיחליטו מתי מאור יחזור.

"אני חושב שאם אנחנו לוקחים את ההסכם המקורי שבא ומבטח את מכבי חיפה. מהרגע שמאור נפצע, אגורה שחוקה הוא לא קיבל. את כל הביטחון יש למכבי חיפה. איפה הפחד שלה? בואו ניצא מתוך הנחה שמאור לא ישחק כי הוא פצוע. היא לא מחויבת. אני בא ואומר למכבי חיפה שאנחנו לא רוצים אגורה אחת שלא מגיעה לנו. ממכבי ת"א בעונה שעברה הייתה הצעה הרבה יותר טובה ממכבי חיפה. דחינו אותה משום שהרצון שלנו היה לחזור לחיפה. חזרנו בדלת הראשית, ולצערנו קרה מה שקרה. את ההסכם שבנינו בהרבה מאוד זיעה, בואו נחזור עליו – לא תפסידו כלום אם לא ייתן לכם תפוקה. כל ההסכם היה בנוי מהצלחה כי הם פחדו מהיכולת. לקחנו את כל הסיכונים האפשריים. אם זה לא הוגן, לא יודע מה הוגן.


" החוזה הנוכחי – וזה הכעיס אותי – כאילו לקחו שחקן מהנוער" (דני מרון)

"החוזה הנוכחי – וזה הכעיס אותי – הוא כאילו לקחו שחקן נוער גם בקטע המקצועי. למה מגיע למאור 25 אחוז מהמקור? לדעתי זה לא הוגן ולא נכון בלשון המעטה. אמרתי את זה גם למכבי חיפה. אמרתי להם 'אני מרשה לכם לשחק בתאריכים, להוסיף עוד טיוטה להסכם המקורי שבה אתם לוקחים מקדם סיכונים מקסימלי'. אני מאמין במאור, הוא מאמין בעצמו, מכבי חיפה מאמינה בו. מה הסיבה להוריד לו 50 אחוז? לא קרה כלום בדרך. מאור לא נותח נכון בפעם הראשונה, לא טופל נכון והפציעה מתמשכת. שיבוא לי אדם אחד שהיה מסכים להיפגע שוב פעם שנייה? לא ביקשנו שיפור בתנאים ולא ביקשנו שום דבר מעבר למה שקיבלנו.

"הכעיס אותי שלא היה מו"מ בין מכבי חיפה לבינינו. הייתה פגישה, רצינו לשמוע ולא הייתה שום הצעה. אני היום לא במצב של לבוא ולדבר על אולטימטום. ברגע שיידעו שמאור שחקן חופשי והוא יכול להגיע לכל מועדון בארץ, אני בטוח שאקבל הרבה פניות. לא עשיתי את זה כי אני באמת רוצה את מכבי חיפה באותם תנאים, בלי שיפור מינימלי בשום סעיף, כולל הסעיפים המקצועיים. בחיים שלי קראתי הרבה הסכמים וניהלתי מו"מ, אי אפשר לבוא ולהגיד שאני לא יודע. יש פערים שאני מקווה שייסגרו. אני מרוצה ממה שמכבי חיפה עושה בשבילו, אבל אסור לשכוח שחובתו של כל מועדון לקבל שחקן בריא ולהחזיר אותו למשפחה בריא וזה מסר שאני רוצה להעביר לכל שחקן כדורגל.

"אני משאיר את הדלת פתוחה ולא רוצה לקצוב זמן. אני לא יודע מה יקרה מחר. מאור כבר אתמול שחקן חופשי ומטבע הדברים צריך שיידעו שהוא חופשי. אני לא רוצה כרגע שום מועדון זולת מכבי חיפה. אין יותר ברור מזה. לא מכבי תל אביב ולא בני יהודה. מכבי חיפה בעדיפות ראשונה, אין ברור מזה. הם ניסו להתקדם וזה מראה על רצון טוב. אני לא סוגר דלת. לא יודע אם תהיה מחר הצעה טובה יותר ואולי אשקול אותה בחיוב. בישראל יש הרבה דיבורים ואי אפשר לדעת מה יוליד יום. אני מוכן תמיד לדבר. אני מתכתב עם האוהדים וצריך לתת תשובות שאין לי ולא בגללי. גם אם זה לא מתאים למכבי חיפה, לא אכפת לי לשמוע אותם שוב.


"לא אכפת לי לשמוע את מכבי חיפה שוב" (דני מרון)

"למאור נשארו 5-7 שנים ברמות הגבוהות. הוא הוכיח לאורך כל הדרך. אין הרבה שחקנים בישרטאל שנמצאים בכורתות 15 שנה. הנקודה החשובה היא שמאור זה לא רק יכולת על המגרש, אלא הרבה מבער, בטח למכבי חיפה. זה חיבור השחקנים, זה חיבור לקהל, מאור בוזגלו צריך להיות במכבי חיפה. התפקיד שלי לדאוג לבן שלי. המסר שלי הוא שמאור בוזגלו חולם, חלם ויחלום מכבי חיפה. אנחנו רוצים מכבי חיפה, אני בטוח שגם מכבי חיפה רוצה אותנו – אולי פחות ממה שרצתה בעונה שעברה. ברגע שאתה מציע למישהו 25 אחוז מהמקור, אני הייתי מעדיף להגיד בצורה כנה ופיירית, תקשיב 'לא מתאים לנו'. הכל לגיטימי. מה לא לגיטימי? קיצוץ של 75 אחוז".

"המעמד של שחקן נגזר מהתנאים שלו. ברגע שהתנאים לא תואמים, גם המעמד יורד לטמיון. כששחקן משתכר מעט, היחס של המועדון אליו הוא כאל שחקן סגל. לא צריך למהר להחזיר לו, לתת לו ולדרוש ממנו. המעמד שלו הכלכלי ירד בצורה משמעותית. ברור שאת זה אני רוצה. זה יותר חשוב לי מהקטע הכלכלי, אבל זה נגזרת. אתה רוצה שחקן מוביל? זה עולה כסף. מכבי חיפה זקוקה למאור ומאור זקוק למכבי חיפה. אתם רוצים אותו? תשלמו עם כל ההסתייגויות. לא רצינו לשמוע הצעות נוספות. אם לא תהיה ברירה, נודיע שמאור שחקן חופשי שרשאי לנהל מו"מ עם כל מועדון. אני היום יכול להשוות ולנהל מגעים, מותר לי. למה בישראל אסור לדבר עם כסף? עם חום אני אלך למכולת?".

"לגיטימי מבחינתם להציע מה שהם רוצים. היום לקנות שחקן זה מינימום 2-3 מיליון יורו. זה נעלם. אם מאור היה בריא, הייתי מקבל יותר עליו. מאור פצוע ולכן אנחנו חופשיים. מאור בא בחינם. ברגע שאתה לא משלם דמי רכישה, השכר מטבע הדברים עולה? למה זה נעלם בהסכם השני? מה עוד שהם רוצים גם אופציה. אם הם לא יקבלו אופציה לעונה הבאה, אהיה מוכן לבוא לקראתם כי אם ייתן חצי עונה טובה בשנה הבאה אמכור אותו בהרבה כסף. יש חילוקי דעות כרגע ואני משאיר את הדלת פתוחה לרווחה למכבי חיפה. היום הרגשתי להבדיל ממה שהרגשתי כשקיבלתי את ההסכם הקודם שיש מקום לעשות מאמץ גדול יותר".


"נוצר מצב שמכבי חיפה תקועה עם שחקנים" (דני מרון)

"אני לא מתעלם מהמצב הלא נורמלי במכבי חיפה מגיעים לשם שחקנים מוכחים ואוהבים לעשות שם הסכמים לטווח ארוך. אם חלילה אותו שחקן נקלע לסיטואציה שהוא לא מתפקד עם הלחץ, מיד הוא על המדף. נוצר מצב שמכבי חיפה תקועה עם שחקנים בעלויות מאוד כבדות ומפה בא השעיר לעזאזל. מאור לא הוכיח שהוא טוב ולא הוכיח שהוא רע במכבי חיפה. הראייה לכך שהוא בקושי שיחק. אי אפשר להאשים אותו בחוסר ההצלחה העונה מצד אחד, אבל מצד שני אתם יודעים מה היכולות שלו מעבר למגרש. תנו צ'אנס. נכון שהתקציב של מכבי חיפה גדול, אבל במציאות הוא קטן יותר כי הם משלמים להרבה שחקנים הרבה כסף. אם היו אומרים לי שיבקשו מכל שחקן לקצץ 75 אחוז, הייתי מסכים. אלא שרק החוזה שלי בוטל ולא אין סיי להתנות".

"כואב לי הלב על מכבי חיפה שאין לה את כל התקציב. איך 100 מיליון שקל אם אתה רוצה לתת לבן שלי כמה גרושים? לאן הולך הכסף? תארו לכם שאחד שיישב ביציע יקבל פי 10 ממאור. לזה אתם רוצים להגיע כי אנחנו בדרך לשם. מה שעובר למאור בראש זה שאני אגמור הכל כי הוא רוצה מכבי חיפה. הבן שלי הענק, מגיע לך, תקבל. לא יגיע לך, אל תקבל".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "מאור בוזגלו, השחקן והאדם, חשוב למכבי חיפה. ראשית, אנחנו משקיעים ומעמידים את המשאבים הקיימים הטובים ביותר שישנם על מנת להשיבו במהרה למגרשים. במקביל, הצענו למאור הצעה מכובדת וראויה מאוד. אנו אוהבים את מאור ומקווים שימשיך במכבי חיפה".

עו"ד רועי אלמדאי המייצג את בוזגלו אמר: "מאור לא נפצע פעמיים. מאור נפצע פעם אחת. הפציעה השנייה לא הייתה. מאור הרגיש לאורך כל הדרך שמשהו ברגל שלו לא כמו שהוא רגיל. הוא נאלץ לעבור תהליך ניתוחי בפעם השנייה שיותר מתאימה לכדורגלן. לכן הוא עובר את השיקום פעם נוספת. יש לו כוח רצון גדול. יש מחקרים שפורסמו והבחירה הראשונה לא הייתה נכונה. כשמאור עבר את הניתוח באנגליה בצורה המקובלת, גם הרופא באנגליה לא הציג לו את האפשרות שעבר בארץ. כך נותח ב-2008 גם בספרד. מכבי חיפה תרוויח שחקן הרבה יותר חזק ממה שקיבלה".

מוקדם יותר התברר שמאור בוזגלו מתרחק ממכבי חיפה. מנכ"ל הירוקים, אסף בן דב, נפגש הבוקר עם אביו של מאור בוזגלו שהגיע מלווה בשני עורכי הדין, אך הפגישה לא הניבה תוצאות. בן דב הגיש לשחקן הצעה משודרגת מההצעה הראשונה שהוגשה לפני שבועיים, אך עדיין ההצעה לא הייתה למורת רוחו של יעקב בוזגלו. במכבי חיפה לא מתכוונים להגדיל את התוצאה אלא ממתינים להחלטה של השחקן.


"מכבי ת"א הגישה הצעה גבוהה בהרבה, בחרנו במכבי חיפה" (דני מרון)

כאמור, גם השחקן מצד אחד וגם הירוקים היו מעוניינים בהמשך ההתקשרות, אך נראה כי הפערים הכספיים הגדולים בין הצדדים מקרבים את הצדדים למבוי סתום. מקורביו של השחקן טענו הבוקר לפני הפגישה שחיפה הגישה הצעה כספית נמוכה ואף מעליבה שאינה מתאימה לרמתו של בוזגלו. כידוע, הצדדים דנו במתווה של חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, כשהפערים הם בעניין השער. 

אחר ממקורביו של השחקן אמר: "מאור בוזגלו צפוי להיות בריא וכאשר יהיה בריא הוא אותו מאור בוזגלו הכוכב שחיכו לו במועדון גם בשנה שעברה. לכן מגיע לו לקבל חוזה כמו שחתמו בשנה שעברה. מצד שני, אם מאור לא יהיה בריא חלילה, לא מגיע לו כלום. מכבי חיפה צריכה להראות שהיא מוכנה לחכות למאור כי אין הרבה שחקנים ברמתו". בחיפה עאמור שיפרו מעט את ההצעה האחרונה שהגישו לשחקן, אך מסרבים בשלב זה לחזור לאותו חוזה כמו אשתקד. 

בנוסף, במכבי חיפה מאמינים כי בימים הקרובים צפוי לקבל החלוץ ההולנדי מיכיל קראמר החלטה סופית לגבי עתידו. קראמר הביע נכונות לשחק בישראל ואף קיבל הצעה מכובדת מהירוקים ונראה כי ההחלטה הסופית תהיה קשורה למשפחתו. "נחכה לקראמר עד סוף השבוע ואם ולא יבוא, נעבור לאופציות אחרות", אמרו בחיפה.


קראמר. מכבי חיפה תחכה עד סוף השבוע (Gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי