ביטול המשחק מול ארגנטינה: סיכום היום הסוער בשתי המדינות

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

נציגי חברת "קומטק" נחתו בברצלונה ונפגשו עם ראשי האלביסלסטה, בניסיון לשכנע את סמפאולי ומסי להגיע לביקור בזק בישראל. ההתאחדות: "הסתה מפורשת מצד ג'יבריל רג'וב לפגיעה בשחקנים, נגיש תלונה חריפה לפיפ"א"

(גודל טקסט)

"מול מי נשחק לפני המונדיאל?", זו הכותרת של אתר הספורט "אולה" הארגנטינאי, בעקבות ההחלטה לבטל את המשחק בין ישראל לארגנטינה בשבת הקרובה. שגרירות ישראל בארגנטינה אישרה רשמית כי קיבלה הודעה מראשי האלביסלסטה על ביטול המשחק, כשלפי הטענות ובהתאם לדיווחים שנפוצו ממחנה האלביסלסטה בברצלונה כבר אתמול (שלישי) בשעות הערב המאוחרות, ליאו מסי, חאבייר מסצ'ראנו והמאמן חורחה סמפאולי הם שדחפו לביטול המשחק.

מההתאחדות לכדורגל, שתערוך מסיבת עיתונאים בשעה 16:30 בהשתתפות היו"ר עופר עיני, נמסר הבוקר: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני והמנכ"ל רתם קמר נמצאים בקשר ישיר החל מאמש עם מארגני המשחק, ראשי ההתאחדות הארגנטינית וראשי פיפ"א בעקבות הידיעות על ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה למשחק המתוכנן עם נבחרת ישראל במוצאי שבת הקרובה. נכון לעכשיו לא התקבל כל אישור רשמי על ביטול המשחק, אם כי ברור שעצם קיומו מוטל בספק.

"ההתאחדות רואה בחומרה את האיומים הפיזיים והברוטליים שחצו כל קו אדום, שהשמיע ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ותפעל ככל יכולתה בעניין במוסדות הכדורגל העולמי. יו"ר ההתאחדות יעביר בהמשך היום מכתב תלונה חריף לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בדרישה למצות את הדין עם מי שהעזו להסית מפורשות לפגוע בשחקני כדורגל ופעלו לטרפד משחק ידידות בין שתי הנבחרות. שחקני הנבחרת עודכנו על ידי ההתאחדות כבר אתמול על הסיטואציה החריגה, וככל שיגיע להתאחדות מידע רשמי וסופי נעדכן".

בהמשך לכל האמור לעיל, היום נחתו בברצלונה, שם כאמור נמצאת נבחרת ארגנטינה, נציגים של החברה המארגנת את ביקור ארגנטינה, "קומטק", ביחד עם נציג של משרד הספורט ואילו ייפגשו עם נציג של החברה הארגנטינאית המארגנת את המשחק במטרה לשכנע את מסי וחבריו להגיע למרות הכל. הכוונה היא שנבחרת ארגנטינה תנחת בישראל בשבת בבוקר – ללא ביקורים ואירועים מלבד מנוחה ועלייה לכר הדשא – ומיד לאחר המשחק תמריא לרוסיה. 

משרד התרבות והספורט הודיע רשמית בנוגע לפגישה הצפויה בברצלונה: "במהלך השעות האחרונות, מתנהל מו"מ בנוגע לקיום המשחק. לכשיסתיים, תמסור שרת התרבות והספורט מירי רגב את הצהרתה. אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת לעדכנכם בזמן אמת, אך מבקשים להיאזר בסבלנות".


מסי היום באימון בברצלונה. יסכימו להגיע לכמה שעות? (Gettyimages)

עוד לפי "אולה", ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ניסה לשכנע והציע להעתיק את המשחק ל"סמי עופר" בחיפה, אך שמע כי השחקנים עומדים מאחורי החלטתו של מסי ושאין בכוונתם לעבור בישראל בדרך למונדיאל. נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי ענה לרה"מ שלא יתערב בהחלטת השחקנים שחוששים לביטחונים. כעת, נבחרת ארגנטינה מחפשת נואשת למצוא יריבה אחרונה לפני ההמראה לגביע העולם ברוסיה, כאשר נבחרות סן מרינו ומלטה הוזכרו כמועמדות להגיע לברצלונה, שם שוהה סגנית אלופת העולם במחנה אימונים. בינתיים, למקרה שלא תימצא יריבה, ערך סמפאולי משחק אימון מול הנבחרת עד גיל 20 השוהה גם כן בברצלונה, כשרק כריסטיאן פאבון החולה נעדר מהאימון.

רג'וב עצמו ערך הבוקר מסיבת עיתונאים ולצד שלטים בהם נכתב "פלסטין מודה לליאו מסי" הוא הצהיר: "מי שעושה פוליטיזציה למשחק כדורגל גם אחראי לביטולו. מירי רגב הביאה אסון", כך לפי רשת ב'. עוד אמר רג'וב: "מירי רגב צריכה להבין שהיא לא יכולה להכניס פוליטיקה לספורט. למסי אני אומר תודה, אני מאחל לו ולנבחרת הצלחה בגביע העולם. אם המשחק היה מתקיים בחיפה לא היינו פועלים".


רג'וב במסיבת העיתונאים היום (AFP)

שחקני נבחרת ארגנטינה או נציגים רשמיים מהנבחרת טרם דיברו על ההחלטה, אך כבר אתמול צוטט ב-ESPN החלוץ גונסלאו היגוואין שאמר: "עשינו בסופו של דבר את הדבר הנכון. בריאות והיגיון קודמים לכל. אנחנו חושבים שהכי טוב לא לנסוע לישראל". בהודעת שגרירות ישראל בארגנטינה נכתב בין השאר: "אנו עצובים להודיע על ביטול המשחק. האיומים והפרובוקציות שהופנו לליאו מסי עוררו באופן הגיוני את הסולידריות של עמיתיו וחשש לערוך את המשחק. הידידות בין ישראל שתחגוג 70 לארגנטינה אינה קשורה למשחק כדורגל".

העיתון "קלארין" פרסם שהאירועים שקרו בהפגנות האנטי-ישראליות רק עזרו לנבחרת לשכנע את ההתאחדות לבטל את המשחק, כי מההתחלה הייתה התנגדות מקצועית להגיע ארצה – לא מסיבה פוליטית כלשהי, אלא מחשש שהמשחק ייפגע בהכנות ולא יועיל להם. "הפגנה של כמה דקות בלבד הייתה רק הטריגר לביטול המשחק", נכתב בעיתון. "המאמן חורחה סמפאולי מרגיש שאבן ירדה לו מהלב. מאותה סיבה הוא אפילו ביטל הצעה לטוס לרומא ולבקש מהאפיפיור הצלה במונדיאל. כעת הוא מחפש יריבה שתוכל לשחק נגד ארגנטינה. הם מחפשים סביב השעון לקיים את המשחק בברצלונה".


מסי ומסצ'ראנו. ההפגנה האנטי-ישראלית הייתה רק תירוץ לבטל (AFP)

עוד נכתב ב"קלארין" כי נשיא ההתאחדות הארגנטינית קלאודיו טאפיה היה מודע למצב וללחץ שבא מהשחקנים וערך שלוש פגישות אתמול במהלך אחר הצהריים (שעות הערב המאוחרות בישראל, במקביל להחלטה לבטל את המשחק) כדי לקבוע האם אפשר לטוס לישראל או לא.

טאפיה טען שהנשיא מאקרי לא היה יכול לספק לו ערבויות מספיקות לביטחון של השחקנים. ההתאחדות הארגנטינית קיבלה כבר 1.85 מיליון דולר עבור ההגעה וכעת, כדי להשאיר את הכסף בארגנטינה, מנסים כעת לקבוע שני משחקי ידידות כשהמצב יהיה רגוע יותר. אחד אחרי המונדיאל בישראל והשני ב-2019 בארגנטינה. יש מו"מ על כך עם החברה שארגנה את המשחק, כאשר כעת הבעיה העיקרית היא שאם המשחק לא יתקיים ולא יהיו משחקים בעתיד ההתאחדות תהיה חייבת לשלם שני מיליון דולר פיצויים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי